УКРАЇНА
БОГУНСЬКА РАЙОННА РАДА м. ЖИТОМИРА
Р І Ш Е Н Н Я
друга сесія сьомого скликання
від 18.12.15 № 15
Про затвердження регламенту роботи
Богунської районної ради м.Житомира
Житомирської області сьомого скликання
Відповідно до пункту 14 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", районна рада
ВИРІШИЛА:
Затвердити регламент Богунської районної ради м. Житомира Житомирської області сьомого скликання згідно з додатком.
Голова ради О.С.Блощинський
Додаток
до рішення районної ради
від 18.12.15 № 15
РЕГЛАМЕНТ
роботи Богунської районної ради м. Житомира Житомирської області сьомого скликання
Цей регламент є нормативним актом, який визначає порядок діяльності, основні правила і процедури роботи Богунської районної ради (далі – районна рада), у тому числі порядок скликання сесії районної ради, підготовки і розгляду нею питань, прийняття рішень, а також порядок роботи сесії, порядок організації роботи постійних комісій та тимчасових контрольних комісій ради.
Регламент регулює порядок роботи депутатів районної ради, визначає умови для ефективної реалізації їх прав і повноважень. Положення цього регламенту є обов'язковими для виконання Богунською районною радою, депутатськими групами та фракціями, а також особами, які беруть участь у підготовці і роботі сесій Богунської районної ради і її органів.
Розділ 1. Загальні положення.
Стаття 1. Порядок діяльності районної ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, законами України «По місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», іншими законодавчими актами і цим регламентом.
Стаття 2. Районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє собою територіальну громаду району та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування.
Питання організації управління районами у місті належать до компетенції Житомирської міської ради.
Обсяг і межі повноважень районної ради та її виконавчих органів визначаються міською радою за узгодженням з районною радою з урахуванням загальноміських інтересів та колективних потреб територіальної громади району.
Визначений міською радою обсяг повноважень районної ради та її виконавчих органів не може змінюватися міською радою без згоди районної ради протягом даного скликання.
Порядок формування, структура, форми діяльності районної ради та її органів визначаються відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", інших законів та даного Регламенту.
Стаття 3. Районна рада, в межах своїх повноважень діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до Конституції та законів України. Районна рада підзвітна Житомирській міській раді з делегованих питань.
Загальний склад районної ради - 42 депутата.
Термін повноважень ради – п’ять років.
Стаття 4. Діяльність районної ради базується на основі правової рівності депутатів, колегіального, вільного, ділового обговорення та вирішення питань, регулярної звітності та відповідальності створених радою органів перед радою і населенням. Рада та її органи проводять роботу відкрито і гласно. Широко залучають громадян до участі в їх роботі, вивчають та враховують пропозиції політичних партій, громадських організацій, громадську думку, систематично інформують населення про свою діяльність, прийняті рішення, хід їх виконання.
Стаття 5. Засідання районної ради, постійних та тимчасових комісій проводяться гласно, шляхом публікації інформацій про їх рішення на офіційному веб-сайті Житомирської міської ради в розділі «Богунська районна рада»
У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання. Рішення про проведення закритого пленарного засідання приймається після обговорення більшістю голосів депутатів від загального складу районної ради.
Гласність роботи ради забезпечується шляхом висвітлення звітів про проведення сесії та її рішення в засобах масової інформації.
Розділ 2. Обсяг і межі повноважень районної ради.
Стаття 6. Виключно на пленарних засіданнях районної ради вирішуються такі питання:
1) Обрання з числа депутатів голови ради та заступника голови ради.
2) Не пізніше як на другій сесії затвердження регламенту роботи районної ради, а також Положення про постійні комісії ради..
3)Утворення, обрання і ліквідація постійних та інших комісій районної ради, затвердження та зміна їх складу. Обрання голів комісій.
4)Утворення виконавчого комітету районної ради, затвердження за поданням голови ради кількісного та персонального складу виконкому, кандидатур на посади заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу, керуючого справами виконкому; внесення змін до складу виконавчого комітету, вирішення питання про розпуск виконкому та про дострокове припинення повноважень заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу або керуючого справами виконкому.
5) Затвердження за пропозицією голови районної ради структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання.
6) Утворення за поданням голови районної ради інших виконавчих органів ради.
7) Затвердження плану роботи районної ради та заслуховування звіту про його виконання.
8) Заслуховування не менше одного разу на рік звіту голови ради про його діяльність у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами ради.
9) Прийняття рішення про звільнення з посади голови ради.
10) Заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб.
11) Заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради.
12) Розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах.
13) Прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата в порядку, встановленому законом.
14) Скасування актів виконавчих органів районної ради, які не відповідають Конституції України, законам України, іншим актам законодавства, рішенням районної ради, прийнятим у межах її повноважень.
15) Прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень голови ради, заступника голови ради у випадках, передбачених Законом;
16) Організація відповідно до законодавства проведення референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування.
17) Прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування , а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.
18)Внесення пропозицій до органів міської ради щодо клопотання перед відповідними державними органами про оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятками природи, історії або культури, які охороняються законом.
19) Затвердження відповідно до закону Положення про помічника-консультанта депутата ради та опису посвідчення помічника-консультанта депутата ради.
20) Розгляд електронної петиції, що набрала необхідну кількість підписів.
21)Затвердження договорів, укладених головою районної ради від імені ради з питань, віднесених до її виключної компетенції.
22) Прийняття в межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями.
23) Прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках , передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
24) Прийняття рішень про об'єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та про вихід із них.
25) Затвердження соціальних та інших програм, що належать до компетенції районної ради, заслуховування звітів про їх виконання.
26) Затвердження районного бюджету, внесення змін до нього, затвердження звіту про виконання бюджету.
Стаття 7. Відносини районної ради з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності територіальної громади, будуються на договірній основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень районної ради.
На вимогу районної ради, її виконавчих органів з питань делегованих раді повноважень підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, надають необхідну інформацію відносно своєї діяльності.
Районна рада та її виконавчі органи можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, а також організовувати проведення перевірок спільно з радою директорів підприємств та організацій на підприємствах, в установах та організаціях всіх форм власності з питань здійснення делегованих їм повноважень.
Розділ 3. Сесія районної ради.
Стаття 8. Районна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради, що проводяться в період між ними.
У разі необхідності для вирішення спірних питань під час пленарного засідання районної ради на вимогу постійної комісії може бути оголошена перерва для обговорення питання на її засіданні .
На сесії районної ради може розглядатись і вирішуватись будь-яке питання, віднесене до відання районної у місті ради згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та делегованих повноважень.
Стаття 9. Перед початком пленарного засідання організаційним відділом районної ради проводиться реєстрація депутатів. На підставі даних реєстрації визначається правомочність сесії районної ради.
Сесія ради правомочна, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу районної ради.
У разі відсутності необхідної кількості депутатів за розпорядженням голови ради проведення сесії переноситься на інший день, про що повідомляється весь депутатський корпус та громада.
Стаття 10. Пленарні засідання районної ради проводяться в сесійній залі (м. Житомир, вул. Перемоги, 55, другий поверх, зала засідань). При необхідності можуть проводитися виїзні засідання ради.
Засідання районної ради, її постійних та тимчасових комісій можуть бути закритими за їх рішеннями та у випадках, передбачених чинним законодавством.
На закритому засіданні ради, комісії, за її рішенням, окрім депутатів, мають право бути особи, присутність яких визначена необхідною для розгляду відповідного питання.
Стаття 11. Засідання ради проводяться відкрито і гласно. У них можуть брати участь з правом дорадчого голосу з питань, що зачіпають права та інтереси їх виборців, народні депутати України, депутати обласної та міської рад, а також без права дорадчого голосу запрошені на сесію представники державних органів, органів місцевого самоврядування та самоорганізації населення, політичних партій, інших громадських об'єднань, трудових колективів, підприємницьких структур, преси, радіо, виборці.
Громадяни, які за власним бажанням хочуть взяти участь у роботі сесії, не пізніше як за три дні повідомляють організаційний відділ районної ради, який здійснює запрошення. Запрошені можуть приймати участь в обговоренні питань в рамках даного регламенту.
Списки присутніх запрошених оголошуються головуючим на сесії перед початком розгляду відповідного питання порядку денного.
Стаття 12. Перша сесія новообраної районної ради скликається Богунською районною у місті Житомирі територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради.
Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п'яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та регламенту роботи ради.
Стаття 13. Наступні сесії ради скликаються головою районної ради.
Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал.
У разі немотивованої відмови голови районної ради або його неможливості скликати сесію ради, сесія скликається заступником голови районної ради.
Заступник голови районної ради скликає сесію у випадках, якщо голова районної ради без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після вимоги скликати сесію не менш як однієї третини депутатів від загального складу районної ради або виконавчого комітету райради та, якщо голова районної ради не скликає сесію протягом кварталу.
У разі, якщо на вимогу не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради або виконавчого комітету районної ради голова ради та заступник голови районної ради у двотижневий строк не скликають сесію, то сесія може бути скликана депутатами районної ради, які становлять не менш як одну третину депутатів від загального складу районної ради, або постійною комісією ради.
Стаття 14. Розпорядження голови ради про скликання сесії із зазначенням питань, які вносяться на розгляд ради, місця і часу проведення сесії доводиться до відома депутатів і населення через місцеві засоби масової інформації, або в інший спосіб не пізніш як за 20 робочих днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії.
Проекти рішень та інші матеріали, необхідні для проведення сесії вручаються депутатам не пізніше як за п'ять днів до її відкриття. Документи до позачергової сесії надаються депутатам при їх реєстрації.
Стаття 15. Підготовка сесії районної ради проводиться за планом, який затверджується головою ради.
Координує та контролює хід виконання плану підготовки сесії заступник голови районної ради.
Стаття 16. Засідання районної ради /крім першого/ відкриває, веде і закриває голова ради чи його заступник, а в разі скликання сесії депутатами районної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради або постійною комісією, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один із депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів районної ради.
Пленарні засідання як правило розпочинаються о 10 годині з перервою через кожні дві години роботи на 20 хвилин, на обід - 1 година. На прохання однієї із фракцій може оголошуватись дострокова перерва на 15 хвилин для обговорення питання і визначення позиції фракції.
Стаття 17. Президія сесії районної ради. До її складу входять голова ради, заступник голови ради, секретар сесії та головуючий на сесії.
Стаття 18. Головуючий на пленарному засіданні ради:
відкриває, закриває та веде засідання, оголошує питання, внесені на розгляд ради та перерви в її засіданнях;
організовує розгляд питань;
надає слово для доповіді /співдоповіді/, виступу, оголошує наступного виступаючого, оголошує списки осіб, які записались для виступу. За погодженням з радою він може визначити черговість виступаючих;
забезпечує дотримання регламенту ради всіма присутніми на засіданні;
забезпечує порядок у залі засідань, створює рівні можливості депутатам у роботі сесії;
після попередження може за згодою ради позбавити виступаючого слова у випадку, коли він виступає не з питань, що обговорюються, перевищує час, відведений для виступу, або використовує у своєму виступі заклики до незаконних, насильницьких дій, порушує норми депутатської етики;
на загальних засадах має право на виступ (обов'язки по веденню сесії ради в період його виступу виконує заступник голови ради);
оголошує запити, заяви і довідки, що надійшли в письмовій формі;
уточнює перед початком голосування зміст проектів рішень або пропозицій, нагадує їх кількість, порядок надходження і кількість голосів, необхідних для прийняття рішення, ставить питання на голосування;
оголошує результати голосування за власними підрахунками або подані йому лічильною комісією і доводить до депутатів про прийняття чи неприйняття рішень з питань, що ставились на голосування;
ставить на голосування всі пропозиції і поправки, внесені депутатами в ході обговорення;
здійснює інші повноваження, що випливають з цього регламенту.
Стаття 19. На час роботи сесії районна рада обирає з числа депутатів секретаря сесії, який:
веде протокол засідання, а для більш детального фіксування ходу сесії можуть бути застосовані технічні та інші засоби ведення запису усіх виступів; запис зберігається протягом одного року;
реєструє записки з проханням на виступи, формує список бажаючих виступити та передає його головуючому;
реєструє проекти документів, заяви, повідомлення, пропозиції, прохання депутатів, депутатських фракцій і груп та розповсюджує їх як офіційні документи сесії;
веде облік виступаючих на сесії.
Стаття 20. Пропозиції до проекту порядку денного сесії вносяться головою районної ради, постійними комісіями, депутатськими фракціями, депутатами районної ради не пізніш, як за двадцять п’ять днів до відкриття сесії.
Стаття 21. До порядку денного сесії включаються питання про хід виконання раніше прийнятих рішень і депутатських запитів.
До проекту порядку денного чергової сесії також включаються звіти органів, посадових осіб, які рада утворює, обирає, призначає про виконання соціальних та інших програм, бюджету, рішень ради з інших питань.
Стаття 22. Пропозиції щодо внесення питання до порядку денного сесії подаються з проектом рішення. Проект рішення подається в письмовій формі та на електронних носіях.
Проекти рішень, що вносяться на розгляд ради подаються після їх погодження (візування) авторами проектів, керівниками управління та відділів, юрисконсультом апарату ради та виконкому, заступником голови ради.
Візи розміщуються на зворотному боці останнього аркуша проекту, якщо проект рішення має додатки, вони візуються авторами проекту. Віза включає: посаду, особистий підпис, прізвище особи, яка візує документ. Заперечення і зауваження зазначених посадових осіб до проектів рішень додаються до них у письмовій формі.
Проекти рішень ради мають бути кваліфіковано підготовленими. Крім короткого об'єктивного аналізу стану справ з питання, яке пропонується до розгляду, вони повинні передбачати конкретні заходи щодо удосконалення роботи у тій чи іншій галузі, усунення наявних недоліків із зазначенням виконавців та реальних строків виконання.
Виклад окремих пунктів, додатків та тексту в цілому проекту рішення повинен бути органічно пов'язаним і не допускати можливості подвійного тлумачення змісту. Обов'язковою складовою частиною рішення є заголовок, який стисло розкриває його зміст. Преамбула проекту рішення, крім мотивів та цілей його прийняття, як правило, повинна містити посилання на відповідний закон або нормативні акти, що регулюють предмет правовідносин, зазначених у рішенні.
Відповідальність за якість і законність внесеного проекту рішення чи іншого документа, поданого з проектом рішення, покладається на керівника органу чи депутата, який його вносить.
Водночас з проектом рішення його автором подаються матеріали для розгляду в постійних комісіях, на сесії районної ради, а також виконавець який готував рішення районної ради повинен заповнити та підписати список розсилки рішення, вказавши, яким організаціям чи посадовим особам та яку кількість їх копій необхідно розіслати. (інструкція з діловодства)
У разі проведення закритого засідання районної ради, підготовка документів здійснюється з дотриманням порядку роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом.
Депутат районної ради має право внести на розгляд ради проект рішення з питань, що належить до її відання. Проект рішення, який вноситься депутатом районної ради, підписується та подається на ім’я голови районної ради. Одночасно депутат може подати підготовлений ним проект рішення профільній постійній комісії для його попереднього розгляду.
За результатами розгляду проекту рішення профільна постійна комісія направляє рекомендації голові районної ради щодо включення даного питання до порядку денного чергової сесії районної ради.
Депутат-автор проекту рішення є доповідачем з питання, з приводу якого вноситься проект рішення.
Всі проекти рішень підлягають обов'язковій перевірці юрисконсультом апарату ради та виконкому на відповідність їх чинному законодавству та візуванню.
Всі проекти рішень повинні попередньо розглядатись на засіданнях постійних комісій, які за результатами розгляду готують свої висновки.
Проекти рішень оприлюднюються не пізніше як за двадцять робочих днів до відкриття сесії на офіційному веб-сайті міської ради або в інший спосіб.
Заступник голови районної ради візує проект рішення останнім.
Оригінали проектів рішень, підготовлені на розгляд сесії районної ради за три дні до сесії, передаються голові районної ради.
Стаття 23. Проект порядку денного готується організаційним відділом районної ради на основі внесених пропозицій з проектами рішень.
Стаття 24. У разі, якщо внесена пропозиція до порядку денного не відповідає вимогам даного регламенту, організаційним відділом районної ради направляється суб'єкту подання письмове повідомлення з пропозицією усунути встановлені недоліки у певний термін.
Стаття 25. Пропозиції про включення додаткового питання до порядку денного, внесені пізніше зазначеного терміну або під час сесії, вносяться на розгляд районної ради.. Якщо пропозицію до порядку денного внесено під час сесії, рада може прийняти рішення про включення додаткового питання в порядок денний без розгляду його в постійній комісії, перенести розгляд цього питання на наступну сесію, або в разі невідкладності питання оголосити перерву для обговорення його в постійній комісії. В усіх випадках приймається відповідне рішення.
Стаття 26. Питання, внесенні до порядку денного сесії, можуть переноситися, змінюватись чи виключатися з нього після обговорення на сесії.
Стаття 27. Проект порядку денного сесії, сформований відповідно до встановлених вимог, обговорюється і затверджується в цілому радою більшістю голосів депутатів від їх загального складу.
Стаття 28. Рішення про розгляд питань затвердженого порядку денного в іншій послідовності чи про відкладення їх розгляду приймаються більшістю голосів депутатів, присутніх на сесії.
Стаття 29. Рішення про заміну чи виключення питань із затвердженого порядку денного приймаються більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
Стаття 30. Районна рада більшістю голосів депутатів, від загального складу ради, може приймати мотивовані рішення про відкладення розгляду питання затвердженого порядку денного на наступну сесію.
Стаття 31. Районна рада може визначити загальний час для обговорення питання або час для запитань і відповідей, виступів депутатів, після закінчення якого головуючий на засіданні може припинити надання слова.
Визначається часовий регламент:
- для доповіді - до 30 хвилин
- співдоповіді - до 10 хвилин
- виступів - до 5 хвилин
- повторних виступів з одного і того ж питання - після виступів усіх
згідно списку до 3 хвилин - заключного слова - до 3 хвилин
- довідок або пропозицій в кінці розгляду відповідних питань, але до
прийняття рішення - до 3 хвилин.
Головуючий може за згодою ради продовжити час для виступу. Депутат може виступити з одного й того ж питання не більше двох разів. У межах встановленого регламенту виступ депутата не переривається.
Якщо виступаючий перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання, головуючий після двох попереджень позбавляє його слова.
Письмова заява про надання слова для виступу подається до секретаря сесії. Головуючий може надавати слово депутату і на його усне прохання для довідок, пропозицій та запитань до доповідача. Запитання доповідачам ставляться письмово або усно, формулюються стисло і чітко.
Слово для виступу з питань голосування надається позачергово.
Письмові заяви і довідки, які подаються у президію сесії депутатами, оголошуються головуючим відразу або в кінці засідання .
Стаття 32. Для всебічного виявлення думок депутатів з питання, що обговорюється, головуючий на сесії за власною ініціативою або за пропозицією постійних комісій, фракцій, груп, депутатів може оголосити перерву для продовження обговорення питання порядку денного на засіданнях постійних комісій, фракцій чи груп депутатів. Зауваження і пропозиції по проектах рішень постійних комісій, депутатських фракцій, груп і окремих депутатів розглядаються радою і ставляться на голосування. При цьому головуючий на пленарному засіданні називає ініціаторів внесення пропозиції і надає їм слово для виступу. За будь яких умов із стенограми пленарного засідання повинно бути однозначно зрозуміло, який конкретно текст і з якого документу ставиться на голосування.
На голосування ставляться окремо всі пропозиції і поправки в порядку їх надходження.
Після оголошення головуючим на засіданні початку голосування ніхто не може його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.
У результаті порушення процедури голосування або виникнення перешкод під час його проведення, негайно проводиться повторне голосування без обговорення.
Прийняття однієї із пропозицій, що виключають одна одну, означає відхилення наступних, і вони на голосування не ставляться.
Одна і та ж пропозиція не може ставитись на голосування більше двох разів, крім випадків порушення процедури голосування або виникнення перешкод під час його проведення.
Стаття 33. Перед припиненням обговорення головуючий інформує про кількість депутатів, що записались на виступ, які виступили, також оголошує тих, хто наполягає на виступі.
Питання про закінчення обговорення вирішується радою шляхом голосування. Депутати, які не виступили, мають право на включення текстів своїх виступів до матеріалів сесії.
Стаття 34. Рішення районної ради приймаються на пленарному засіданні після їх обговорення як в цілому, так і по пунктах проекту рішення.
Рішення районної ради можуть прийматися без обговорення на пленарному засіданні, якщо жоден з депутатів не наполягає на цьому.
У період між сесіями голова ради шляхом видання розпоряджень вирішує питання згідно з чинним законодавством.
Розпорядження голови ради, прийняті з питань, доручених йому радою, підлягають затвердженню на черговій сесії ради.
Стаття 35. Процедурними вважаються питання, що стосуються способу розгляду питань на засіданні ради, зокрема:
- про перерву в засіданні, перенесення чи закриття засідання;
- про встановлення часових обмежень для виступів і обговорення в цілому;
- про надання додаткового часу для виступу;
- про зміну черговості виступів;
- про надання слова запрошеним на засідання;
- про визначення способу проведення голосування ;
- про форму бюлетеня для таємного голосування;
- про взяття інформації до відома.
При виникненні сумніву, чи запропоноване до голосування питання є процедурним, радою про це приймається рішення.
Процедурні рішення приймаються у всіх випадках більшістю голосів депутатів, присутніх на пленарному засіданні.
Стаття 36. Голосування здійснюється депутатами особисто в залі засідань.
Відкрите голосування здійснюється шляхом підняття руки, таємне голосування проводиться з питань обрання на посаду та звільнення з посади голови ради, заступника голови ради та здійснюється депутатом особисто шляхом подачі бюлетенів.
Таємне голосування може проводитись з інших питань на пропозицію будь кого з депутатів або голови районної ради, якщо вона підтримана більшістю депутатів від загального складу ради.
Поіменне голосування проводиться за пропозицією будь кого із депутатів або голови районної ради, має бути підтримано більшістю присутніх на засіданні депутатів, і проводиться шляхом опитування головою лічильної комісії вголос кожного депутата районної ради.
Районна рада може прийняти процедурне рішення щодо визначення виду і способу голосування з питань, що розглядаються, якщо вид та спосіб голосування не встановлені законом та цим регламентом.
Стаття 37. Кількість голосів підраховується головуючим або лічильною комісією, створеною на час роботи сесії. Підсумки голосування оголошуються головуючим.
Стаття 38. Рішення ради приймаються більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
Якщо рішення не прийняте, воно може бути поставлене на повторне голосування тільки тоді, як рада прийме рішення щодо повторного голосування.
Повторне голосування внесеної пропозиції або проекту рішення допускається лише один раз, якщо радою не буде прийнято інше рішення.
Пропозиція або проект рішення, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими. Таке відхилення проекту рішення оформляється протокольним рішенням.
Стаття 39. У разі коли при прийнятті рішень ради у будь - кого з депутатів виникає потенційний або реальний конфлікт інтересів він повинен самостійно, публічно оголосити про це під час засідання районної ради на якому розглядається відповідне рішення. З метою недопущення вчинення дій, що містять ознаки корупційного правопорушення, депутат самостійно приймає рішення чи буде він приймати участь у голосуванні з порушеного питання.
Стаття 40. Для організації таємного та поіменного голосування, або за пропозицією депутатів для підрахунку голосів при прийнятті рішень і оголошення результатів голосування районна рада своїм рішенням утворює лічильну комісію у складі п’яти депутатів шляхом відкритого голосування за списком більшістю депутатів від загального складу ради. При утворенні лічильної комісії враховуються розподіл депутатських мандатів у районній раді між місцевими організаціями партій.
До складу лічильної комісії не можуть входити депутати, чиї кандидатури висунуті до складу органів, що обираються, чи призначаються /затверджуються/ на відповідні посади шляхом таємного голосування. Лічильна комісія обирає зі свого складу голову і секретаря комісії.
Звернення депутатів, пов’язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні розглядаються лічильною комісією разом з постійною комісією районної ради з питань регламенту, депутатської етики та місцевого самоврядування.
Рішення лічильної комісії приймаються більшістю голосів членів комісії.
Стаття 41. Бюлетені для таємного голосування виготовляються під контролем лічильної комісії за встановленою нею формою і у визначеній кількості.
У бюлетені повинні бути зазначені пропозиції з питання, по якому проводиться голосування. Праворуч навпроти кожної пропозиції розміщується порожній квадрат. У кінці переліку пропозицій міститься запис: «Не підтримую жодної пропозиції». Праворуч навпроти цього запису розміщується порожній квадрат.
При виборах посадових осіб до бюлетеня включаються всі запропоновані кандидатури із зазначенням прізвища, імені та по батькові в алфавітному порядку. Праворуч навпроти прізвища кожного кандидата розмішується порожній квадрат. У кінці переліку прізвищ кандидатів міститься запис: «Не підтримую жодного кандидата». Праворуч навпроти цього запису розміщується порожній квадрат.
Стаття 42. Час і місце таємного голосування, порядок його проведення установлюються лічильною комісією і оголошуються її головою.
Стаття 43. Кожному зареєстрованому депутату районної ради за пред'явленням посвідчення (або іншого документу, що посвідчує особу) членами лічильної комісії видається один бюлетень для голосування з поставленого питання чи виборів посадової особи.
Заповнення бюлетенів здійснюється депутатом лише в кабіні або кімнаті для таємного голосування.
У бюлетені для голосування депутат робить у квадраті навпроти пропозиції, яку він підтримує, або прізвища кандидата, за якого він голосує, позначку «плюс» (+) або іншу, яка дає однозначну відповідь про його волевиявлення.
Депутат може голосувати тільки за одну пропозицію або за одного кандидата. У разі, коли він не підтримує жодної пропозиції або жодного кандидата, робиться відповідна позначка в квадраті навпроти слів: «Не підтримую жодної пропозиції» або «Не підтримую жодного кандидата».
Заповнений бюлетень голосуючий опускає у виборчу скриньку.
Стаття 44. Недійсними вважаються бюлетені:
невстановленого зразка;
в яких голосуючим не зроблено жодної позначки;
в яких зроблено позначки в квадратах навпроти більш як однієї пропозиції або прізвищ більш як одного кандидата;
в яких зроблено позначки в квадратах навпроти запропонованої пропозиції (запропонованих пропозицій) та запису: «Не підтримую жодної пропозиції»;
в яких зроблено позначки в квадратах навпроти прізвища (прізвищ) кандидата (кандидатів) та запису: «Не підтримую жодного кандидата».
Стаття 45. Про результати таємного голосування лічильна комісія складає протокол, який підписується всіма членами комісії.
Стаття 46. Завершальну роботу по редагуванню рішень ради з урахуванням пропозицій і зауважень, внесених до них депутатами на сесії, здійснюють голова ради, заступник голови, редакційна комісія (при умові її створення), постійні комісії ради, фракції та депутатські групи, секретар сесії.
Для доопрацювання рішень, внесення змін та доповнень до їх проектів радою може утворюватись редакційна комісія. У разі її відсутності редагування може бути доручено одній із постійних комісій.
Рішення ради надсилається відповідним підприємствам /об'єднанням/, організаціям, установам, посадовим особам і доводяться до відома громадян не пізніше як у десятиденний термін після їх прийняття.
Протоколи сесій районної ради оформляє організаційний відділ апарату ради та виконкому та візує заступник голови ради.
Стаття 47. Протоколи сесій ради, прийняті нею рішення підписуються головою ради, заступником, або головуючим на сесії у випадках, передбачених чинним законодавством, а додатки до рішень ради - заступником голови ради. Прийняті районною радою рішення підлягають обов'язковому оприлюдненню не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження на офіційному веб-сайті Житомирської міської ради в розділі «Богунська районна рада» або в інший спосіб.
Після підписання протоколу сесії головою ради внесення будь яких змін в протокол сесії заборонено.
У протоколі пленарного засідання районної ради зазначаються порядковий номер скликання районної ради, сесії, протоколу, дата та місце проведення пленарного засідання, кількість присутніх депутатів, прізвище та ініціали головуючого на пленарному засіданні, окремо кожне питання порядку денного із зазначенням посади, прізвищ та ініціалів доповідача, співдоповідача, прізвищ, ініціалів депутатів, які взяли участь у обговоренні питання, та належність їх до депутатських груп і фракцій, результати голосування проектів рішень, пропозицій депутатів і прийняті рішення, у тому числі процедурні.
Протоколи сесії та прийняті нею рішення є документами постійного зберігання, які перші п'ять років зберігаються у районній раді, далі передаються до міського архіву.
Копії протоколів сесійних засідань та прийнятих рішень після їх прийняття направляються до Житомирської міської ради.
Розділ 4. Голова районної ради. Заступник голови районної ради.
Стаття 48. Голова районної ради обирається відповідною радою з числа її депутатів на строк повноважень ради шляхом таємного голосування.
Голова ради здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до чинного законодавства.
Голова районної ради вважається звільненим з посади з дня припинення ним депутатських повноважень або повноважень голови.
Стаття 49. Голова ради працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, крім викладацької, наукової та творчої у позаробочий час, займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.
У своїй діяльності голова ради є підзвітним раді і може бути звільнений з посади радою, якщо за його звільнення проголосувало не менш як дві третини депутатів від загального складу ради шляхом таємного голосування.
Питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менше третини депутатів від загального складу ради.
Звільнення особи з посади голови ради не має наслідком припинення нею повноважень депутата цієї ради.
Стаття 50. Голова звітує перед радою про свою діяльність не менше одного разу на рік, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений радою термін.
Стаття 51. Голова районної ради за посадою очолює виконавчий комітет ради.
Стаття 52. Голова районної ради здійснює свої повноваження у відповідності до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" , а саме:
1) скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради;
2) забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням;
3) представляє раді кандидатури для обрання на посаду відповідно заступника голови районної ради , вносить на затвердження ради пропозиції щодо структури органів ради, її виконавчого апарату, витрат на їх утримання;
4) вносить раді пропозиції щодо утворення і обрання постійних комісій ради;
5) координує діяльність постійних комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
6) організує подання депутатам допомоги у здійсненні ними своїх повноважень;
7) організує відповідно до законодавства проведення референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування;
8) організує роботу президії (колегії) ради (у разі її створення);
9) здійснює керівництво виконавчим апаратом ради;
10) є розпорядником коштів, передбачених на утримання ради та її виконавчого апарату;
11) підписує рішення ради, протоколи сесій ради;
12) забезпечує роботу по розгляду звернень громадян; веде особистий прийом громадян;
13) забезпечує гласність у роботі ради та її органів, обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднює рішення ради;
14) представляє раду у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, трудовими колективами, адміністрацією підприємств, установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відносинах відповідно до законодавства;
15) за рішенням ради звертається до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств,установ та організацій, які обмежують права громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районної ради;
16) призначає на посаду та звільняє з посади керівників відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також інших працівників виконавчих органів ради в порядку, передбаченому законодавством.
Голова районної ради представляє раді:
- для обрання кандидатуру на посаду заступника голови районної ради;
- для затвердження персональний склад виконавчого комітету ради;
-для затвердження кандидатури на посаду заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу та на посаду керуючого справами виконкому;
18) вирішує інші питання, доручені йому радою.
Голова районної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Стаття 53. Порядок обрання голови районної ради.
Голова районної ради обирається на сесії з числа її депутатів на строк повноважень ради. Висування кандидатур на посаду голови ради не обмежується.
Обрання голови ради проводиться таємним голосуванням. Голова ради вважається обраним, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу ради.
Якщо на посаду голови ради балотувалось більше двох кандидатів і жоден з них не набрав необхідної для обрання кількості голосів, проводиться повторне голосування по двох кандидатурах, які отримали найбільшу кількість голосів.
Якщо в результаті голосування жоден з кандидатів не отримав необхідної для обрання кількості голосів, проводяться повторні вибори з новим висуванням кандидатів.
Стаття 54. Заступник голови районної ради обирається відповідною радою в межах строку її повноважень з числа депутатів ради шляхом таємного голосування і здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення його повноважень у порядку, встановленому Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". За посадою заступник голови ради входить до складу виконавчого комітету ради.
Заступник голови ради працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, крім викладацької, наукової та творчої у позаробочий час, займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.
Стаття 55. Заступник голови ради здійснює повноваження голови ради за відсутністю голови ради на підставі його розпорядження, а також у разі неможливості виконання головою ради своїх обов'язків з інших причин.
Стаття 56. Порядок обрання заступника голови ради.
Заступник голови районної ради обирається в порядку аналогічному виборам голови ради. Кандидатури для обрання на посаду заступника голови ради представляє голова ради.
Якщо кандидатура на посаду заступника голови ради не одержала підтримки більшості депутатів, голова ради пропонує іншу кандидатуру, по якій проводиться нове голосування.
Стаття 57. Заступник голови ради працює у раді на постійній основі. На нього поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою /діяльністю/, встановлені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" для голови ради.
Стаття 58. Повноваження голови ради та заступника голови ради можуть бути достроково припинені без припинення повноважень депутата районної ради за рішенням ради, якщо питання про дострокове припинення повноважень, внесене на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради або голови ради, дане рішення приймається шляхом таємного голосування.
Повноваження голови ради, заступника голови ради, можуть також бути достроково припинені без припинення повноважень депутата відповідної ради в разі:
- звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення повноважень;
- порушення ним вимог щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлених законом.
Зазначені повноваження голови ради, заступника голови ради припиняються з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт.
Розділ 5. Порядок формування виконавчого комітету.
Стаття 59. Виконавчим органом районної ради є виконавчий комітет ради, який утворюється районною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.
Стаття 60. Кількісний склад виконавчого комітету визначається районною радою. Персональний склад виконавчого комітету районної ради затверджується радою за пропозицією голови районної ради.
Стаття 61. Виконавчий комітет районної ради утворюється в складі голови районної ради, його заступників, керуючого справами виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.
Стаття 62. Виконавчий комітет є підзвітним і підконтрольним районній раді. До складу виконавчого комітету не можуть входити депутати районної ради, крім голови районної ради та заступника голови.
Стаття 63. Виконавчий комітет здійснює свої повноваження згідно з чинним законодавством та відповідно до Регламенту виконавчого комітету, який затверджується його рішенням.
Розділ 6. Постійні комісії районної ради.
Стаття 64. Постійні комісії районної ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Стаття 65. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури постійної комісії вирішуються відповідною комісією.
Депутат районної ради, крім голови районної ради та заступника голови, повинен входити до складу однієї з постійних комісій. Усі члени комісії мають рівні права. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.
При формуванні персонального складу постійних комісій враховується побажання депутатів, їх професійна та громадська діяльність, подання політичних партій та виборчих блоків, від яких обрано депутатів.
Члени постійних комісій районної ради обираються за списком без обговорення шляхом відкритого голосування.
Стаття 66. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються цим регламентом та Положенням про постійні комісії, що затверджуються радою не пізніш як на другій сесії.
Стаття 67. У разі необхідності можуть бути створені нові постійні комісії, скасовані або реорганізовані раніше створені, змінено їх кількісний склад, переобрано персональний склад.
Стаття 68. Постійні комісії за дорученням районної ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програми соціального захисту населення району, інших районних програм, районного бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Стаття 69. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження районною радою, готують висновки з цих питань.
Стаття 70. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головуючим на засіданні і секретарем комісії.
Стаття 71. Засідання постійної комісії скликається головою комісії в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії.
Стаття 72. Постійні комісії є підзвітними районній раді та відповідальними перед нею.
Стаття 73. Жодна постійна комісія не має права виступати від імені районної ради.
Розділ 7. Тимчасові контрольні комісії районної ради.
Стаття 74. Районна рада може утворювати, коли визнає за необхідне, тимчасові контрольні комісії для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування, а також для розробки, попереднього розгляду та доопрацювання проектів рішень ради.
Тимчасова комісія завжди є головною комісією з питання, для підготовки якого вона утворена.
Стаття 75. Питання про утворення тимчасової комісії вноситься окремим пунктом до порядку денного сесії.
Рішення районної ради про утворення тимчасової комісії повинно зазначати: назву комісії, завдання комісії, кількісний склад комісії, обраного районною радою голову /співголів/ комісії, персональний склад членів комісії, термін діяльності комісії.
Стаття 76. Тимчасова комісія у визначений районною радою термін подає районній раді письмовий звіт про виконану роботу, підготовлені нею проекти документів та пропозиції на розгляд ради, які поширюються серед депутатів.
За наслідками обговорення результатів роботи тимчасової комісії в постійних комісіях та на пленарному засіданні районна рада приймає щодо неї остаточне рішення або доручає комісії продовжити роботу і визначає для цього новий термін.
Стаття 77. Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило, закриті. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи, не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою.
Стаття 78. Повноваження тимчасової комісії автоматично припиняються з прийняттям районною радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради.
Розділ 8. Депутат районної ради.
Стаття 79. Повноваження депутата районної ради починаються з моменту офіційного оголошення підсумків виборів районною територіальною виборчою комісією і закінчується в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.
Депутат районної ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю.
Стаття 80. Депутат районної ради як представник інтересів громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися таких правил депутатської етики:
- керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано;
- не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
- керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності;
- не розголошувати відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, інших відомостей з питань, що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, та відомостей, які стосуються таємниці особистого життя депутата районної ради або виборця, що охороняється законом, чи стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських перевірках;
- не допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів районної ради;
- не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, пов'язані зі здійсненням ним депутатських повноважень.
Стаття 81. До діяльності депутата відносяться:
участь у підготовці та засіданнях районної ради;
участь у підготовці та засіданнях постійних комісій, інших комісій районної ради та виконавчого комітету;
участь у депутатських групах та фракціях;
виконання доручень керівництва районної ради, голів постійних комісій та депутатських груп;
робота з виборцями.
Стаття 82. Кожен депутат у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос. Депутат, який не входить до складу будь-якого органу ради, може брати участь в його роботі з правом дорадчого голосу.
Стаття 83. Депутат районної ради має право:
обирати і бути обраним до органів районної ради;
пропонувати питання для розгляду районною радою та її органами;
вносити пропозиції і зауваження щодо порядку денного засідання районної ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті;
вносити для розгляду проекти рішень, інших документів, що приймаються районною радою або її органами, поправки до них;
висловлювати думку щодо персонального складу утворюваних районною радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються призначаються або затверджуються радою;
брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданнях;
вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні районної ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних районній раді, а також з питань, що входять до компетенції районної ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території;
виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, давати довідки;
оголошувати на засіданнях районної ради та її органів у встановленому радою порядку тексти звернень, заяв, резолюцій, петицій громадян чи їх об'єднань, якщо вони мають суспільне значення;
офіційно представляти виборців району і спільні інтереси громади району в раді та її органах, в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування з питань, що належать до відання місцевого самоврядування;
доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу ради в порядку, встановленому рішеннями районної ради;
порушувати в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів;
депутат має право на депутатське звернення, депутатський запит та депутатське запитання;
мати не більше п’яти помічників-консультантів, які працюють на громадських засадах. Умови діяльності помічників-консультантів депутата районної ради визначаються положенням про помічника-консультанта депутата районної ради, яке затверджується районною радою.
Стаття 84. На час сесій, засідань постійних комісій районної ради, а також для здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених законом випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків.
Стаття 85. Депутат зобов'язаний зареєструватися і бути присутнім на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради, до складу яких він входить. У разі неможливості бути присутнім на засіданні, депутат районної ради повідомляє про це особу, яка очолює відповідний орган.
Відсутність депутата на засіданнях районної ради та на засіданнях тієї постійної комісії, до якої його обрано, допускається лише з поважних причин.
У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, членом якої він є, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів відповідна рада може звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата у встановленому законом порядку.
Стаття 86. Підставами для відкликання депутата районної ради за народною ініціативою можуть бути:
порушення депутатом районної ради положень Конституції і законів України, що встановлено судом;
Стаття 87. Повноваження депутата районної ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі:
1) його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку;
2) припинення його громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;
3) обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і законодавством України не сумісне з виконанням депутатських повноважень;
4) обрання його депутатом іншої місцевої ради;
5) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
6) набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким
його засуджено до позбавлення волі;
7) його смерті.
Повноваження депутата районної ради можуть припинятися достроково також за рішенням районної ради у зв'язку:
1) з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до покарання, не пов'язаного з позбавленням волі;
2) з особистою заявою депутата районної ради про складення ним депутатських повноважень.
Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата районної ради вирішуються судом.
Стаття 88. Депутат районної ради з обговорюваного на сесії питання може передати головуючому тексти свого не виголошеного виступу, пропозицій і зауважень для включення до протоколу засідання районної ради чи її органу, в якому він бере участь.
Стаття 89. Депутат, який не може взяти участь у засіданні районної ради, повинен за день до його проведення із зазначенням причин повідомити про це голову районної ради через організаційний відділ районної ради, а про неможливість взяти участь у засіданні постійної комісії - голову цієї комісії.
Питання про відсутність депутатів без поважних або невідомих причин на засіданнях ради, її органів з'ясовується постійною комісією з питань регламенту, депутатської етики та місцевого самоврядування. На вимогу комісії депутат зобов'язаний дати пояснення причин своєї відсутності. З цих питань комісія періодично інформує сесію ради, у разі потреби вносить пропозиції щодо впливу на депутатів.
У разі коли депутат зареєструвався на засіданні сесії районної ради, але покидає його до закінчення, він повинен письмово повідомити секретаря сесії або усно оголосити про те, що покидає сесійну залу з поясненням причин.
Стаття 90. Депутат районної ради зобов'язаний:
не рідше одного разу на півріччя інформувати виборців про роботу районної ради та її органів про виконання планів і районних програм, районного бюджету, рішень районної ради та доручень виборців;
брати участь у громадських слуханнях з питань, що стосуються Богунського району, в організації виконання рішень ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території району;
вивчати колективні потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні;
визначити і оприлюднити дні, години та місце прийому виборців;
вести регулярний, не рідше одного разу на місяць, прийом виборців, розглядати їх пропозиції, звернення, заяви і скарги, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення згідно з Положенням про організацію прийому громадян депутатами районної ради;
не менш як один раз на рік звітувати про свою роботу і роботу в районній раді.
Депутат районної ради зобов’язаний щороку до 01 квітня подавати декларацію про майно, доходи витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік за встановленою законодавством формою, за місцем роботи (служби), крім само зайнятих осіб, безробітних або пенсіонерів, які подають зазначені декларації до організаційного відділу районної ради.
Стаття 91. На пленарному засіданні ради депутат не повинен перешкоджати викладенню або сприйняттю виступу (вигуками, оплесками, вставанням, розмовами по мобільному телефону, тощо).
Якщо депутат вважає, що промовець або головуючий на пленарному засіданні неправильно тлумачить його слова або дії, він має звернутися до головуючого на пленарному засіданні з проханням надати йому слово для пояснень чи зауважень. Головуючий на пленарному засіданні надає депутату слово відразу або в кінці обговорення, але до голосування.
Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню засідання районної ради, головуючий попереджає його персонально і закликає до порядку. Після повторного попередження головуючий, за згодою більшості депутатів від присутніх на сесії, визначеною шляхом голосування, може запропонувати депутату залишити сесійну залу.
Стаття 92. Порядок діяльності депутатів районної ради визначається Конституцією України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні і "Про статус депутатів місцевих рад", іншими законами України і цим регламентом.
Депутат зобов’язаний додержуватися регламенту роботи районної ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Розділ 9. Депутатські фракції та групи.
Стаття 93. Депутати можуть добровільно об'єднуватися у депутатські фракції та групи на основі їх взаємної згоди, за спільністю проблем, які вони вирішують, за політичними, професійними чи іншими ознаками.
Депутатські фракції районної ради формуються депутатами на партійній основі. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати районної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій. Депутатська фракція може складатись не менш як із трьох депутатів.
Депутатська група може бути утворена в будь-який час протягом строку повноважень районної ради за рішенням зборів депутатів районної ради, які виявили бажання увійти до її складу. Депутатська група складається не менш як із п'яти депутатів.
Депутати районної ради, які входять до складу депутатської групи, обирають особу, яка очолює депутатську групу.
Стаття 94. Депутат районної ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні інформує депутатів районної ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад.
Депутатська група реєструється відповідною районною радою за поданням особи, яка очолює депутатську групу, до якого додається підписане депутатами цієї групи письмове повідомлення про сформування депутатської групи із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи та депутатів, які уповноважені представляти групу.
Стаття 95. Утворення депутатських фракцій і груп, їх реорганізація та утворення нових можуть проводитись протягом усього періоду повноважень районної ради. Функціональна спрямованість і порядок організації роботи депутатських фракцій та груп визначаються цим регламентом та Положенням про депутатські фракції та групи, які повинні відповідати вимогам чинного законодавства. Положення затверджуються на засіданні відповідною депутатською фракцією або групою
Стаття 96. Діяльність депутатської групи, фракції припиняється:
- у разі прийняття депутатами районної ради, які входять до їх складу,
рішення про розпуск депутатської групи, фракції;
2) після закінчення строку, на який депутати ради об'єдналися в депутатську групу, фракцію або припинення строку повноважень районної ради.
3) у разі вибуття окремих депутатів районної ради, внаслідок чого чисельність депутатської групи стає меншою, ніж п’ять осіб, депутатської фракції менш ніж три особи.
Стаття 97. Оголошення про припинення діяльності депутатської групи, фракції здійснюється головою районної ради на черговій сесії районної ради.
Стаття 98. Депутатські групи, фракції мають право:
1) на пропорційне представництво в постійних та тимчасових комісіях ради;
2)попередньо обговорювати кандидатури посадових осіб, яких обирає, призначає чи затверджує рада;
3) на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні ради з кожного питання порядку денного сесії ради;
4) об'єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості в раді чи опозиції;
5) вносити на розгляд сесії будь-які питання, віднесені до повноважень районної ради;
6) на додатковий виступ в обговоренні питання, внесеного з її ініціативи;
7) користуватися всіма необхідними в роботі засідань сесії матеріалами, які на вимогу зобов'язаний надавати апарат ради та виконкому;
- брати перерву в роботі сесії для проведення консультацій;
- здійснювати інші права, передбачені законами України;
10) висвітлювати інформацію про свою діяльність засоби масової інформації згідно з чинним законодавством.
Стаття 99. Жодна депутатська фракція, група не може виступати від імені районної ради.
Стаття 100. Районна рада сприяє діяльності зареєстрованих нею депутатських груп, фракцій координує їх роботу і може заслуховувати повідомлення про їх діяльність. На прохання депутатської фракції чи групи сприяє забезпеченню приміщень для проведення їх засідань.
Стаття 101. Депутатські фракції та групи організовують свою роботу відповідно до регламенту районної ради та положення про фракцію відповідної політичної сили.
Відповідальність за організацію роботи депутатських фракцій та груп покладається на керівників відповідної фракції чи групи.
Основною формою роботи депутатських фракцій та груп є засідання, які скликаються за потребою і є правомочними, якщо в них бере участь не менш як половина від загального складу фракції або групи.
За результатами вивчення і розгляду питань депутатські фракції та групи готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу фракції чи групи і підписуються її керівником та секретарем засідання і в разі потреби вносяться на розгляд ради або посадових осіб, яким вони адресовані.
Розділ 10. Районний бюджет, його формування та виконання.
Стаття 102. Районна рада самостійно розробляє, затверджує і виконує районний бюджет згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Бюджетним кодексом України. Районна рада самостійно розпоряджається коштами районного бюджету, визначає напрями їх використання.
Стаття 103. Склад доходів та видатків районного бюджету формується відповідно до обсягів повноважень та визначається міською радою. Кошти державного бюджету передаються у вигляді субвенцій, розподілених міською радою.
Стаття 104. Видатки, які здійснюються районною радою, їх розмір і цільове спрямування визначаються районним бюджетом.
Стаття 105. Районний бюджет має бути достатнім для забезпечення виконання районною радою обсягу повноважень, визначених міською радою.
Розділ 11. Контрольна діяльність районної ради.
Стаття 106. Районна рада не рідше одного разу на рік заслуховує звіт голови ради про його діяльність, періодично заслуховує звіти про діяльність виконавчого комітету, про роботу постійних комісій, керівників виконавчих органів ради, комісій, що утворює рада, повідомлення депутатів. Терміни, порядок таких звітів визначаються планом роботи ради.
Стаття 107. Районна рада не менше одного разу на рік заслуховує звіти про хід виконання районних програм, бюджету району, рішень ради з інших питань.
Стаття 108. Депутат районної ради на сесії ради, незалежно від порядку денного сесії, має право звернутися із запитом до голови ради, заступників голови ради, керівників її виконавчих органів, керівників підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, розташованих або зареєстрованих на відповідній території з питань, віднесених до відання районної ради.
Запит може бути внесений депутатом, групою депутатів, постійною комісією в письмовій або усній формі під час обговорення порядку денного сесії. Письмові запити депутатів оголошуються головою ради або його заступником на сесії ради. Слово для усного викладення запиту надається депутатам позачергово. Запит включається до порядку денного пленарного засідання ради, по ньому може проводитись обговорення і приймається рішення.
Стаття 109. Орган або посадова особа, до яких звернуто депутатський запит, зобов'язані у встановлений радою строк дати офіційну письмову відповідь на нього районній раді і депутату районної ради. Якщо запит з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений радою строк, то орган або посадова особа зобов'язані письмово повідомити раді та депутатові районної ради, який вніс запит, і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати один місяць з дня одержання запиту. Відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні ради.
Депутат районної ради має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. За результатами відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення, якщо на цьому наполягає не менше 1/4 присутніх на засіданні депутатів районної ради. Посадових осіб, до яких звернуто запит, своєчасно інформують про дату та час обговорення відповіді на запит радою. Вони або уповноважені ними особи мають право бути присутні на цьому засіданні ради.
За результатами розгляду відповіді на депутатський запит рада приймає відповідне рішення.
Стаття 110. Депутат районної ради має право звернутися до усіх державних органів, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, до підприємств, установ організацій, незалежно від форми власності, до посадових осіб з питань, пов'язаних з депутатською діяльністю і брати участь у розгляді порушених питань.
Зазначені органи та посадові особи зобов'язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніше як у місячний строк.
Стаття 111. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесії або передані в письмовій формі головуючому на сесії, розглядаються радою чи за її дорученням комісіями ради або надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним їй органам та посадовим особам, які в п'ятнадцятиденний термін розглядають їх і про результати повідомляють безпосередньо депутата, а також голову ради або його заступника. Узагальнені матеріали щодо їх реалізації подаються в письмовій інформації депутатам на чергову сесію районної ради.
Заступник голови ради С.А.Ілючок