УКРАЇНА
КОРОЛЬОВСЬКА РАЙОННА РАДА
М.ЖИТОМИРА
Р І Ш Е Н Н Я
(Третя сесія VІІ скликання)
Від 10.12.15 № 10
м.Житомир
Про затвердження регламенту
роботи Корольовської районної
ради м. Житомира VІІ скликання
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 43 та статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійних комісій районної ради, районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити регламент роботи Корольовської районної ради м. Житомира VІІ скликання згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника голови ради Шевчук Ю. М. та постійну комісію районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності та етики (голова – Цивінський П.В.).
Голова ради О.В.Соя
Додаток
до рішення Корольовської
районної ради м.Житомира
від 10.12.15 № 10
Р Е Г Л А М Е Н Т
РОБОТИ КОРОЛЬОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
м. ЖИТОМИРА VIІ СКЛИКАННЯ
Регламент роботи Корольовської районної ради м.Житомира (далі – Регламент) визначає порядок діяльності районної ради, її посадових осіб щодо виконання повноважень, встановлених Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», іншими законодавчими актами.
Розділ І. Загальні положення
Стаття 1. Корольовська районна рада м. Житомира VІІ скликання (далі - районна рада) є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Корольовського району м. Житомира у межах повноважень, визначених законодавством України. Районна рада є юридичною особою, в межах своїх повноважень діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до законодавства.
Стаття 2. Порядок діяльності районної ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про статус депутатів місцевих рад», іншими законодавчими та нормативно – правовими актами і цим Регламентом.
Стаття 3. Регламент є актом, який передбачає порядок підготовки, скликання і проведення сесій районної ради, підготовки і розгляду нею питань, прийняття рішень районної ради, формування виконавчих органів районної ради, визначає процедуру розгляду інших питань, відповідно до повноважень районної ради, встановлених Конституцією України та Законами України, а також порядок здійснення контрольних функцій районної ради.
Стаття 4. Діяльність районної ради базується на основі правової рівності депутатів, колективного, вільного, ділового обговорення та вирішення питань, регулярної звітності та відповідальності створених районною радою органів перед районною радою і громадою району.
Районна рада та її виконавчі органи проводять роботу відкрито і гласно. Широко залучають громадян до участі в їх роботі, всебічно вивчають та враховують пропозиції політичних сил, громадських організацій, органів самоорганізації населення, громадську думку, систематично інформують населення про свою діяльність, прийняті рішення, хід їх виконання.
Стаття 5. Районна рада приймає рішення в межах своїх повноважень, забезпечує їх виконання, здійснює контроль за їх виконанням.
Рішення районної ради, прийняті в межах повноважень, обов’язкові для виконання її виконавчими органами, органами самоорганізації населення, розташованими на території району підприємствами, організаціями і установами та іншими громадськими організаціями, їх органами, а також посадовими особами і громадянами.
Стаття 6. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій Корольовської районної ради м. Житомира VІІ скликання визначаються цим Регламентом та положенням про постійні комісії Корольовської районної ради м.Житомира VІІ скликання, що затверджується районною радою.
Стаття 7. Районна рада може утворювати тимчасові контрольні комісії відповідно до статті 48 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Розділ ІІ. Сесія Корольовської районної ради м. Житомира VІІ скликання
Стаття 8. Районна рада проводить свою роботу сесійно.
Сесії Корольовської районної ради м.Житомира VІІ скликання (далі – сесії районної ради) складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій районної ради, що проводяться в період між ними.
Стаття 9. Сесія районної ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу районної ради. Для визначення правомочності сесії районної ради беруться дані реєстрації депутатів, яка проводиться до початку пленарного засідання сесії районної ради.
Стаття 10. Рішення районної ради приймаються відкритим, або таємним голосуванням, як в цілому, так і по пунктах проекту рішення.
Рішення районної ради приймаються більшістю голосів депутатів від загального складу районної ради, крім випадків, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Кількість голосів підраховується лічильною комісією, створеною на час роботи пленарного засідання сесії районної ради. Підсумки голосування оголошуються головуючим на сесії районної ради.
Стаття 11. Пленарні засідання сесій районної ради проводяться за адресою: м. Житомир, площа Польова, 8. При необхідності, можуть проводитися виїзні засідання районної ради.
Пленарні засідання сесій районної ради, її постійних та тимчасових контрольних комісій проводяться відкрито і гласно. У них можуть брати участь з правом дорадчого голосу народні депутати України, депутати Житомирської обласної та Житомирської міської рад, а також запрошені на сесію представники державних органів, органів місцевого самоврядування та самоорганізації населення, політичних партій та інших громадських об’єднань, трудових колективів, підприємницьких структур, представники засобів масової інформації, виборці. Кількість присутніх обмежується кількістю місць у секторі сесійного залу, відведеного для запрошених.
Гласність пленарних засідань сесій районної ради забезпечується шляхом їх трансляції по телебаченню і радіо, публікації рішень у газеті «Місто» та інших виданнях, а також шляхом розміщення всіх рішень сесій районної ради на веб-сайті Житомирської міської ради.
Час, обсяг, форма трансляції, обсяг друку визначаються відповідно до Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».
Стаття 12. Пленарні засідання сесій районної ради, її постійних та тимчасових комісій можуть бути закритими за їх рішенням та у випадках, передбачених чинним законодавством. На закритому пленарному засіданні сесії районної ради, її постійних та тимчасових комісій, за їх рішенням, окрім депутатів мають право перебувати особи, присутність яких визначена необхідною для розгляду відповідного питання.
Стаття 13. Перша сесія новообраної районної ради скликається не пізніше, як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів районної ради головою Корольовської районної у місті Житомирі виборчої комісії, який відкриває сесію та інформує районну раду про підсумки виборів депутатів Корольовської районної ради м. Житомира.
Процедура обрання голови Корольовської районної ради м.Житомира (далі – голови районної ради) проводиться відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». З моменту обрання голови районної ради, він веде пленарне засідання першої сесії районної ради.
Наступні сесії районної ради скликаються головою районної ради, а у разі його відсутності – заступником голови Корольовської районної ради м. Житомира (далі – заступником голови районної ради), який виконує його обов’язки.
Сесія районної ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. Сесія районної ради може бути скликана за пропозицією не менше як третини від загального складу районної ради.
Пропозиції про скликання позачергової сесії районної ради, підписані ініціаторами, подаються голові районної ради з зазначенням питань, розгляд яких пропонується, проектами рішень і пояснювальною запискою.
У разі, якщо голова районної ради або заступник голови районної ради у двотижневий строк не скликають сесію районної ради на вимогу не менш, як однієї третини депутатів від загального складу районної ради, сесія районної ради може бути скликана депутатами районної ради, які становлять не менше як одну третину складу районної ради.
У цьому випадку вимога про скликання сесії районної ради, підписана не менше як однією третиною депутатів від загального складу районної ради, оприлюднюється в порядку встановленому Регламентом.
Стаття 14.
Головуючий на сесії районної ради:
1) відкриває, закриває пленарні засідання сесій районної ради, оголошує питання, внесені на розгляд районної ради;
2) оголошує перерви у пленарних засіданнях сесій районної ради;
3) оголошує депутатські запити, результати голосування на їх підтримку та направлення за належністю, а також заяви і довідки, що надійшли у письмовій формі;
4) надає слово депутатам та запрошеним за списком;
5) слідкує за додержанням часового регламенту пленарних засідань сесій районної ради;
6) забезпечує порядок у залі засідань, створює рівні можливості для роботи депутатів;
7) вживає заходів щодо підтримання порядку на пленарних засіданнях сесій районної ради;
8) на загальних засадах має право на виступ, обов’язки по веденню пленарного засідання сесії районної ради в період виступу виконує заступник голови районної ради;
9) уточнює перед початком голосування зміст проектів рішень або пропозицій, нагадує їх кількість, порядок надходження і кількість голосів, необхідних для прийняття рішення;
10) ставить питання на голосування та оголошує результати голосування, подані йому лічильною комісією і доводить до відома депутатів інформацію про прийняття чи неприйняття рішень з питань, що ставилися на голосування;
11) вносить на голосування кожну пропозицію депутата, якщо той на цьому наполягає, незалежно від форми її внесення;
12) здійснює інші повноваження відповідно до Регламенту.
Стаття 15. Розпорядження голови районної ради про скликання чергової сесії районної ради із зазначенням питань, які вносяться на розгляд районної ради, місця і часу проведення сесії районної ради, проекти рішень сесії доводяться до відома депутатів районної ради і населення району через засоби масової інформації, або будь-яким іншим способом, не пізніш як за двадцять робочих днів до її відкриття.
Пропозиції до проекту порядку денного сесії вносяться головою районної ради, постійними комісіями районної ради, депутатськими фракціями, депутатами районної ради, виконавчим комітетом районної ради не пізніш, як за двадцять п’ять робочих днів до відкриття сесії районної ради.
Пропозиції щодо внесення питання до порядку денного сесії районної ради подаються з проектом рішення та пояснювальною запискою, яка повинна мати юридичне обґрунтування даного рішення. Проект рішення подається в письмовій формі.
Стаття 16. Проекти рішень, що вносяться на розгляд районної ради подаються після їх погодження (візування) авторами проектів рішень, керівниками управлінь та відділів, завідувачем сектору юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції районної ради, керуючим справами виконкому, заступником голови ради з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником голови районної ради.
Проекти рішень районної ради мають бути кваліфіковано підготовленими. Крім короткого об’єктивного аналізу стану справ з питання, яке пропонується до розгляду, вони повинні передбачати конкретні заходи щодо удосконалення роботи у тій чи іншій галузі, усунення наявних недоліків із зазначенням виконавців.
Виклад окремих пунктів, додатків та тексту в цілому проектів рішень повинен бути органічно пов’язаним і не допускати можливості подвійного тлумачення змісту. Обов’язковою складовою частиною проектів рішень є заголовок, який стисло розкриває їх зміст. Преамбула проектів рішень, крім мотивів та цілей його прийняття, як правило, повинна містити посилання на відповідний закон або акти, що регулюють предмет правовідносин, зазначених у проекті рішення.
Відповідальність за якість і законність внесених проектів рішень чи інших документів, поданих з проектами рішень, покладається на керівника виконавчого органу чи депутата, який їх вносить.
Водночас з проектами рішень, їх авторами подаються матеріали для розгляду у постійних комісіях районної ради, на сесії районної ради, а також пропозиції щодо розсилки рішень районної ради, вказавши найменування підрозділу, установи чи організації, якій слід направити документи та кількість примірників (розсильний лист).
Візи розміщуються на зворотному боці останнього аркуша проектів рішень районної ради, якщо проекти рішень мають додатки, вони візуються авторами проекту. Віза включає: посаду, особистий підпис, прізвище особи, яка візує документи.
Візування проектів рішень є обов’язковим. При наявності у того, хто візує, зауважень і пропозицій, вони викладаються на окремих аркушах, які зберігаються разом з оригіналами рішень. Заступник голови районної ради візує проекти рішень останнім.
Стаття 17. У разі, якщо внесені пропозиції щодо проектів рішень, не відповідають вимогам даного Регламенту, виконавчим апаратом районної ради направляється суб’єкту подання письмове повідомлення з пропозицією усунути встановлені недоліки у певний термін.
Стаття 18. Проекти рішень та інші матеріали депутати можуть отримати за три дні до початку засідань постійних комісій районної ради на паперових носіях або, за бажанням, електронною поштою.
При скликанні позачергової сесії матеріали надаються депутатам при їх реєстрації перед пленарним засіданням сесії районної ради.
Стаття 19. Винесенню питання на розгляд пленарного засідання сесії ради для прийняття рішення, передує розгляд цього проекту рішення на засіданнях постійних комісій районної ради. Профільна постійна комісія детально розглядає всі матеріали, які мають відношення до даного питання, запрошує на засідання відповідних спеціалістів та інших осіб. Всі інші постійні комісії районної ради можуть ознайомитись з проектом рішення та надати свої рекомендації, відповідно до чинного законодавства.
При прийнятті невідкладних рішень, які внесені до порядку денного безпосередньо на сесії, перед початком розгляду питання, на вимогу профільної постійної комісії може бути оголошена перерва для засідання постійної комісії.
Стаття 20. До порядку денного сесії районної ради можуть бути внесені питання про хід виконання раніше прийнятих рішень районної ради, звіти депутатів та постійних комісій районної ради, керівників та посадових осіб виконавчих органів районної ради про виконання соціальних та інших програм, бюджету, рішень районної ради з інших питань.
Стаття 21. Проект порядку денного сесії районної ради затверджується в цілому більшістю голосів депутатів від загального складу районної ради.
Стаття 22. Питання затвердженого порядку денного сесії районної ради можуть розглядатися в іншій послідовності, ніж передбачено, відкладатися, змінюватися чи виключатися з порядку денного за рішенням районної ради.
Стаття 23. На час роботи сесії районної ради для ведення протоколу сесії, здійснення організаційно - технічних заходів та виконання доручень головуючого, районна рада утворює з числа депутатів секретаріат сесії в кількості не більше двох депутатів, який:
1) веде протокол засідання районної ради;
2) реєструє записи з проханням на виступ, формує список бажаючих виступити та передає його головуючому;
3) реєструє проекти документів, заяви, повідомлення, пропозиції, прохання депутатів, їх запити, заяви депутатських фракцій і груп;
4) веде облік виступаючих на сесії.
Виконавчі органи районної ради забезпечують здійснення організаційно-технічних заходів пленарного засідання районної ради.
Стаття 24. На сесії районної ради визначається часовий наступний регламент: для доповіді до 20 хвилин; співдоповіді – до 10 хвилин; виступів – до 7 хвилин; повторних виступів з одного і того ж питання – до 3 хвилин; заключного слова – до 3 хвилин; довідок або пропозицій в кінці розгляду відповідних питань, але до прийняття рішення – до 3 хвилин.
Головуючий може за згодою районної ради продовжити час для виступу. Депутат може виступити з одного й того ж питання не більше двох разів. У межах встановленого регламенту виступ депутата не переривається.
Якщо виступаючий перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання, головуючий після двох попереджень позбавляє його слова.
Письмова заява про надання слова для виступу подається до секретаря сесії районної ради. Головуючий може надавати слово депутату і на його усне прохання для довідок і пропозицій.
Слово для виступу з процедурних питань надається позачергово. Рішення з процедурних питань приймається не менше як третиною голосів депутатів районної ради від загального складу районної ради.
Стаття 25. Для всебічного виявлення думок депутатів з обговорюваного питання, головуючий на сесії за власною ініціативою або за пропозицією постійних комісій районної ради, депутатських фракцій та груп, може оголосити перерву для продовження обговорення питання порядку денного на засіданнях постійних комісій районної ради, депутатських фракцій чи груп. Їх висновки і пропозиції доповідаються районній раді і ставляться на голосування. Зауваження і пропозиції по проектах рішень постійних комісій районної ради, депутатських фракцій, груп і окремих депутатів розглядаються районною радою і ставляться на голосування.
Депутат районної ради має право наполягати, щоб його пропозиція була поставлена на голосування.
Головуючий на засіданні може відмовити ініціатору пропозиції чи поправки поставити на голосування запропонований ним текст, якщо він не стосується питання, що обговорюється, суперечить раніше прийнятим рішенням, повторює за суттю відхилений районною радою текст.
Питання доповідачам і співдоповідачам ставляться письмово або усно. Питання формулюються стисло і чітко. Депутатам, які виступають у дебатах, питання не ставляться.
Письмові заяви і довідки, які подаються у секретаріат сесії районної ради депутатами, оголошуються головуючим.
Стаття 26. Перед припиненням обговорення, головуючий інформує про кількість депутатів, що записалися на виступ, які виступили, а також оголошує тих, хто наполягає на виступі.
Питання про закінчення обговорення вирішується районною радою шляхом голосування. Депутати, які не виступили, мають право на включення текстів своїх виступів до матеріалів сесії.
Стаття 27. Рішення районної ради приймаються на пленарному засіданні районної ради після їх обговорення як в цілому, так і по пунктах проекту рішення.
Рішення районної ради можуть прийматися без обговорення на пленарному засіданні, якщо жоден з депутатів не наполягає на цьому.
Стаття 28. Рішення районної ради приймається відкритим (у тому числі поіменним), або таємним голосуванням і вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу районної ради.
Стаття 29. Після оголошення головуючим початку голосування, ніхто не може його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.
Стаття 30. Якщо рішення не прийняте, воно може бути поставлене на повторне голосування тільки тоді, коли районна рада прийме рішення щодо повторного голосування. Рішення про це приймається більшістю голосів депутатів від загального складу районної ради.
Повторне голосування внесеної пропозиції або проекту рішення допускається лише один раз, якщо районною радою не буде прийнято інше рішення.
Пропозиція або проект рішення, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими. Таке відхилення проекту рішення оформляється протокольним рішенням.
Стаття 31. Голосування здійснюється депутатами особисто у залі засідань районної ради шляхом підняття руки або, у разі прийняття районною радою відповідного рішення, у відведеному для таємного голосування місці.
Кількість голосів підраховується лічильною комісією, створеною на час роботи сесії. Підсумки голосування оголошуються головуючим.
Стаття 32. Рішенням районної ради може проводитися поіменне голосування. Таємне голосування обов’язково проводиться у випадках обрання голови районної ради та його заступника.
Рішення районної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу районної ради.
Стаття 33. Завершальну роботу по стилістичному редагуванню рішень районної ради з урахуванням пропозицій і зауважень, внесених до них депутатами районної ради на сесії районної ради, здійснюють голова районної ради, заступник голови районної ради, постійні комісії районної ради, секретаріат сесії та завідувач сектору юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції районної ради.
Рішення районної ради набирають чинності з моменту їх прийняття на сесії, якщо радою не встановлено іншого терміну введення цих рішень у дію. Рішення районної ради надсилаються відповідним органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, організаціям і установам, посадовим особам та доводяться до відома громадян не пізніше як у десятиденний термін після їх прийняття.
Стаття 34. Для організації таємного та поіменного голосування, для підрахунку голосів при прийнятті рішень і оголошення результатів голосування, районна рада своїм рішенням утворює лічильну комісію у складі не більше п’яти депутатів. При утворенні лічильної комісії необхідно враховувати розподіл депутатських мандатів у районній раді між місцевими організаціями політичних партій. Під час підрахунку результатів таємного голосування можуть бути присутніми по одному представнику від депутатських фракцій та груп.
До складу лічильної комісії не можуть входити депутати, чиї кандидатури висунуті до складу органів, що обираються чи призначаються (затверджуються) на відповідні посади шляхом таємного голосування. Лічильна комісія обирає зі свого складу голову і секретаря комісії. Рішення лічильної комісії приймаються більшістю голосів членів лічильної комісії.
Стаття 35. Бюлетені для таємного голосування виготовляються під контролем лічильної комісії за встановленою нею формою і у визначеній кількості.
У бюлетені повинні бути зазначені пропозиції з питання, по якому проводиться голосування. Праворуч напроти кожної пропозиції розміщується порожній квадрат. У кінці переліку пропозицій міститься запис: «Не підтримую жодної пропозиції». Праворуч напроти цього запису розміщується порожній квадрат.
При виборах посадових осіб, до бюлетеня включаються всі запропоновані кандидатури із зазначенням прізвища, імені та по батькові в порядку їх внесення. Праворуч, навпроти прізвища кожного кандидата розміщується порожній квадрат.
У кінці переліку прізвищ кандидатів міститься запис «Не підтримую жодного кандидата». Праворуч, навпроти цього запису, розміщується порожній квадрат.
Стаття 36. Час і місце таємного голосування, порядок його проведення встановлюються лічильною комісією і оголошуються її головою.
Стаття 37. Кожному зареєстрованому депутату районної ради членами лічильної комісії видається один бюлетень для голосування з поставленого питання чи виборів посадової особи.
Заповнення бюлетенів здійснюється депутатом лише в кабіні для таємного голосування.
Стаття 38. У бюлетені для голосування депутат робить в квадраті навпроти пропозиції, яку він підтримує, або прізвища кандидата, за якого він голосує, позначку «плюс» (+), або іншу, яка дає однозначну відповідь про його волевиявлення.
Депутат може голосувати тільки за одну пропозицію або за одного кандидата. У разі, коли він не підтримує жодної пропозиції або жодного кандидата, робиться відповідна позначка в квадраті навпроти слів «Не підтримую жодної пропозиції» або «Не підтримую жодного кандидата».
Заповнений бюлетень голосуючий опускає у виборчу скриньку.
Стаття 39. Недійсним вважаються бюлетені:
1) невстановленого зразка;
2) в яких голосуючим не зроблено жодної позначки;
3) в яких зроблено позначки в квадратах навпроти більш, як однієї пропозиції або прізвищ більш, як одного кандидата;
4) в яких зроблено позначки в квадратах навпроти запропонованої пропозиції (запропонованих пропозицій) та запису: «Не підтримую жодної пропозиції»;
5) в яких зроблено позначки в квадратах навпроти прізвища (прізвищ) кандидата (кандидатів) та запису: «Не підтримую жодного кандидата».
Стаття 40. Про результати таємного голосування лічильна комісія складає протокол, який підписується всіма членами комісії.
Стаття 41. Протокол пленарного засідання сесії районної ради у десятиденний термін від дня проведення пленарного засідання сесії районної ради оформляє організаційний відділ районної ради.
Стаття 42. Протокол сесії районної ради, прийняті нею рішення підписує голова районної ради, а у випадках, передбачених чинним законодавством - заступник голови районної ради, або головуючий на сесії районної ради. Додатки до рішень районної ради підписує заступник голови районної ради, а у разі його відсутності – голова районної ради чи головуючий на сесії районної ради.
Рішення районної ради не пізніше, як у п’ятиденний термін з моменту його прийняття, підписується головою районної ради чи головуючим на пленарному засіданні сесії районної ради і набирає чинності, якщо радою не встановлено інший строк введення його в дію.
Розділ ІІІ.
Голова районної ради, заступник голови районної ради, Постійні комісії районної ради
Стаття 43. Голова районної ради виконує свої обов’язки до закінчення повноважень районної ради, крім випадків дострокового припинення повноважень голови районної ради відповідно до чинного законодавства. Голова районної ради за посадою очолює виконавчий комітет районної ради.
Стаття 44. Голова районної ради працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницькій мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, (крім викладацької, наукової та творчої у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.
У своїй діяльності голова районної ради є підзвітним районній раді і може бути звільнений з посади районною радою, якщо за його звільнення проголосувало не менш, як дві третини депутатів від загального складу районної ради шляхом таємного голосування.
Питання про звільнення голови районної ради може бути внесено на розгляд районної ради на вимогу не менше третини депутатів від загального складу районної ради.
Стаття 45. Голова районної ради:
1) скликає сесії районної ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії районної ради, питання які передбачається внести на розгляд районної ради, веде пленарні засідання сесій районної ради;
2) забезпечує підготовку сесій районної ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень районної ради до виконавців, організовує контроль за їх виконанням;
3) представляє районній раді кандидатуру для обрання на посаду заступника голови районної ради; вносить на затвердження районної ради пропозиції щодо структури виконавчих органів районної ради, витрат на їх утримання;
4) вносить районній раді пропозиції щодо утворення і обрання постійних комісій районної ради;
5) координує діяльність постійних комісій районної ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
6) організовує надання депутатам допомоги у здійсненні ними своїх повноважень;
7) організовує, відповідно до законодавства, проведення референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування;
8) організовує роботу президії районної ради;
9) призначає і звільняє керівників та інших працівників структурних підрозділів виконавчих органів районної ради;
10) є розпорядником коштів, передбачених на утримання районної ради та її виконавчих органів;
11) підписує рішення районної ради, протоколи сесій районної ради;
12) забезпечує роботу по розгляду звернень громадян;веде особистий прийом громадян;
13) забезпечує гласність у роботі районної ради та її органів, обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднення рішень районної ради;
14) представляє районну раду у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, трудовими колективами, адміністрацією підприємств, установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відносинах відповідно до законодавства;
15) за рішенням районної ради звертається до суду щодо визнання незаконним актів підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноважень районної ради та її органів;
16) звітує перед районною радою про свою діяльність не менше одного разу на рік;
17) вирішує інші питання, доручені йому районною радою.
Стаття 46. Голова районної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Стаття 47. Порядок обрання голови районної ради:
1) голова районної ради обирається на сесії районної ради з числа її депутатів на строк повноважень районної ради;
2) висування кандидатур на посаду голови районної ради не обмежується;
3) обрання голови районної ради проводиться таємним голосуванням;
4) голова районної ради вважається обраним, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу районної ради;
5) якщо на посаду голови районної ради балотувалося більше двох кандидатів і жоден з них не набрав необхідної для обрання кількості голосів, проводиться повторне голосування по двох кандидатурах, які отримали найбільшу кількість голосів;
6) якщо в результаті голосування жоден з кандидатів не отримав необхідної для обрання кількості голосів, проводяться повторні вибори з новим висуванням кандидатів.
Стаття 48. Рішення районної ради про обрання голови районної ради підписує обраний голова районної ради.
Стаття 49. Заступник голови районної ради обирається районною радою за пропозицією голови районної ради у межах строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування і здійснює свої повноваження до обрання заступника голови ради нового скликання, крім випадків, дострокового припинення його повноважень, відповідно до законодавства.
Заступник голови районної ради може бути достроково звільнений з посади за рішенням районної ради, яке приймається шляхом таємного голосування. Питання про його звільнення може бути внесено на розгляд районної ради на вимогу не менше як третини депутатів від загального складу районної ради або голови районної ради.
Стаття 50. Порядок обрання заступника голови районної ради:
1) кандидатуру для обрання на посаду заступника голови районної ради представляє голова районної ради;
2) якщо кандидатура на посаду заступника голови районної ради не одержала підтримки більшості депутатів, голова районної ради пропонує іншу кандидатуру, по якій проводиться нове голосування;
3) голова районної ради має право вносити на повторне голосування ту ж саму кандидатуру.
Стаття 51. Заступник голови районної ради, у разі відсутності голови районної ради або неможливості виконання ним своїх обов’язків, здійснює повноваження голови ради.
Стаття 52. Заступник голови районної ради працює у раді на постійній основі. На нього поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» для голови районної ради.
Стаття 53. Постійні комісії районної ради здійснюють свою діяльність згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та положення про постійні комісії районної ради, затвердженого районною радою.
Розділ ІV.
Порядок формування виконавчого комітету
районної ради
Стаття 54. Виконавчий комітет районної ради є виконавчим органом районної ради, який утворюється районною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень районної ради, її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету районної ради.
Стаття 55. Кількісний склад виконавчого комітету районної ради визначається районною радою. Персональний склад виконавчого комітету районної ради затверджується районною радою за пропозицією голови районної ради.
Стаття 56. Виконавчий комітет районної ради утворюється у складі голови районної ради, його заступників, керуючого справами виконавчого комітету районної ради, керівників виконавчих органів районної ради, інших осіб.
Стаття 57. Виконавчий комітет районної ради є підзвітним і підконтрольним районній раді.
Стаття 58. Виконавчий комітет районної ради здійснює свої повноваження згідно з чинним законодавством.
Розділ V.
Тимчасові контрольні комісії районної ради
Стаття 59. Районна рада може утворювати тимчасові контрольні комісії районної ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених районною радою питань, що належать до повноважень органів місцевого самоврядування.
Тимчасові контрольні комісії утворюються на визначений районною радою термін та здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Стаття 60. Питання про утворення тимчасової контрольної комісії районної ради вноситься окремим пунктом до порядку денного сесії.
Рішення районної ради про утворення тимчасової контрольної комісії районної ради повинно зазначити: назву комісії, завдання комісії, персональний склад комісії та її голову, термін діяльності комісії. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу районної ради.
Стаття 61. Тимчасова контрольна комісія районної ради у визначений районною радою термін подає районній раді письмову доповідь про виконану роботу, а також підготовлені нею проекти документів, які надаються депутатам.
За наслідками обговорення результатів роботи тимчасової контрольної комісії районної ради у постійних комісіях районної ради та на пленарному засіданні сесії районної ради, районна рада приймає щодо неї остаточне рішення або доручає комісії продовжити роботу і визначає для цього новий термін.
Стаття 62. Засідання тимчасових контрольних комісій районної ради проводяться, як правило, закрито. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з її роботою.
Стаття 63. Повноваження тимчасової контрольної комісії районної ради автоматично припиняються з прийняттям районною радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень районної ради, яка створила цю комісію.
Розділ VІ.
Президія районної ради
Стаття 64. Районна рада може утворити президію районної ради.
Президія районної ради є органом, який має дорадчий характер.
Стаття 65. До складу президії районної ради входять голова районної ради, заступник голови районної ради, заступник голови ради з питань діяльності виконавчих органів районної ради, керуючий справами виконавчого комітету районної ради, голови постійних комісій районної ради, голови депутатських фракцій та груп районної ради, уповноважених представників від політичних партій, які не утворили депутатські фракції чи групи у районній раді.
Засідання президії районної ради скликаються головою районної ради, а у разі його відсутності – заступником голови районної ради, які головують на цьому засіданні.
Засідання президії районної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів від загального складу президії районної ради.
Стаття 66. Президія районної ради може:
1) попередньо готувати пропозиції і рекомендації з питань, що виносяться на розгляд районної ради;
2) вносити пропозиції щодо питань порядку денного сесій районної ради;
3) готувати узгоджені пропозиції та рекомендації районній раді з питань, які передбачаються для внесення на розгляд сесій районної ради;
4) заслуховувати повідомлення постійних комісій районної ради про підготовлені ними висновки та рекомендації;
5) погоджувати з профільними постійними комісіями районної ради співдоповідачів, які будуть виступати з питань, які виносяться на розгляд сесій районної ради;
6) сприяти узгодженню позицій депутатів районної ради у разі виникнення спірних питань;
7) здійснювати інші функції, передбачені законодавчими актами та рішеннями районної ради.
Розділ VІІ.
Депутатські фракції та групи районної ради
Стаття 67. Депутатські фракції районної ради формуються на партійній основі депутатами районної ради.
Депутати районної ради для спільної роботи по здійсненню депутатських повноважень можуть на основі їх взаємної згоди об’єднуватися у депутатські групи. Депутатська група складається не менш як з п’яти депутатів.
Порядок вступу депутата до депутатської фракції, групи, його виходу чи виключення з неї визначаються Законом України «Про статус депутатів місцевих рад». Порядок роботи депутатської фракції, групи визначається самою депутатською фракцією, групою.
Стаття 68. Утворення депутатських фракцій і груп, їх реорганізація та утворення нових можуть проводитися впродовж всього періоду повноважень районної ради.
Стаття 69. Діяльність депутатської групи припиняється:
1) у разі вибуття окремих депутатів районної ради, внаслідок чого їх чисельність стає меншою, ніж встановлено відповідною статтею Регламенту районної ради;
2) у разі прийняття депутатами районної ради, які входять до їх складу, рішення про розпуск депутатської групи;
3) після закінчення строку, на який депутати ради об’єдналися у депутатську групу, або строку повноважень районної ради.
Стаття 70. Оголошення про припинення діяльності депутатської фракції, групи здійснюється головою районної ради на черговій сесії районної ради.
Стаття 71. Депутатські фракції, групи мають право:
1) на пропорційне представництво в постійних чи тимчасових комісіях районної ради;
2) попередньо обговорювати кандидатури посадових осіб, яких обирає, призначає чи затверджує районна рада;
3) на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні районної ради з кожного питання порядку денного сесії районної ради;
4) об’єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості у районній раді чи опозиції;
5) вносити на розгляд сесії районної ради будь-які питання, віднесені до повноважень районної ради;
6) на додатковий виступ в обговоренні питання, внесеного з її ініціативи;
7) вимагати зробити перерву у роботі сесії районної ради для проведення консультацій;
8) здійснювати інші права, передбачені законами України.
Стаття 72. Жодна депутатська фракція, група не може виступати від імені районної ради.
Стаття 73. Організаційний відділ забезпечує приміщенням депутатські фракції і групи, а також необхідними матеріалами для здійснення ними передбачених законодавством і цим Регламентом функцій.
Стаття 74. Депутатські фракції і групи мають право висвітлювати інформацію про свою діяльність через засоби масової інформації згідно з чинним законодавством.
Розділ VІІІ.
Депутат районної ради
Стаття 75. Порядок діяльності депутатів районної ради визначається Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», іншими законами України і цим Регламентом.
Депутат районної ради зобов’язаний дотримуватися Регламенту роботи районної ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності районної ради та її органів.
Стаття 76. Повноваження депутата районної ради починаються з дня відкриття першої сесії районної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів Корольовською районною у м. Житомирі виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата районної ради.
Стаття 77. Кожен депутат у районній раді та її виконавчих органах, до складу яких він входить, має один голос. Депутат, який не входить до складу будь-якого органу ради, може брати участь в його роботі з правом дорадчого голосу.
Стаття 78. Депутат районної ради має право:
1) обирати і бути обраним до органів районної ради;
2) пропонувати питання для розгляду районною радою та її органами;
3) вносити пропозиції і зауваження щодо порядку денного засідань районної ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті;
4) вносити для розгляду проекти рішень, інших документів, що приймаються районною радою або її органами, поправки до них;
5) висловлювати думку щодо персонального складу утворюваних районною радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються або затверджуються радою;
6) брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданнях;
7) вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні районної ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних районній раді, а також з питань, що входять до компетенції районної ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території;
8) виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, давати довідки;
9) оголошувати на засіданнях районної ради та її органів, у встановленому радою порядку, тексти звернень, заяв, резолюцій, петицій громадян чи їх об’єднань, якщо вони мають суспільне значення;
10) офіційно представляти виборців району у районній раді та її органах, в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування з питань, що належать до відання районної ради;
11) брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях інших місцевих рад та їх органів, загальних зборах громадян за місцем проживання, засіданнях органів самоорганізації населення, що проводяться в межах району;
12) доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу районної ради в порядку, встановленому рішеннями районної ради;
13) порушувати у районній раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних районній раді органів, підприємств, установ, організацій;
14) мати помічників-консультантів, які працюють на громадських засадах. Умови діяльності та кількість помічників-консультантів депутата районної ради визначаються Положенням про помічника-консультанта депутата районної ради, яке затверджується районною радою.
Стаття 79. На час пленарних засідань сесій, засідань постійних комісій районної ради, а також для здійснення депутатських повноважень в інших, передбачених законом випадках, депутат звільняється від виконання виробничих або службових обов’язків.
Стаття 80. Депутат районної ради з обговорюваного на сесії питання може передати головуючому тексти свого невиголошеного виступу, пропозицій і зауважень для включення до протоколу пленарного засідання сесії районної ради чи її органу, в якому він бере участь.
Стаття 81. Відсутність депутата на засіданнях районної ради і тих її органів, до яких його обрано, допускається лише з поважних причин (хвороба, відпустка, відрядження тощо).
Стаття 82. Депутат районної ради, який не може взяти участь у засіданні районної ради, повинен за день до його проведення, із зазначенням причин повідомити про це голову районної ради, або його заступника, а про неможливість взяти участь у засіданні постійної комісії – голову цієї постійної комісії.
Питання про відсутність депутатів без поважних або невідомих причин на засіданнях районної ради, її органів з’ясовується постійною комісією з питань регламенту, депутатської діяльності та етики. На вимогу цієї постійної комісії депутат зобов’язаний дати пояснення причин своєї відсутності. З цих питань постійна комісія періодично інформує районну раду, у разі потреби вносить пропозиції щодо впливу на депутатів.
Стаття 83. Депутат районної ради зобов’язаний:
1) брати участь у громадських слуханнях з питань, що стосуються Корольовського району м. Житомира, в організації виконання рішень районної ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території району;
2) вивчати колективні потреби громади району, інформувати про них районну раду та її виконавчі органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні;
3) визначити і оприлюднити дні, години та місце прийому виборців;
4) вести регулярний, не рідше одного разу на місяць, прийом виборців, розглядати їх пропозиції, звернення, заяви і скарги, вживати заходи щодо забезпечення їх оперативного вирішення;
5) не менш як один раз на рік звітувати про свою депутатську діяльність.
Розділ IX.
Депутатські звернення, запити, запитання
Стаття 84. Депутатське звернення - викладена в письмовій формі вимога депутата районної ради з питань, пов'язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території Корольовського району м.Житомира, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції.
Порушене депутатом питання повинно бути розглянуте у десятиденний строк, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки відповідь депутату надається не пізніш як у місячний термін.
Стаття 85. Депутат районної ради може взяти участь у розгляді свого звернення, про що йому повідомляється завчасно, але не пізніш як за п'ять календарних днів.
Стаття 86. Якщо депутат районної ради не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території Корольовського району м.Житомира, ухиляються від вирішення порушеного у зверненні питання у встановлений строк, він має право внести депутатський запит.
Стаття 87. Депутатський запит – це підтримана районною радою вимога депутата районної ради до посадових осіб районної ради і її виконавчих органів, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які розташовані або зареєстровані на території Корольовського району м. Житомира.
Депутатський запит може бути внесений депутатом районної ради або групою депутатів попередньо або на пленарному засіданні районної ради у письмовій чи усній формі. Запит підлягає включенню до порядку денного пленарного засідання сесії районної ради.
Запити оголошуються в кінці пленарного засідання сесії районної ради головуючим на засіданні. Депутатський запит обговорюється у разі необхідності на пленарному засіданні сесії районної ради.
Стаття 88. Районна рада може зобов’язати відповідний орган подати у встановлений чинним законодавством строк звіт про виконання рішення по запиту депутата районної ради.
Орган або посадова особа, до яких звернуто депутатський запит, зобов’язані у встановлений чинним законодавством строк дати офіційну письмову відповідь на нього районній раді і депутату. Якщо запит з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, то орган або посадова особа зобов’язанні письмово повідомити про це районній раді та депутату районної ради, який вніс запит, і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати один місяць з дня одержання запиту. Відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні сесії районної ради.
Стаття 89. Депутат районної ради має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. За результатами відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення. Виконавчі органи районної ради своєчасно інформують посадових осіб, до яких звернуто запит, про дату та час обговорення відповіді на депутатський запит. Вони або уповноважені ними особи мають право бути присутніми на цьому засіданні районної ради.
За результатами розгляду відповіді на депутатський запит, районна рада приймає відповідне рішення.
Стаття 90. Депутатське запитання – це засіб одержання депутатом районної ради інформації або роз’яснення з тієї чи іншої проблеми. Запитання може бути письмовим або усним. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії районної ради, або дано депутату районної ради в індивідуальному порядку. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.
Розділ Х.
Дисципліна та етика пленарних засідань сесій районної ради
Стаття 91. Дотримання дисципліни та норм етики депутатами районної ради на пленарних засіданнях сесій районної ради:
1) депутат районної ради не повинен перешкоджати викладенню або сприйняттю виступу (вигуками, оплесками, вставанням, розмовами по мобільному телефону тощо), вживати образливі висловлювання та непристойні слова, закликати до незаконних дій;
2) якщо депутат районної ради вважає, що промовець або головуючий на пленарному засіданні неправильно тлумачить його слова або дії, він може звернутися до головуючого на пленарному засіданні з проханням надати йому слово для пояснень чи зауважень. Головуючий на пленарному засіданні відразу повідомляє депутатів про надходження такого звернення від депутата і визначає час, коли йому буде надано слово;
3) якщо депутат районної ради виголошує образливі слова на адресу іншого депутата або депутатської фракції, головуючий на пленарному засіданні попереджає цього депутата про неприпустимість таких висловлювань або припиняє його виступ. Депутат або представник депутатської фракції, на адресу яких були виголошені образливі слова, може звернутися до головуючого на пленарному засіданні з вимогою про надання слова для репліки. Головуючий на пленарному засіданні надає слово для репліки депутату районної ради або представнику депутатської фракції відразу після звернення або після завершення обговорення питання;
4) значне порушення депутатом Регламенту і загальноприйнятих норм моралі та етики може бути підставою для позбавлення його, за рішенням ради, права брати участь у подальшій роботі пленарного засідання сесії районної ради. У випадку прийняття такого рішення районною радою, винний повинен залишити зал;
5) якщо депутат районної ради виступає без дозволу головуючого на засіданні, мікрофон може бути відключено без попередження.
Стаття 92. Дотримання дисципліни та норм етики промовцями на пленарному засіданні сесії районної ради:
1) на пленарному засіданні сесії районної ради промовець не повинен вживати образливих висловлювань, непристойних слів, закликати до незаконних дій. У разі порушення промовцем такої вимоги, головуючий на пленарному засіданні сесії районної ради попереджає його про неприпустимість таких висловлювань і закликів або припиняє його виступ, а в разі повторного порушення – позбавляє права виступу на даному пленарному засіданні сесії районної ради;
2) якщо головуючий на пленарному засіданні сесії районної ради звертається до промовця, то останній повинен негайно зупинити свій виступ. Якщо промовець не зробив цього, головуючий на пленарному засіданні сесії районної ради припиняє його виступ;
3) головуючий на пленарному засіданні сесії районної ради надає промовцю додатковий час для виступу такої тривалості, на яку його виступ було перервано, за винятком випадків застосування до промовця заходів впливу, встановлених цим Регламентом.
4) якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання чи виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий на пленарному засіданні сесії районної ради попереджає його про це, а у разі подальшого порушення вимог цього Регламенту – позбавляє його слова. Та частина виступу промовця, яка виголошена після позбавлення його слова, не включається до протоколу пленарного засідання сесії районної ради.
Розділ ХІ.
Бюджет району, його формування та виконання
Стаття 93. Районна рада самостійно розробляє, затверджує і виконує бюджет району згідно з Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Бюджетним Кодексом України.
Стаття 94. Склад доходів та видатків районного бюджету формується відповідно до обсягів повноважень та визначається Житомирською міською радою. Кошти державного бюджету передаються у вигляді субвенцій, розподілених Житомирською міською радою.
Стаття 95. Видатки, які здійснюються районною радою, їх розмір і цільове спрямування визначаються бюджетом району.
Районний бюджет має бути достатнім для забезпечення виконання районною радою обсягу повноважень, визначених Житомирською міською радою.
Розділ ХІІ.
Контрольна діяльність районної ради
Стаття 96. Районна рада не рідше одного разу на рік заслуховує звіт голови районної ради про його діяльність, періодично може заслуховувати звіти про діяльність виконавчого комітету районної ради, про роботу постійних комісій районної ради, керівників виконавчих органів районної ради, комісій, що утворює районна рада, депутатів районної ради. Терміни, порядок таких звітів визначаються планом роботи районної ради.
Стаття 97. Районна рада може заслуховувати звіти про хід виконання районних програм, бюджету району, рішень районної ради з інших питань.
Заступник голови ради Ю.М.Шевчук