Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 31
візитів сьогодні: 5529
візитів всього: 482174
Прогноз погоди
Спільна праця – запорука належного соціального забезпечення громадян

 

         Спільна праця – запорука належного соціального забезпечення громадян

Впровадження в Україні європейських соціальних стандартів передбачає, насамперед, істотне підвищення добробуту кожного працюючого громадянина, який не тільки повинен отримувати гідну заробітну плату за свою працю, а й бути соціально захищеним у разі тимчасової непрацездатності, виходу на пенсію або настання нещасного випадку на виробництві.

Соціальний захист громадян при настанні нещасного випадку - це одне з основних завдань Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. У зв'язку з цим, варто зазначити, що передумовою його реалізації є своєчасна та в повному обсязі сплата страхувальниками страхових внесків у складі єдиного соціального внеску. Не відраховуючи від свого доходу частини коштів до бюджету та фондів соціального страхування роботодавці порушують законодавство України, а працівник втрачає реальну соціальну підтримку з боку держави. Це найпоширеніші та найактуальніші проблеми, які вимагають усвідомлення, як з боку роботодавця, так і працівника.

Задля забезпечення гарантованих Конституцією України прав громадян працюють і спеціалісти відділу обліку страхувальників та правового забезпечення відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Житомирі. Саме їм законодавець делегує право віднесення страхувальника до відповідного класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду його економічної діяльності з подальшим встановленням розміру єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно з чинними нормативно-правовими актами робочі органи виконавчої дирекції Фонду можуть встановлювати (змінювати) страхувальнику клас професійного ризику, в тому числі на підставі акту перевірки достовірності поданих страхувальниками відомостей про види економічної діяльності (в тому числі основний) підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання для віднесення страхувальника до класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду його економічної діяльності.

Проведення відповідних перевірок завжди зумовлювалось необхідністю правильно визначити основний вид діяльності страхувальника, встановити реальний розмір заробітної плати, що підлягає оподаткуванню, а також виявленням та легалізацією так званої «тіньової» зайнятості населення і недопущення заробітних виплат «у конвертах». Адже, працюючи за усною домовленістю та без оформлення трудових відносин, громадянин стає беззахисним перед нещасним випадком, що може статися з ним на виробництві.

Сьогодні в державі діє мораторій на проведення таких перевірок діяльності суб'єктів господарювання. Тому поряд з основними завданнями та функціями ще більшого значення набуває інформаційно-роз'яснювальна робота та робота, спрямована на стягнення вже існуючої заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду і капіталізованих платежів.

Проблемним залишається питання погашення заборгованості перед Фондом певними підприємствами міста, а саме:  ДП Житомирська виправна колонія № 4 заборгованість складає 169,186 тис. грн., ВАТ «Автозапчастина»   - 44,452 тис. грн., Філія ДП «Укрміськбуд 75» УНР – 35,520 тис. грн., ПАТ «Вібросепаратор» - 31.564 тис. грн., ДП Житловик фірма Житомирінвест – 20.505 тис., грн., ДП «Житомирторф» - 12.999 тис. грн., ТОВ «Березівський кар’єр»  - 10.700 тис. грн. та ін.. Загалом станом на 01.07.2015 року заборгованість підприємствами м. Житомира та Житомирського району перед Фондом  складає  829,320 тис. гривень. З них недоїмка 378.963 тис. грн., пеня 126,408 тис. грн., заборгованість зі сплати страхових внесків пов’язаних із несвоєчасною виплатою заробітної плати 323.948 тис. грн.

 За шість місяців 2015 року погашено лише 18 тис. грн., з яких 7 тис. грн. недоїмки та 11 тис заборгованість зі сплати страхових внесків пов’язаних з несвоєчасною виплатою заробітної плати.

Відповідальні працівники відділу обліку страхувальників та правового забезпечення роблять все задля поповнення бюджету Фонду і забезпечення соціальними гарантіями громадян, що постраждали на виробництві. Та навіть найактивніших зусиль державних структур замало, аби подолати існуючі проблеми. Лише спільна праця і відповідальність соціальних працівників, роботодавців і застрахованих осіб є запорукою досягнення суспільно-економічного росту та належного соціального забезпечення громадян».

 

 

 

Начальник відділення ВДФССНВ

у м. Житомирі                                                                                 Піхуля В.П.

 

 

 

 

 

 



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare