УКРАЇНА
КОРОЛЬОВСЬКА РАЙОННА РАДА
м. ЖИТОМИРА
Р І Ш Е Н Н Я
(Двадцять дев’ята сесія VІ скликання)
Від 20.08.15 № 184
Про пропозиції Житомирській
міській раді щодо обсягу і меж
повноважень Корольовської
районної ради м. Житомира
та її виконавчих органів
Розглянувши пропозиції робочої групи з питань обсягу і меж повноважень Корольовської районної ради м. Житомира та її виконавчих органів, рекомендації постійних комісій Корольовської районної ради м. Житомира, враховуючи загальноміські інтереси та колективні потреби територіальної громади Корольовського району м. Житомира, відповідно до частини 3 статті 41 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити пропозиції Житомирській міській раді щодо обсягу і меж
повноважень Корольовської районної ради м. Житомира та її виконавчих органів згідно з додатком.
2. Направити пропозиції щодо обсягу і меж повноважень Корольовської районної ради м. Житомира та її виконавчих органів Житомирській міській раді для внесення змін до рішення Житомирської міської ради від 25.02.03 № 160 «Про визначення обсягів і меж повноважень Богунської та Корольовської районних рад у м. Житомирі та їх виконавчих органів».
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на голову Корольовської районної ради Сою О.В.
Голова ради О.В.Соя
Додаток
до рішення районної ради
від 20.08.15 № 184
Розділ І. Обсяг і межі повноважень Корольовської районної ради м. Житомира (далі – районної ради)
1. Затвердження регламенту роботи районної ради.
2. Утворення і ліквідація постійних та інших комісій районної ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій.
3. Утворення виконавчого комітету районної ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету районної ради та його розпуск.
4. Затвердження за пропозицією голови районної ради структури виконавчих органів районної ради, загальної чисельності апарату районної ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання.
5. Утворення за поданням голови районної у місті ради інших виконавчих органів районної ради.
6. Затвердження плану роботи районної ради та звіту про його виконання.
7. Заслуховування звіту голови районної ради про діяльність виконавчих органів районної ради.
8. Заслуховування звітів постійних комісій районної ради, керівників виконавчих органів районної ради та посадових осіб, яких вона призначає і затверджує.
9. Заслуховування повідомлень депутатів районної ради про роботу у районній раді, виконання ними доручень районної ради.
10. Розгляд запитів депутатів районної ради та прийняття відповідних рішень.
11. Прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата районної ради в порядку, встановленому законом.
12. Скасування актів виконавчих органів районної ради, які не відповідають Конституції України, законам України, іншим актам законодавства рішенням районної ради, прийнятим у межах повноважень.
13. Визначення відповідно до законодавства кількісного складу районної ради.
14. Організація відповідно до законодавства проведення референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування.
15. Прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.
16. Внесення пропозицій до органів Житомирської міської ради щодо клопотання перед відповідними державними органами про оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом.
17. Заслуховування повідомлень начальника Житомирського міського відділу УМВС України в Житомирській області про діяльність щодо охорони громадського порядку на території Корольовського району м. Житомира.
18. Затвердження договорів, укладених головою районної ради від імені районної ради з питань, віднесених до її виключної компетенції.
19. Прийняття у межах, визначених законодавством, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями.
20. Прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
21. Прийняття рішень про об'єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них.
22. Затвердження соціальних та інших програм, що належать до компетенції районних рад.
23. Затвердження районного бюджету, внесення змін до нього, затвердження звіту про виконання бюджету.
24. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
Розділ ІІ. Обсяг і межі повноважень, які здійснюють виконавчі органи Корольовської районної ради м. Житомира
1. Повноваження у сфері соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку
1.1. Підготовка проектів соціальних та інших програм з питань самоврядування, відповідно до делегованих повноважень, подання їх на затвердження районної ради, організація їх виконання, подання районній раді звітів про хід і результати виконання цих програм.
1.2. Подання Житомирській міській раді пропозицій до програми соціально-економічного та культурного розвитку міста, цільових програм з інших питань самоврядування.
1.3. Обстеження та складання актів обстеження спеціалізованих та спеціалізованих металургійних переробних підприємств і їх приймальних пунктів на відповідність вимогам Закону України «Про металобрухт» для продовження, або отримання нових ліцензій на право здійснення операцій з металобрухтом кольорових та чорних металів. Здійснення контролю за додержанням ними встановлених умов та правил проведення операцій з металобрухтом.
1.4. Організаційна робота по складанню списку виборців району. Здійснення заходів щодо ведення Державного реєстру виборців відповідно до законодавства. Облік населення району структурними підрозділами районної ради по окремих категоріях.
2. Повноваження в галузі бюджету і фінансів
2.1. Складання проекту районного бюджету, подання його на затвердження районної ради, забезпечення виконання бюджету, щоквартальне подання районній раді письмових звітів про хід і результати виконання бюджету. Підготовка і надання до Житомирської міської ради необхідних фінансових показників і пропозицій щодо складання проекту районного бюджету.
2.2. Здійснення в установленому порядку фінансування видатків з районного бюджету.
2.3. Залучення на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності, розташованих на території району, та коштів населення на будівництво, розширення, ремонт і утримання на пайових засадах об'єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.
2.4. Внесення пропозицій щодо змін до міського бюджету з питань, що належать до компетенції районної ради.
2.5. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
3. Повноваження в галузі житлово-комунального господарства
3.1. Сприяння у наданні комунальних послуг населенню Корольовського району підприємствами житлово-комунального господарства міста.
3.2. Здійснення контролю за станом благоустрою прилеглих територій до підприємств та організацій, розташованих на території району, незалежно від форми власності.
3.3. Організація роботи по залученню підприємств, організацій та навчальних закладів району до впорядкування братських могил, пам'ятників, місць поховань загиблих воїнів на Смолянському військовому кладовищі.
3.4. Сприяння покращенню дисципліни платежів за житлово-комунальні послуги населенням району.
3.5. Організація роботи постійно діючої комісії з реструктуризації заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги, відповідно до законодавства, та контроль за сплатою громадянами реструктуризованої заборгованості згідно укладених угод з житлово-комунальними підприємствами.
3.6. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
4. Повноваження у сфері регулювання земельних відносин
4.1. Вирішення питань в установленому порядку забезпечення земельними ділянками під городництво та садівництво жителів району за межами міста на територіях сільських рад. Ведення обліку громадян, які мають ділянки під городництво та садівництво.
4.2. Організація роботи щодо ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, епізоотій, інших надзвичайних ситуацій, інформування про них населення району та виконання завдань, поставлених управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Житомирської міської ради.
4.3. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
5. Повноваження у сфері соціального захисту населення
5.1. Виконання комплексних заходів державної, обласної, міської та районної програм соціального захисту населення щодо своєчасного вирішення питань інвалідів різних категорій, ветеранів війни та праці, одиноких малозабезпечених громадян похилого віку та інших соціально-вразливих верств населення району:
5.1.1. Формування архівної бази даних особових справ та підтримання в актуальному стані Централізованого банку даних з проблем інвалідів.
5.1.2. Облік осіб, забезпечення безплатними санаторно-курортними путівками осіб, які мають на це право. Відшкодування вартості невикористаної (самостійно придбаної) санаторно-курортної путівки.
5.1.3. Підготовка розпоряджень на виплату грошової компенсації витрат на бензин, ремонт, технічне обслуговування та транспортні витрати, вартості невикористаного (самостійного) санаторно-курортного лікування особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, інвалідам.
5.1.4. Забезпечення громадян з інвалідністю та окремих категорій осіб спецавтотранспортом, протезно-ортопедичними виробами, засобами орієнтування, спілкування та обміну інформацією, технічними та іншими засобами реабілітації.
5.1.5. Встановлення статусу та видача посвідчень «Інвалід війни», «Член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни», «Ветеран праці» та інших посвідчень, відповідно до законодавства, видача проїзних листів-талонів (відмітки у посвідченнях) на право пільгового проїзду зазначеної категорії громадян.
5.1.6. Забезпечення діяльності утвореної при виконавчому комітеті районної ради комісії з розгляду питань, пов’язаних з наданням статусу учасника війни та з інших спірних питань.
5.1.7. Формування особових справ та організація роботи ради опіки та піклування, утвореної при виконавчому комітеті районної ради; підготовка проектів рішень на засідання виконавчого комітету районної ради з питань встановлення опіки (піклування) над повнолітніми особами, які визнані судом недієздатними (обмежено дієздатними); здійснення контролю за виконанням опікунами (піклувальниками) своїх обов’язків.
5.1.8. Проведення обстежень матеріально-побутових умов проживання малозабезпечених громадян, організація роботи утвореної при виконавчому комітеті районної ради комісії з питань надання громадянам адресної та матеріальної допомоги, забезпечення паливними дровами.
5.1.9. Підготовка документів для влаштування інвалідів, одиноких громадян похилого віку до профільних інтернат них установ Житомирської області.
5.1.10. Сприяння у навчанні, працевлаштуванні, отриманні реабілітаційних послуг громадянам з інвалідністю (випускникам навчальних закладів, дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства) з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальної програми реабілітації.
5.1.11. Організація заходів з проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, які мають право на таку пільгу.
5.1.12. Компенсація витрат, пов’язаних з похованням інвалідів війни, учасників бойових дій Великої Вітчизняної війни та деяких категорій осіб.
5.1.13. Взаємодія з Житомирським міським територіальним центром соціального обслуговування (надання послуг) Житомирської міської ради, Центром обліку бездомних громадян з питань безоплатного харчування, тимчасового проживання, відновлення документів, працевлаштування одиноких бездомних громадян та осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі.
5.2. Забезпечення дотримання вимог законодавства щодо призначення та виплати всіх видів соціальної допомоги (надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива тощо).
5.2.1. Здійснення моніторингу системи державних виплат, спрямованих на подолання бідності, посилення адресної соціальної підтримки соціально-вразливих груп населення, спрощення процедури призначення державної допомоги через застосування єдиної технології прийому громадян.
5.2.2. Формування банку даних (в електронному та паперовому вигляді) одержувачів всіх видів соціальної допомоги та субсидій, збереження та підтримання в належному стані архівних особових справ.
5.2.3. Організація та забезпечення роботи комісії по призначенню субсидій та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, утвореної при виконавчому комітеті районної ради.
5.3. Організація роботи комісії, утвореної при виконавчому комітеті районної ради, з визначення статусу постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; видача посвідчень та дублікатів, вкладок до посвідчень, які підтверджують інвалідність осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
5.3.1. Забезпечення нарахування та виплати всіх видів компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (вартості продуктів харчування, проїзду для санаторно-курортного лікування, невикористаної путівки, щорічної одноразової допомоги на оздоровлення).
5.3.2. Підготовка документів для відшкодування коштів на безоплатне те пільгове забезпечення лікарськими засобами за рецептами лікарів (у разі амбулаторного лікування) осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, безоплатне та пільгове зубопротезування, харчування дітей-інвалідів у навчальних закладах.
5.3.3. Здійснення контролю за діяльністю підприємств, організацій, установ, незалежно від форми власності, щодо правильного надання розрахунків усіх видів компенсаційних виплат особам, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
5.4. Реалізація державної політики, спрямованої на дотримання конституційного права громадян на працю та забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці.
5.4.1. Виконання заходів регіональних та районних програм з питань своєчасної виплати заробітної плати, погашення заборгованості із заробітної плати, посилення мотивації до праці, удосконалення її оплати, організації та нормування праці, надання працівникам пільг і компенсацій, передбачених законодавством з питань забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці.
5.4.2. Аналіз ситуації в соціально-трудовій сфері району щодо виникнення заборгованості із заробітної плати, стану справ з укладання колективних договорів на підприємствах, в організаціях та установах району, незалежно від форми власності.
Сприяння організації переговорного процесу між сторонами соціального партнерства, надання їм організаційно-методичної допомоги; розв’язання колективних трудових спорів (конфліктів).
5.4.3. Забезпечення соціального захисту працівників, зайнятих на роботах із шкідливим умовами праці, вжиття заходів щодо якісного проведення атестації робочих місць за умовами праці.
Здійснення обліку, аналізу нещасних випадків виробничого та невиробничого характеру, професійних захворювань, участь в організації їх розслідування.
5.5. Здійснення контролю за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; допомоги на дітей одиноким матерям; субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; цільовим використанням коштів державного бюджету, спрямованих на цю мету.
5.5.1. Перевірка достовірності та повноти інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім’ї, що звернулася за призначенням державної соціальної допомоги.
5.5.2. Здійснення моніторингу призначення та виплати державної соціальної допомоги, проведення аналізу причин порушення законодавства з питань надання державної соціальної допомоги.
5.5.3. Підготовка пропозицій щодо припинення надання державної соціальної допомоги, позбавлення права на продовження строку її надання, зменшення розміру допомоги у випадках, передбачених законодавством.
5.6. Створення та підтримка в актуальному стані Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.
5.6.1. Відшкодування витрат підприємствам-надавачам послуг за пільги, надані окремим категоріям громадян.
5.6.2. Здійснення системного контролю за цільовим використанням бюджетних коштів підприємствами, установами та організаціями, які надають послуги особам, що мають право на пільги.
5.6.3. Створення, підтримка в належному стані архівної бази особових справ пільговиків.
5.7. Здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій мешканцям Корольовського району м. Житомира органами Пенсійного фонду України.
5.8. Взаємодія з благодійними та релігійними організаціями, громадськими об’єднаннями, установами, закладами, організаціями, незалежно від форми власності, які опікуються проблемами громадян з інвалідністю та інших соціально-вразливих категорій населення з питань надання їм державної, адресної, грошової, матеріальної та інших видів соціальних допомог.
5.9. Надання безплатної юридичної та правової допомоги з питань соціального захисту населення, проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення району щодо права громадян на отримання різних видів державних соціальних допомог, виплат, надання пільг та компенсацій.
5.10. Підтримка функціонування апаратно-програмних засобів у складі єдиної інформаційної мережі Міністерства соціальної політики України, забезпечення єдиного комп’ютерного, інформаційного та телекомунікаційного середовища.
5.11. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
6. Повноваження щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян
6.1. Сприяння органам суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки України, внутрішніх справ та адвокатури в їх діяльності.
6.2. Внесення подань до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб, якщо вони ігнорують законні вимоги та рішення районної ради та її виконавчих органів, прийняті у межах їх повноважень.
6.3. Звернення до суду про визнання незаконними актів органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
6.4. Забезпечення вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності відповідно до делегованих повноважень.
6.5. Організація в установленому порядку навчання особового складу комунально-рятувальних та аварійно-рятувальних служб громадських організацій.
Вжиття у разі надзвичайних ситуацій, необхідних заходів відповідно до законодавства щодо забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, організацій та установ, врятування життя людей, захисту їх здоров’я, збереження матеріальних цінностей.
6.6. Утворення адміністративних комісій, спрямування їх діяльності, розгляд справ про адміністративні правопорушення, віднесені законом до їх відання.
6.7. Організація правової освіти населення Корольовського району м. Житомира.
6.8. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
7. Повноваження в галузі оборонної роботи
7.1. Організація та участь у здійсненні заходів, пов'язаних з цивільною обороною на території Корольовського району м. Житомира.
7.2. Здійснення заходів щодо військово-патріотичного виховання населення Корольовського району м. Житомира, сприяння організації призову громадян на строкову службу.
7.3. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
8. Повноваження в галузі сім’ї, дітей та молоді
8.1. Підготовка програм і планів поліпшення становища сім'ї, дітей і молоді, протидії торгівлі людьми, охорони дитинства, оздоровлення, відпочинку та дозвілля дітей і молоді на території Корольовського району м. Житомира, забезпечення їх виконання.
8.2. Сприяння діяльності жіночих, молодіжних, дитячих, спортивних та інших громадських організацій, залучення їх у встановленому порядку до виконання державних, місцевих програм та заходів.
8.3. Вжиття заходів щодо утвердження соціального партнерства сім'ї і держави, підвищення правової обізнаності батьків і дітей, посилення відповідального ставлення батьків щодо створення умов, необхідних для всебічного розвитку, виховання дітей та попередження насильства в сім'ї; сприяння створенню умов для підтримки сімей різних категорій, поєднання професійної зайнятості з материнством, батьківством.
8.4. Участь у здійснюваних органами влади заходах протидії торгівлі людьми, реалізація інформаційно-просвітницьких програм у цій сфері, сприяння роботі центрів реабілітації осіб, які постраждали від торгівлі людьми.
8.5. Організація заходів щодо попередження негативних явищ, пропаганди здорового способу життя в молодіжному і дитячому середовищі, заходів, спрямованих на організацію оздоровлення, відпочинку, дозвілля дітей та молоді.
8.6. Удосконалення системи пошуку і відбору талановитих та обдарованих дітей і молоді, сприяння їх підтримці.
8.7. Організація соціальної роботи з сім'ями, жінками, дітьми та молоддю, соціального обслуговування, соціального патронажу, сприяння розвитку мережі спеціалізованих закладів соціального спрямування, сприяння створенню умов для соціального становлення та розвитку молоді.
8.8. Вжиття заходів щодо утвердження здорового способу життя у дитячому та молодіжному середовищі, проведення інформаційно-просвітницької роботи щодо протидії поширенню соціально небезпечних хвороб серед дітей та молоді.
8.9. Сприяння розвитку і реалізації творчих, інтелектуальних здібностей дітей і молоді, проведенню олімпіад і конкурсів, тренінгів, семінарів, виставок, фестивалів, творчих конференцій, форумів, конгресів, розвитку мережі культурно-освітніх закладів.
8.10. Забезпечення соціального обслуговування сімей, дітей та молоді шляхом надання їм соціально-педагогічних, психологічних, соціально-медичних, соціально-економічних, юридичних та інформаційних послуг.
8.11. Здійснення соціального супроводу прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, соціальний патронаж молоді, що відбуває чи відбувала покарання у формі обмеження або позбавлення волі на певний строк.
8.12. Проведення соціально-профілактичної роботи із запобігання правопорушенням та іншим негативним явищам у дитячому та молодіжному середовищі, подолання їх наслідків, пропаганда здорового способу життя; здійснення соціально-реабілітаційних заходів, спрямованих на надання особам, які перебувають у складних життєвих обставинах (в тому числі, які постраждали від насильства в сім'ї), допомоги у відновленні ними порушених функцій організму, компенсацій обмежень життєдіяльності та підтриманні оптимального фізичного, психологічного, соціального рівня для досягнення соціальної адаптації.
8.13. Виконання комплексу заходів опіки та піклування над неповнолітніми, захисту їх майнових та немайнових прав.
8.14. Здійснення інших повноважень, які передбачені чинним законодавством в цій галузі.
9. Повноваження щодо відзначення державними нагородами, відзнаками Президента України та присвоєння почесних звань України
Виконавчий комітет Корольовської районної ради розглядає клопотання підприємств, установ та організацій району, незалежно від форм власності і вносить у встановленому порядку за погодженням міського голови до відповідних органів виконавчої влади подання про нагородження державними нагородами, відзнаками Президента України та про присвоєння почесних звань України.
Заступник голови ради М.М.Гриценко