УКРАЇНА
ЖИТОМИРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ЖИТОМИРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Проект Р І Ш Е Н Н Я
від ______________ № ______
м. Житомир
Про роботу управління регулювання
земельних відносин міської ради
Заслухавши та обговоривши інформацію про роботу управління регулювання земельних відносин міської ради за 2013-2014 роки, виконавчий комітет міської ради зазначає, що управлінням проведена певна робота, спрямована на розвиток земельних відносин, раціональне використання та охорону земель на території міста.
У штаті управління на даний час працює 14 спеціалістів.
За звітний період спеціалістами управління розглянуто 7184 заяви громадян та 976 звернень суб’єктів господарювання.
Упродовж 2013-2014 років проведено 27 засідань міської комісії з вирішення земельних спорів, на яких розглянуто 172 питання.
За участю спеціалістів управління проведено 5 засідань міської комісії по земельних питаннях, регулярно готуються і надаються документально-інформаційні матеріали постійній комісії міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.
Упродовж 2013-2014 років проведено 3 конкурсні комісії з визначення суб’єктів оціночної діяльності для оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розміщені об’єкти нерухомого майна.
Ведеться в електронному вигляді база даних щодо продажу земельних ділянок і на підставі рішень Житомирської міської ради було продано 18 земельних ділянок загальною площею 4,4578 га на суму 4 318 415 гривень.
Станом на 15 квітня 2014 року укладено 251 договір оренди землі з юридичними та фізичними особами. Загальна сума надходжень від сплати податку та орендної плати за землю в 2013 році склала 46 002 149 гривень.
У інформаційну систему «Терен-кадастр» введено інформацію щодо землекористувачів та прав на земельні ділянки по 4285 суб’єктах земельних відносин і робота продовжується.
Виготовлено програмний модуль «Терен-кадастр» для ведення обліку орендарів земельних ділянок та контролю щодо сплати за землю.
З метою подальшого розвитку в місті земельних відносин, на виконання Конституції України, Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України, «Про оренду землі», «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про місцеве самоврядування в Україні» , виконавчий комітет міської ради
У штаті управління на даний час працює 14 спеціалістів.
За звітний період спеціалістами управління розглянуто 7184 заяви громадян та 976 звернень суб’єктів господарювання.
Упродовж 2013-2014 років проведено 27 засідань міської комісії з вирішення земельних спорів, на яких розглянуто 172 питання.
За участю спеціалістів управління проведено 5 засідань міської комісії по земельних питаннях, регулярно готуються і надаються документально-інформаційні матеріали постійній комісії міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.
Упродовж 2013-2014 років проведено 3 конкурсні комісії з визначення суб’єктів оціночної діяльності для оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розміщені об’єкти нерухомого майна.
Ведеться в електронному вигляді база даних щодо продажу земельних ділянок і на підставі рішень Житомирської міської ради було продано 18 земельних ділянок загальною площею 4,4578 га на суму 4 318 415 гривень.
Станом на 15 квітня 2014 року укладено 251 договір оренди землі з юридичними та фізичними особами. Загальна сума надходжень від сплати податку та орендної плати за землю в 2013 році склала 46 002 149 гривень.
У інформаційну систему «Терен-кадастр» введено інформацію щодо землекористувачів та прав на земельні ділянки по 4285 суб’єктах земельних відносин і робота продовжується.
Виготовлено програмний модуль «Терен-кадастр» для ведення обліку орендарів земельних ділянок та контролю щодо сплати за землю.
З метою подальшого розвитку в місті земельних відносин, на виконання Конституції України, Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України, «Про оренду землі», «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про місцеве самоврядування в Україні» , виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію про роботу управління регулювання земельних відносин міської ради в 2013-2014 роках взяти до відома.
2. Управлінню регулювання земельних відносин міської ради:
2.1. Забезпечити реалізацію «Програми розвитку земельних відносин в м. Житомирі на 2013-2015 роки», затвердженої рішенням міської ради від 18.04.13 № 519.
2.2. Удосконалювати ведення автоматизованої системи земельного кадастру міста Житомира.
2.3. До 1 липня 2014 року внести на розгляд і затвердження міської ради проект рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі».
2.4. До 1 липня 2014 року внести на розгляд і затвердження міської ради проект рішення «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування Житомирській міській раді збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства».
2.5 Активізувати роботу з формування ринку земель та підготовки земельних ділянок для проведення торгів.
2.6 Завершити роботи з виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення прибережних захисних смуг річки Кам’янки та розпочати виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення прибережних захисних смуг річки Тетерів.
2.7 До 1 жовтня 2014 року розпочати роботи з проведення інвентаризації земельних ділянок міста Житомира, зайнятих зеленими насадженнями загального користування.
2.8 Продовжувати та вдосконалювати здійснення самоврядного контролю, за виявленими фактами порушення земельного законодавства невідкладно подавати матеріали на розгляд комісії з питань самоврядного контролю у сфері містобудування та землекористування.
2.9. Упродовж року забезпечувати здійснення систематичного контролю за надходженням коштів та повною сплатою вартості згідно з укладеними договорами купівлі-продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення.
2.10. Забезпечити систематичне здійснення суворого та дієвого контролю за своєчасним та якісним розглядом звернень громадян та юридичних осіб.
3. Про хід виконання цього рішення інформувати міськвиконком у 2015 році.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до покладених повноважень.
Секретар міської ради Л.В.Цимбалюк
Довідка
про роботу та виконання делегованих повноважень управлінням регулювання земельних відносин Житомирської міської ради за 2013-2014 роки
Основними завданнями управління є забезпечення розвитку земельних відносин, спрямованих на роздержавлення і приватизацію земель в межах міста, з урахуванням інтересів держави та територіальної громади міста Житомира, ведення земельного кадастру, моніторингу земель, реалізація державних, розроблення і здійснення міських програм раціонального використання та охорони земель, поліпшення навколишнього природного середовища.
Пріоритетними напрямками роботи управління є розгляд звернень, підготовка проектів рішень на сесію міської ради з питань земельних відносин, ведення обліку орендарів земельних ділянок, ведення обліку земельних ділянок, що належать на праві власності суб’єктам господарювання, ведення земельного кадастру на основі інформаційної системи «Терен-кадастр», підготовка земельних ділянок до продажу з земельних торгів у формі аукціону, здійснення контролю щодо сплати за землю.
Станом на 1 травня 2014 року в управлінні працює 14 спеціалістів.
У своїй діяльності управління керується «Положенням про управління регулювання земельних відносин Житомирської міської ради», затвердженим рішенням міської ради від 23.06.10 № 1299, «Програмою розвитку земельних відносин в м. Житомирі на період 2013-2015 роки», затвердженою рішенням міської ради від 18.04.13 № 519.
Рішенням міської ради від 05.09.07 № 369 затверджені матеріали коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира, а рішенням міської ради від 21.11.07 № 456 з 1 січня 2008 року введені в дію нові розміри плати за землю для юридичних та фізичних осіб суб’єктів підприємницької діяльності та громадян міста.
Тому протягом звітного періоду зусилля спеціалістів управління були направлені на виконання названих рішень – проведення перерахунків розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки, відповідно прийнятої нормативної грошової оцінки земель міста Житомира (матеріалів коригування) та приведення у відповідність розміру орендної плати за земельні ділянки згідно з чинним «Положенням про порядок встановлення розмірів та справляння орендної плати за земельні ділянки в м. Житомирі, які перебувають у державній або комунальній власності» з послідуючим внесенням змін в діючі договори оренди.
Підготовлено рішення міської ради «Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення» та 6 рішень «Про поновлення договорів оренди земельних ділянок».
В 2013 році розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира. Спеціалістами управління підготовлено та 10.04.14 оприлюднено проект регуляторного акту «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомир».
Після проведення процедури обговорення, внесення змін та зауважень, проект рішення буде подано на розгляд та затвердження сесії міської ради. Дане рішення планується ввести в дію з 01.01.2015 року.
Спеціалістами управління підготовлено та 10.04.14 оприлюднено проект регуляторного акту «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування Житомирській міській раді збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства».
Названим регуляторним актом також передбачено затвердити договір про добровільне відшкодування Житомирській міській раді збитків, заподіяних внаслідок порушення земельного законодавства.
Ведеться інвентаризація та електронна база даних укладених договорів оренди земельних ділянок, копії яких щомісячно передаються до державної податкової інспекції, а також контролюється, відслідковується та передається інформація стосовно переукладення договорів оренди та внесення змін до діючих договорів оренди в частині розміру річної орендної плати.
Систематично, по мірі укладання договорів купівлі-продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, що належать заявникам на праві власності, контролюється надходження коштів та повна сплата вартості згідно укладених договорів. Копії договорів передаються до департаменту бюджету та фінансів Житомирської міської ради.
З другої половини 2008 року в управлінні запроваджена і постійно ведеться автоматизована система земельного кадастру міста Житомира на підставі програмного забезпечення «Терен-кадастр», виготовленого ДП «Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві».
За звітний період проведено 27 засідань міської комісії з вирішення земельних спорів на яких розглянуто 172 питання.
За участю спеціалістів управління проведено 5 засідань міської комісії по земельних питаннях, регулярно готуються та надаються документально-інформаційні матеріали постійній комісії з питань містобудування, архітектури та землекористування міської ради.
Протягом року проведено 3 конкурсні комісії з визначення суб’єктів оціночної діяльності для оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розміщені об’єкти нерухомого майна.
Спеціалістами управління підготовлено матеріали щодо затвердження розміру шкоди, заподіяної юридичними та фізичними особами внаслідок порушення земельного законодавства, які розглянуто на 6 засіданнях комісії з питань самоврядного контролю у сфері містобудування та землекористування.
Підготовлено і внесено на розгляд міської ради 4 рішення «Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення», 7 рішень «Про надання дозволів на виготовлення технічної документації із землеустрою та розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок фізичним особам-підприємцям» та 14 рішень «Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним і фізичним особам».
Розглянуто 7184 заяви громадян та 976 звернень суб’єктів господарювання.
Станом на 15.04.14 розглянуто та надано відповіді на 308 вимог, звернень прокуратури, судів та запитів адвокатів.
Спеціалістами управління розглянуто та надано відповіді на 111 листів обласної державної адміністрації, 28 звернень управління Міністерства внутрішніх справ у Житомирській області, 279 листів та запитів Державної інспекції сільського господарства у Житомирській області, 41 звернення депутатів та 43 звернення державної податкової інспекції у м. Житомирі.
Працює комісія по перевірці підприємств боржників земельного податку та орендної плати.
Постійно проводиться робота щодо вдосконалення діючих положень, розроблених відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», що регулюють земельні відносини.
Начальник управління Є.В.Лалименко