Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 42
візитів сьогодні: 5727
візитів всього: 747792
Прогноз погоди
Пайові внески інвесторів (замовників) будівництва – це стабільний розвиток інфраструктури міста

 

Розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста вимагає комплексного вирішення багатьох проблем, пов’язаних з поліпшенням її технічного стану та подальшим оновленням. Будівництво (реконструкція) об’єктів соціальної сфери і житлово-комунального господарства, проведення робіт з благоустрою міста фінансується за рахунок коштів міського бюджету.

Пайові внески інвесторів (замовників) за право реалізувати проект будівництва на території міста дадуть можливість збільшити доходи бюджету міста на відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури.

Відповідно до роз’яснень Міністерства регіонального-розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.07.2011 року № 23-11/6294/0/6-11, Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури , прийнятий та оприлюднений органом місцевого самоврядування, відповідно до норм частини першої статті 144 Конституції України, є нормативно-правовим актом, обов’язковим до виконання на відповідній території.

У разі відсутності такого нормативно-правового акта замовники будівництва мали б правові підстави для відмови від укладення договору про пайову участь, оскільки саме таким актом встановлюються як порядок залучення коштів пайової участі і, відповідно, істотні умови договорів пайової участі, так і порядок розрахунку розміру пайової участі, без якого неможливо буде органу місцевого самоврядування довести коректність зробленого розрахунку величини пайової участі конкретного замовника будівництва, що є істотною умовою такого договору.

Отже, відповідно до п. 1 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону».

На виконання ст.40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та  ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» управлінням капітального будівництва міської ради розроблено нове положення «Про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Житомира», яке розглянуто та прийнято рішенням №559 на засіданні Виконавчого комітету Житомирської ради 19.12.2012р.

Впровадження Порядку про залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Житомира забезпечить застосування прозорого організаційно-економічного механізму визначення розмірів внесків забудовників та контролю по  їх сплаті.

Поширення дії регуляторного акта дає територіальній громаді та виконавчому комітету можливість для збільшення надходжень для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Житомира.

Цей Порядок застосовується для залучення, визначення розмірів і використання коштів пайової участі замовників, які здійснили, здійснюють або мають намір здійснити на території міста Житомира:

- будівництво  будь-яких об'єктів, незалежно від їх форми власності;

- реконструкцію об'єктів виробничого та невиробничого призначення;

- реконструкцію житлових будинків (приміщень) під нежилі відповідно до встановленого порядку.

У залежності від функціонального призначення об’єкта будівництва (реконструкції) розмір пайового внеску сплачується в такому розмірі:

- багатоквартирні та індивідуальні житлові будинки загальною площею більше 300 квадратних метрів – 4%;

- нежитлові будівлі та споруди – 10%.

Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Інформація щодо залучення замовників будівництва (реконструкції)  до пайової участі у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира за 2011-2012 роки:

 

Рік

Кількість укладених договорів дольової участі

(шт.)

Сума надходження коштів до міського бюджету

(грн.)

 
 
 

2011

40

3 220 594

 

2012

63

7 757 684

 

 

П. 4.1.3. рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради  від 19.12.12 №559 встановлено, що функції з підготовки проектів договорів про залучення коштів замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира, розрахунок розміру пайового внеску, та реєстрацію договорів покладаються на управління капітального будівництва Житомирської міської ради, а підписання договорів – на першого заступника міського голови з питань виконавчих органів ради.

Замовник упродовж 7-ми календарних днів з дня реєстрації декларації про початок будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт в інспекції ДАБК в Житомирській області, звертається до виконавчого комітету Житомирської міської ради із заявою про укладення Договору пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира.

Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками.

Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Житомира укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Про те, на сьогоднішній день на законодавчому рівні не передбачено обов’язкової участі органів місцевого самоврядування в процесі прийняття закінчених будівництвом об’єктів в експлуатацію.

Забудовниками майже не виконуються вимоги пунктів п.8 ст. 37 та п.11 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», якими їх зобов’язано інформувати органи місцевого самоврядування про початок будівельних робіт та про введення об’єкта в експлуатацію.

Це унеможливлює здійснення органами місцевого самоврядування належного контролю за сплатою пайової участі замовниками будівництва до міського бюджету, а також позбавляє територіальну громаду міста можливості володіти інформацією про реальний стан справ у сфері містобудування та повноцінно формувати містобудівну політику.

З цього приводу міська рада неодноразово зверталася до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

Виконавчий комітет Житомирської міської ради та її структурні підрозділи постійно здійснюють моніторинг та виявляють суб’єкти господарської діяльності, які реєструють в інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Житомирській області декларації про готовність об’єктів до експлуатації без укладання договору пайової участі у розвитку інфраструктури міста Житомира.

При виявленні таких Забудовників проводиться робота по залученню їх до укладення договорів пайової участі замовників будівництва (реконструкції) у розвитку інфраструктури міста Житомира. Суб’єктам господарювання направляються листи з повідомленням щодо необхідності прийняття пайової участі у розвитку інфраструктури міста.

У випадку ігнорування або ухиляння замовником об’єкта будівництва (реконструкції) від прийняття пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури  міста Житомира, питання укладення договору пайової участі та сплати коштів до міського бюджету буде вирішуватись Виконавчим комітетом міської ради у судовому порядку.

 

Управління капітального будівництва



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare