19 червня 2012 року м. Житомир
Вид і назва регуляторного акта:
Рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 26.05.11 №347 «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих і рідких побутових відходів, що надаються КАТП-0628».
Назва виконавця заходів з відстеження результативності:
Управління житлового господарства Житомирської міської ради.
Цілі прийняття акту:
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих і рідких побутових відходів, що надаються КАТП-0628 бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам;
- забезпечення якісними послугами споживачів ІІ групи;
- забезпечення ефективної фінансово-господарської діяльності підприємства, розвитку виробництва.
Строк виконання заходів з відстеження: з 26.05.11 – 19.06.12
Тип відстеження: Повторне.
Метод одержання результатів відстеження результативності:
- аналіз економічних показників діяльності підприємства;
- дослідження зауважень та пропозицій споживачів.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось шляхом аналізу економічних показників господарської діяльності КАТП-0628.
Враховуючи цілі регулювання, для відстеження результативності регуляторного акту, були визначені такі економічні показники діяльності КАТП-0628:
- обсяг надання послуг бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам;
- доходи від реалізації послуг бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам, середній тариф;
- витрати, собівартість послуг бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам;
- фінансовий результат;
- рівень відшкодування діючим тарифом на послуги для ІІ групи фактичних витрат;
- рівень сплати за спожиті послуги бюджетними установами, організаціями та іншими споживачами.
Кількісні значення показників результативності:
№
п/п
|
Показник
|
Період
|
|
2011 рік
|
5 м-ців 2012 року
|
||
Вивезення твердих побутових відходів
|
|||
1.
|
Загальний обсяг надання послуг, куб.м
|
118,5
|
45,2
|
1.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
48,1
|
18,9
|
1.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
70,4
|
26,3
|
2.
|
Дох Доходи від вивезення ТПВ, тис.грн.
|
2553,5
|
890,9
|
2.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
948,1
|
372,5
|
2.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
1605,4
|
518,4
|
3.
|
Витрати на виробництво послуг, тис.грн.
|
2969,6
|
1211,4
|
3.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
1205,4
|
506,5
|
3.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
1764,2
|
704,9
|
4.
|
Фінансовий результат, тис.грн.
|
-416,1
|
-320,5
|
4.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
-257,3
|
-134,0
|
4.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
-158,8
|
186,5
|
5.
|
Середній тариф на послуги для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, без ПДВ, грн. за куб.м.
|
19,71
|
19,71
|
6.
|
Собівартість послуг для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, грн. за куб.м.
|
25,06
|
26,80
|
7.
|
Рівень відшкодування середнім тарифом фактичних витрат, %
|
78,7
|
73,5
|
8.
|
Рівень оплати за спожиті послуги, %
|
75
|
75
|
Захоронення твердих побутових відходів
|
|||
1.
|
Загальний обсяг надання послуг, куб.м
|
445,4
|
188,9
|
1.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
59,4
|
22,3
|
1.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
386,0
|
166,6
|
2.
|
Дох Доходи від вивезення ТПВ, тис.грн.
|
2213,6
|
938,1
|
2.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
295,0
|
110,7
|
2.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
1918,6
|
827,4
|
3.
|
Витрати на виробництво послуг, тис.грн.
|
2322,1
|
789,6
|
3.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
309,8
|
93,3
|
3.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
2012,3
|
696,3
|
4.
|
Фінансовий результат, тис.грн.
|
-108,5
|
148,5
|
4.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
-14,8
|
17,4
|
4.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
-93,7
|
131,1
|
5.
|
Середній тариф на послуги для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, без ПДВ, грн. за куб.м.
|
4,97
|
4,97
|
6.
|
Собівартість послуг для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, грн. за куб.м.
|
5,21
|
4,18
|
7.
|
Рівень відшкодування середнім тарифом фактичних витрат, %
|
95,4
|
118,9
|
8.
|
Рівень оплати за спожиті послуги, %
|
80
|
80
|
Вивезення рідких побутових відходів
|
|||
1.
|
Загальний обсяг надання послуг, куб.м
|
7,6
|
3,7
|
1.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
3,2
|
1,1
|
1.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
4,4
|
2,6
|
2.
|
Дох Доходи від вивезення ТПВ, тис.грн.
|
249,7
|
94,9
|
2.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
82,6
|
28,4
|
2.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
167,1
|
66,5
|
3.
|
Витрати на виробництво послуг, тис.грн.
|
264,2
|
102,2
|
3.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
111,3
|
30,4
|
3.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
152,9
|
71,8
|
4.
|
Фінансовий результат, тис.грн.
|
-14,5
|
-7,3
|
4.1.
|
в т.ч. бюджетним установам
|
-28,7
|
-2,0
|
4.2.
|
організаціям та іншим споживачам
|
14,2
|
-5,3
|
5.
|
Середній тариф на послуги для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, без ПДВ, грн. за куб.м.
|
25,81
|
25,81
|
6.
|
Собівартість послуг для бюджетних установ .організацій та інших споживачів, грн. за куб.м.
|
34,76
|
27,62
|
7.
|
Рівень відшкодування середнім тарифом фактичних витрат, %
|
74,3
|
93,4
|
8.
|
Рівень оплати за спожиті послуги, %
|
75
|
75
|
Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступення досягнення визначених цілей:
Оцінка результатів реалізації регуляторного акту та ступеня досягнення визначених цілей показала, що послуги з вивезення побутових відходів надаються КАТП-0628 бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам безперебійно згідно визначеного графіка. Рівень оцінки достатній, що не викликає нарікань з боку споживачів цих послуг.
Повторне відстеження результативності регуляторного акту підтверджує, що рішення міськвиконкому від 26.05.11 №347 «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих і рідких побутових відходів, що надаються КАТП-0628», яким встановлені тарифи на послуги (з ПДВ):
- з вивезення твердих побутових відходів – 23,66 грн. за 1 куб.метр;
- захоронення твердих побутових відходів - 5,96 грн. за 1 куб.метр;
- вивезення та захоронення рідких відходів - 30,97 грн. за 1 куб.метр.
прийняте вчасно та допомогло комунальному підприємству в цілому беззбитково функціонувати в 2011 році та І кварталі 2012 року, більш якісно надавати послуги бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам.
Даний регуляторний акт дозволив комунальному підприємству ефективно працювати за рахунок надання послуг ІІ групі споживачів, що є додатковим джерелом доходів, зокрема в 2011 році доходи від надання послуг з вивезення побутових відходів збільшились на 552,2 тис.грн. або 27,6% в порівнянні з відповідним показником за 2010 рік.
Разом з тим, діючий тариф на послуги з вивезення твердих побутових відходів для споживачів ІІ групи не забезпечує повного покриття фактичних витрат - спостерігається тенденція зменшення рівня відшкодування ним собівартості послуг – з 78,7 % за 2011 рік до 73,5% за січень-травень 2012 року або на 5,2 відсотки. За результатами проведеного аналізу собівартості послуг з вивезення побутових відходів надані рекомендації підприємству відносно більш ефективного використання обігових коштів при формуванні витратної частини на послуги, недопущення включення до її складу необґрунтованих фактичних витрат. Одночасно зосереджена увага КАТП-0628 на недостатній роботі з дебіторами, рівень розрахунків яких складає 75 % від обсягу надання послуг.
Встановлений тариф на послуги по захороненню твердих побутових відходів в розмірі 5,96 грн. за 1 куб метр, що надаються бюджетним установам, організаціям та іншим споживачам, в середньому за період з 1 червня 2011року по І квартал 2012 року забезпечує повне покриття фактичних витрат.
Проаналізовані економічні показники з вивезення та захоронення рідких відходів свідчать про недостатню роботу на підприємстві по укладенню договорів з населенням приватного сектору, за рахунок чого запланований річний обсяг надання послуг виконується лише на 50%, а також потребує поліпшення робота з дебіторами.
За підсумками повторного відстеження регуляторний акт визначений таким, що потребує перегляду в частині тарифу на послуги з вивезення твердих побутових відходів шляхом внесення змін у зв’язку з тим, що підвищилась законодавчо встановлена мінімальна заробітна плата, відповідно збільшилось податкове навантаження, зросла ціна на паливно-мастильні матеріали. Реалізація вимог рішення міськвиконкому від 26.05.11 №347 в частині розміру тарифу на послуги з вивезення твердих побутових відходів є недостатньою, таким чином дане рішення потребує змін чи доповнень.
Регуляторним актом в частині тарифів на послуги з захоронення твердих побутових відходів, вивезення та захоронення рідких відходів досягнуті визначені цілі, реалізація вимог рішення міськвиконкому від 26.05.11 №347 є ефективною, таким чином в цій частині акт не потребує змін.
Начальник управління С.І. Півоварова