Назва закладу |
Житомирський спеціальний центр розвитку дитини санаторного типу №41 |
Юридична адреса |
м. Житомир, пр. Миру,20 |
Номер телефону електронна адреса |
lisovakazka41@yandex.ua, т.(0412) 25-94-19, 25-83-58 |
Керівник |
Масловська Любов Андріївна |
Напрямки роботи |
Забезпечення доступності та якості дошкільної освіти відповідно до чинного законодавства про дошкільну освіту та програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі». Об'єднання зусиль сім'ї і дошкільного закладу у вихованні здорової дитини; збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей шляхом діагностування, реабілітації, систематичного планового оздоровлення. Створення в дошкільному закладі середовища, спрямованого на відкритість інноваціям, інформаційну обізнаність, удосконалення професійної творчості, самоосвіти відповідно до власного потенціалу. Удосконалення форм, методів і прийомів роботи з дітьми відповідно до новітніх наукових досягнень, реалізуючи гуманно-особистісний підхід до дитини. Забезпечення різнобічного розвитку дітей відповідно до їх задатків, нахилів, здібностей. Підвищення психологічної культури сімей через активне запровадження різноманітних форм соціально-педагогічного патронату, широке залучення до освітньо-виховного процесу. |
В 2006 році спеціальний центр розвитку дитини санаторного типу №41 очолила молода та енергійна завідуюча Масловська Любов Андріївна. Вона працює в дошкільному закладі з 1985 року. Закінчила Бердичівське педучилище, 1985 р., за спеціальністю “вихователь дошкільних закладів” та Житомирський державний педагогічний університет ім.І.Франка, 2003р., за спеціальністю “вчитель початкових класів”.
Масловська Любов Андріївна зробила вагомий внесок в зміцнення матеріально-технічної бази, опікується здійсненням навчально-виховного процесу в закладі, завжди підтримує в колективі середовище, де комфортно та затишно всім, де зароджуються нові педагогічні ідеї, дитячі успіхи та досягнення. Якщо є цікаві ідеї – будуть і плоди. Вдалий старт – успішна кар’єра. Завдяки цьому дошкільний заклад розвивається, педагоги не зупиняються на досягнутому.
Житомирський спеціальний центр розвитку дитини санаторного типу №41 є правонаступником дошкільного закладу, що існує з 1968 року. У 1988 році була проведена реконструкція: побудовано два нових корпуси – навчальний та фізкультурно-оздоровчий. Засновником дошкільного закладу є Житомирська панчішна фабрика, нині АТ «Україна», яка донині надає шефську та спонсорську допомогу. В 2007 році дошкільний заклад став спеціальним центром розвитку дитини, головною метою якого є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття дошкільної освіти у зручній для них формі; задоволення потреб громадян у вихованні дітей раннього та дошкільного віку, їх догляді, оздоровленні, фізичному, розумовому і духовному розвитку; створення умов для розвитку їх загальних та спеціальних здібностей.
В дошкільному закладі функціонують:
басейн;
два фізіотерапевтичні кабінети;
студії образотворчого мистецтва, художньої праці;
кабінет практичного психолога;
кабінет англійської мови;
логопедичний консультативний пункт;
хореографічна студія;
гурток “Грація” та гурток початкового моделювання “Паперові фантазії”;
гурток «Веселі музики» та гурток навчання дітей плаванню «Дельфін».
В 14 групах закладу виховується понад 320 дітей:
1 група – для частохворіючих дітей;
2 групи – загального розвитку;
5 груп - що мають вади мовлення;
6 груп – для дітей з вадами постави.
Крім того 20 дітям, які неохоплені дошкільними закладами, надається можливість відвідувати заняття, ранки, фізіотерапевтичний кабінет, басейн, гуртки, отримувати консультацію фахівців.
Із 45 педагогічних працівників:
із вищою педагогічною освітою – 35;
Відмінники освіти України – 2;
із званням “вчитель-методист” – 1
із званням “вихователь-методист”-4;
“старший вихователь” – 1.
Пріоритетним завданням Житомирського спеціального центру розвитку дитини санаторного типу №41 , де перебувають діти з ослабленим здоров'ям, є забезпечення,фізичного та психічного здоров'я . В нашому дошкільному закладі існує система медично-профілактичних заходів: лікувально-профілактичний масаж за призначенням лікаря двічі на рік кожній дитині; лікувальна фізкультура і гімнастика після денного сну; пальчикова гімнастика; розпилення цілющих олій кримської флори апаратом “Лаванда”, вживання чаїв у фітобарі. Діти, які часто хворіють простудними захворюваннями двічі на рік отримують профілактичне лікування на апараті УФО. Також за призначенням лікаря всі діти доліковуються за допомогою апаратів: інгалятор, УФО, електрофорез, ультразвук, солюкс, УВЧ, ЕВТ. Медичний блок складається з спеціально обладнаних кабінетів: масажний, кабінет щеплень, кабінет УВЧ-терапії, фізіотерапевтичний кабінет, ізолятор, кабінет прийому дітей.
Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих. Педагогічний колектив закладу цілеспрямовано й систематично працює над проблемою фізичного виховання, що дає позитивний результат. Діти помітно вирізняються бадьорістю руху, оптимізмом, високою працездатністю, витривалістю, а також високою опірністю організму захворюванням та негативним впливам зовнішнього середовища. Високий рівень фізкультурно-оздоровчої роботи забезпечують інструктор з фізичної культури та інструктор з плавання.
Перші кроки у безмежному, складному і загадковому світі дитина робить у дошкільному віці. Вона прагне створити у ньому свій світ дитинства, добра і краси, своєрідний мікрокосм реального світу. Дорослий допомагає їй знайти, відчути і зрозуміти красу поезії, музики, живопису, а через мистецтво глибше усвідомити все, що її оточує: природу, предмети, працю людини і її духовні надбання. Краса нерозривна з добротою, вона облагороджує життя, надихає людину на добрі справи. Введення дитини в світ краси і гармонії є важливим завданням естетичного виховання в нашому центрі. Музичні керівники закладу знаходяться в постійному творчому пошуку. В нас діють два оркестри, діти виконують народні та класичні твори. У процесі театралізованих ігор, відбувається інтегроване виховання дітей, вони навчаються виразного читання, пластиці руху, співу, гри на музичних інструментах. Створюється творча атмосфера, яка допомагає розкритися кожній дитині як особистості, застосовувати власні можливості і здібності. Зображувальна діяльність, початкове моделювання, художня праця – найулюбленіші заняття наших дошкільнят. В закладі створені умови для театралізованої діяльності, участі в драматизації художніх творів. Заняття з хореографії виховують у дітей почуття ритму, музичності, пластичності та виразності рухів, гармонійно розвивають форми тіла та функції організму.
Дитина не народжується із сформованим мовленням. Поступово, крок за кроком, вона вчиться правильно і чітко вимовляти звуки, пов'язувати між собою слова, будувати речення, ясно і послідовно викладати свої думки. Але, на жаль, іноді мовленнєвий розвиток відбувається з запізненням або з особливостями розвитку. У цьому випадку, на допомогу прийдуть логопедичні групи, які допоможуть дитині реалізуються такі завдання:
• уточнення артикуляції - положення губ, язика, зубів, при вимові тих або інших звуків
• розвиток фонематичного слуху (сприйняття звуків вимови)
• розширення словникового запасу
• розвиток слухової уваги і пам'яті
• удосконалення загальної та дрібної моторики
• вироблення чітких координованих рухів у взаємозв'язку з промовою
• розвиток мелодико-інтонаційних компонентів вимови, творчої фантазії та уяви
• постановка правильної постави, відчуття ритму, просторової орієнтації, вміння розслабляти м'язи тіла (релаксація)
В спеціальному центрі розвитку дитини №41 таких груп 5. Із них одна група ранньої корекції та діагностики, одна група з загальним недорозвитком мовлення та три групи з фонетико фонематичним недорозвитком мовлення
В 2012 році наш дошкільний навчальний заклад став лауреатом всеукраїнського конкурсу «Кращий навчальний заклад – 2012» та отримав грамоту за сумлінну творчу працю, високий професіоналізм, інноваційний підхід в організації освітньо-виховного процесу від управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації.