Назва закладу |
Житомирський дошкільний навчальний заклад №39 |
Юридична адреса |
10008 м.Житомир, провулок Кудрицького,3 |
Номер телефону електронна адреса |
34-40-17, 34-41-17 |
Керівник |
Шиманська Галина Степанівн |
Напрямки роботи |
корекційно відновлювальний для дітей з вадами мови художньо -естетичний |
Житомирський дошкільний навчальний заклад №39 Гурткова робота
Проблема своєчасного виявлення інтересів, здібностей і нахилів дітей, формування творчих засад уже з перших років життя дитини нині вкрай актуальна.
Гуртки в дошкільному навчальному закладі №39 є додатковою організаційною формою освітнього процесу. Їх мета – задовольняти потребу й цікавість дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні здатності, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.
В ДНЗ №39 працюють гуртки естетичного циклу ( гуртки «Флористика» «Вишиванка», «Весела палітра», «Чарівні кружечки», «Вокального співу» ) та гурток спортивного циклу «Аеробіка». Відвідують гуртки - 80 вихованців.
Забезпечуючи цілісний підхід до організації роботи гуртків, їх керівники враховують індивідуальні особливості кожної дитини, ефективно поєднують різноманітні форми і методи активізації дітей, співпрацюють із сім’єю.
Дошкільний заклад №39 має належні матеріальні умови та відповідне кадрове забезпечення для організації результативної роботи гуртків.
1.Гурток «Флористика».
Керівник гуртка – вихователь логопедичної групи О.М.Хіміч .
Мета. Вчити дітей вдивлятися і відчувати особливості природного матеріалу в усій гармонійній красі, в усьому багатстві( форма, колір, фактура, запах, навіть вага…); бачити цікавий образ та створювати задуманий образ, підбираючи й доповнюючи до основної форми те, що відсутнє, для утілення задуму. Розвивати естетичний смак, формувати екологічну культуру.
Роботи учасників гуртка презентуються на виставці юннатівської творчості «Барви Полісся», прикрашають інтер’єр групи та дошкільного закладу.
2.Гурток «Вишиванка».
Керівник гуртка – вихователь логопедичної групи М.М.Ткачук .
Мета. Збагачувати знання дітей про вишивання як вид українського мистецтва; знайомити дітей з різними видами та технікою вишиванки. Учити орієнтуватися на правила культурно – доцільної поведінки, ставитися з повагою до творіння рук народних митців-вишивальниць. Викликати захоплення та радість від розглядання українських вишиваних виробів; прагнення милуватися на ними.
Керівник гуртка при плануванні занять керується такими положеннями :
· зацікавленість вишиванкою з боку дітей;
· посильність завдання для дошкільнят конкретного віку;
· систематичність, поступовість,послідовність ( рух від простого до складного);
· усвідомлення дітьми практичної цінності кожної речі, виготовленої власноруч.
Заняття гуртка «Вишиванка» - це «цікаві уявні подорожі» по різних регіонах України з метою ознайомлення з різними видами вишиванок, це - активна співпраця з батьками, це обмін досвідом сімейних традицій.
Роботи дітей - учасників гуртка є найкращими подарунками для мам та бабусь до свята Березня.
Успіхам дітей можуть порадіти дитячий, педагогічний та батьківський колективи ДНЗ, відвідуючи виставку робіт «Руками дітей творяться дива», яка проводиться щорічно в травні місяці як підсумок роботи гуртка за навчальний рік.
3. Гурток «Весела палітра».
Керівник гуртка – вихователь старшої групи Ю.П.Балюк .
Мета. Створити необхідні умови для творчого самовираження дітей. Розвивати у дітей любов до прекрасного, збагачення їх духовного світу, розвиток естетичного сприйняття, уяви, естетичних почуттів, естетичного ставлення до навколишньої дійсності. Залучення дітей до мистецтва як невід’ємної частини духовної культури, фактору художньо – естетичного формування й розвитку особистості кожної дитини.
Роботи дітей – це світ казок і фантазій, це світ, який дитина відкриває й освоює як щось чудесне; це мова образів та емоційної інтуїції. Малюнки дітей прикрашають інтер’єр групи та дошкільного закладу.
Використання в роботі гуртка різних видів образотворчих мистецтв і художньої діяльності відкриває новий шлях художнього опанування дійсності в дошкільному дитинстві.
4.Гурток «Чарівні кружечки».
Керівник гуртка – вихователь молодшої групи Т.І. Антонюк .
Мета. Розвиваючи емоційно – чуттєву сферу дітей, послідовно, системно використовуючи техніки роботи з папером. Навчати дітей зображати предмети навколишнього світу за допомогою різноманітних прийомів, через власні відчуття і сприймання.
Результативність роботи гуртка «Чарівні кружечки» підтверджена сформованістю інтересів та мотивацією учасників гуртка займатися тією діяльністю, до якої вони здібні. Дітям властиві прояви активності,самостійності та ініціативи в застосуванні прийомів роботи з папером, у знаходженні нових способів виконання намічених завдань, в емоційному вираженні власних почуттів за допомогою кольору, форми, композиції.
5.Гурток «Вокального співу».
Керівник гуртка – музичний керівник О.В.Кравченко .
Мета. Розвиток вокальних здібностей дітей з урахуванням їх музичних інтересів та можливостей. Розвивати співочий голос дітей відповідно до їх діапазону; формувати основні співочі вміння.
Творчий підхід керівника гуртка до планування та організації роботи з дітьми забезпечує послідовність розвитку спеціальних та загальних здібностей дітей : емоційний відгук на музику, чуття музичного ритму, чуття тембру.
Результативність роботи гуртка «Вокального співу» підтверджена практичними успіхами дітей: ці вихованці охоче створюють пісеньки, мелодії на дитячих музичних інструментах. Жодне свято в ДНЗ не проходить без активності участі в них учасників гуртка.
Досвід керівника гуртка О.В. Кравченко на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей засобами музичного виховання» схвалений і рекомендований до поширення на міському та регіональному рівні методичною радою науково – методичного центру управління освіти Житомирської міської ради.
6. Гурток «Аеробіка».
Керівник гуртка – інструктор з фізичного виховання В.Ю.Чорна .
Мета. Сформувати мотивацію дітей до здорового способу життя.
Формувати у дітей вміння та навички щодо правильного виконання рухів. Удосконалювати координацію рухів, рівновагу. Привчати стежити за положенням свого тіла при виконанні різноманітних вправ, формувати поставу.
Викликати у дітей позитивні емоції під час виконання вправ, вчити прислухатися до музичного супроводу.
Креативний підхід педагога до підбору вправ та музичного супроводу сприяє бажанню дітей з радістю відвідувати гурток.
Заняття гуртка «Аеробіка» проходять в цікавій ігровій формі, яка так близька дітям дошкільного віку.
Жодне свято в ДНЗ не проходить без активності участі в них учасників гуртка «Аеробіка».
Інформація про логопедичні групи
Оволодіння рідною мовою як засобом людського спілкування та пізнання є одним з найважливіших надбань дитини в дошкільному віці. Різні відхилення мовленнєвого розвитку негативно позначаються на формуванні особистості дитини.
З метою подолання мовленнєвих порушень в ЖДНЗ №39 функціонують спеціалізовані групи: одна — для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ) і дві — для дітей з загальним недорозвитком мовленя (ЗНМ).
З дітьми-логопатами працюють досвідчені вчителі-логопеди вищої категорії: Колосівська Н.С., Нестерова В.А., Мошківська А.О.
Основною метою корекційної роботи, яку здійснюють логопеди в тісному зв’язку з вихователями й іншими педагогами дошкільного закладу, є формування усного та передумов писемного мовлення, навичок мовленнєвого спілкування з оточенням на основі оволодіння мовою свого народу.
Логопедична робота ведеться за такими напрямками:
- розвиток розуміння мовлення;
- розвиток словника;
- формування звукової культури мовлення;
- формування граматичної будови мовлення;
- формування та розвиток зв’язного мовлення;
- формування елементарного усвідомлення явищ мови і мовлення;
- вдосконалення й розвиток артикуляційної та дрібної моторики, мовленнєвого дихання, просодії.
Основні форми роботи з дітьми-логопатами — індивідуальні, індивідуально-підгрупові та підгрупові заняття.
Особливе місце у корекційному процесі займають дидактичні ігри, які найчастіше є авторським надбанням логопедів дошкільного закладу. Ці ігри мають велике пізнавальне значення та сприяють вирішенню усіх завдань мовленнєвого розвитку.
Однією з найважливіших ланок відновлювальної роботи в спеціалізованих групах є тісна співпраця з сім’ями вихованців, без якої позитивний кінцевий результат майже неможливий.
Підсумком такої кропіткої корекційної співпраці педагогів ЖДНЗ №39 є те, що більшість випускників логопедичних груп йдуть до школи з цілком виправленим мовленням.
Робота з батьками
Колектив Житомирського дошкільного навчального закладу №39 використовує ефективні форми роботи із сім’єю, які дають змогу врахувати потреби батьків, пробуджувати у них інтерес до життя дітей у дошкільному закладі, формувати активну батьківську позицію.
Щоб не втрачати часу і з перших днів перебування дитини в закладі залучити до роботи батьків, викликати в них бажання стати активними учасниками навчально – виховного процесу ми робимо перші кроки назустріч цій співпраці через проведення :
- батьківських зборів;
- посвяту у дружну родину;
- участь у щорічному конкурсі «Сім’я року»;
- укладання угоди про співпрацю ;
- створення книги вдячності;
Ніщо так не зближує заклад, батьків та дітей, як спільні виставки та конкурси. Вони у нас є традиційними, тематичними, приурочені до державних та релігійних свят. Ми щоразу придумуємо щось нове, щоб батькам , які не перший рік водять в садок дітей було цікаво.
Роботу по залученню батьків до участі у виставках та конкурсах ми починали поступово; батьки з острахом на початку ставились до участі в заходах, були спочатку пасивними спостерігачами.
Приклад інших батьків, результативність роботи колективу ДНЗ сприяли бажанню батьків бути активними учасниками навчально – виховного процесу й самим давати пропозиції щодо проведення спільних заходів.
Подобається батькам готувати та брати участь в проведенні свят, розваг;із задоволенням батьки разом з педагогами готують театралізовані вистави для дітей.
Батьки вихованців нашого дошкільного закладу є учасниками колективних переглядів занять, беруть участь в педрадах , семінарах- практикумах.
Для того, щоб виробити єдині вимоги до виховання та навчання дітей, реалізуючи вимоги програми «Я у Світі», наш педагогічний колектив розробив тематичні проекти роботи з батьками в рамках тематичного планування, за яким працює кожна вікова група. Розроблені проекти взаємодоповнюють діяльність та знання, які отримує дитина в сім’ї та дошкільному закладі, спрямовані на досягнення спільного значимого результату – повноцінний всебічний розвиток, виховання та навчання кожного учасника освітнього процесу.