Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 47
візитів сьогодні: 5736
візитів всього: 777724
Прогноз погоди
Мотивація навчання учнів

 

Зовнішня мотивація школяра.

 

Спочатку це переважно зовнішні моменти шкільного життя — шкільна сумка, зошити, інші учні, учителі. Не всі діти готові до такої співпраці. Не всі також можуть зосередитися й уважно, не відволікаючись, слухати учителя, деякі діти і п'яти хвилин не можуть всидіти на місці. Причини такої неуважності можуть бути найрізноманітніші: це і особливості вищої нервової діяльності, і швидке виснаження, і втомлюваність через погане здоров'я, і психологічна неготовність — слабке, нерозвинене вміння керування увагою і запам'ятовуванням.

Недостатня підготовленість призводить до невдач, дитина починає сприймати навчання як надмірне завантаження. Вона сумлінно виконує всі вказівки вчителя, старається, а в неї все одно виходить погано. Замість очікуваної похвали вона отримує постійні зауваження. Не дивно, що все це швидко їй набридає і вона втрачає інтерес до школи. Якщо ж дитині все вдається, якщо учитель і батьки часто її хвалять, то навчання буде пов'язане з відчуттям успіху. А успіх —найважливіше джерело позитивного ставлення до занять.

Однією з частих причин батьківського занепокоєння є формула: «Він стільки знає, а вчитися не може!» Почувши від педагогів, що необхідними умовами готовності до школи є знання того і того, батьки у своїх стараннях не знають меж, а можливості дітей до уваги не беруть.

Важливою ознакою інтелектуальної готовності до школи є не просто розрізнені знання, уявлення про предмети і їхні властивості, а, перш за все, уміння бачити зв'язки й закономірності, бажання дитини зрозуміти, що від чого і чому.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

  • Не тільки вчити читати, а й розвивати мовлення, здатність розрізняти звуки.
  • Не тільки вчити писати, а й сприяти розвитку тонко координованих рухів руки і пальців.
  • Розвивати здібності дитини слухати, розуміти зміст прочитаного, уміння переказувати. Важливий не обсяг знань дитини, а якість її мислення!

Найголовніше, що дається дітям у першому класі, — це не конкретні заняття і навички, а уміння навчатися. Не вдома з мамою і татом, які підлаштовуються під її бажання і настрій, а в школі, де вона — учень, який повинен чітко виконувати вказівки вчителя, адресовані всьому класу.

Для формування правильного ставлення до вчителя корисно проводити ігри «у школу».

Сьогодні «вчитель» — плюшевий ведмедик. Він сидить біля дошки навпроти «учнів» — зайчика й лисички.

«Починаємо урок, — говорить Петрик голосом ведмедика. — Розкажіть мені віршика»

Мама допомагає зайчику піднести лапку. Петрик дивується: «Чому ти не розказуєш?».

«Я підніс лапку. Це означає, що я вас попросив: «Учителю, викличте, будь-ласка, мене, я хочу розказати віршика»

Петрик киває головою: «Розказуй, зайчику».

У цій грі мама задає сину зразок поведінки учня. Він хоче щось сказати, але не говорить, поки його не викликали, а тільки підносить руку. Він із повагою звертається до вчителя. Наступного разу , коли роль учителя на себе візьме мама, Петрик — уже в ролі учня — намагається поводитися так само.

 

ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ТА САМООЦІНКА

 

Психічний розвиток і становлення особистості тісно пов'язані із самосвідомістю, яка виявляється в самооцінці, у тому, як дитина бачить себе, свої риси, здібності, успіхи і невдачі. Самооцінка — це складне динамічне особистісне утворення, один із параметрів розумової діяльності. Це ще один показник особистісної готовності дитини до школи.

Зазвичай дітям у шість років властива завищена самооцінка: вони ще не вміють критично оцінювати себе. Це означає, що занижена самооцінка — результат постійного тиску дорослих, невдоволення успішністю дитини, її поганою поведінкою, старанністю та іншими «гріхами». В самооцінку інтегрується те, чого досягла дитина, і те, до чого вона прагне, тобто це — проект її майбутнього.

Самооцінка в молодшому шкільному віці формується переважно під впливом учителя, однолітків. Дітям важливо, щоб їх позитивно визнали. Постійна невдоволеність собою, невіра у свої сили, у можливий успіх, швидко призводить до апатії, небажання старатися. Завдання батьків — допомогти дитині побачити свої здібності, створити умови, за яких вона зможе повірити в себе, у свої сили. Дорослі мають бути дуже обережними з оцінюванням дитини в присутності однолітків, товаришів.

  • Не сваріть її, якщо поряд друзі.

  • Не вказуйте при них на її вади, не демонструйте невдачі.

Факторами ризику можуть бути несприятливі умови, у яких росте і розвивається дитина:

  • вплив конфліктів, сварок, пияцтва одного або обох батьків;

  • відсутність ділових контактів з однолітками.

А що ж робити з дітьми, яким уже сім років, а вони все одно не готові до школи?

  • Їм необхідний особливий режим у сім'ї.

  • Другу половину дня бажано проводити не в групі продовженого дня, а вдома — це дає змогу зняти додаткове психологічне навантаження.

  • Необхідний двогодинний денний сон.

  • Тригодинна прогулянка на свіжому повітрі — щодня.

  • Достатній за тривалістю (одинадцятигодинний) нічний сон.

  • Повноцінне харчування, при потребі — лікування.

Головне пам'ятати: по-перше, діти, неготові до навчання, можуть учитися, але потребують спеціального підходу; по-друге, психологічна функціональна неготовність дитини до навчання не існує сама по собі, вона тісно пов'язана зі здоров'ям дитини. Потрібно докладніше сказати про те, що п­винні знати батьки про здоров'я своєї дитини, і що можна зробити для того, щоб його зміцнити, позбутися певних порушень ще до того, як іти до школи.

 



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare