Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 52
візитів сьогодні: 5736
візитів всього: 777726
Прогноз погоди
Про адаптацію дитини до 5 класу

 

Адаптація учнів до середньої ланки школи

 

Перехід учнів в середню ланку школи породжує ряд проблем. В силу індивідуальних психофізіологічних особливостей особистості десятирічної дитини, процес пристосування до нових умов у кожного школяра проходить по-різному. Він може тривати від кількох днів, тижнів до кількох місяців чи навіть, року, може бути легким і швидкоплинним, а може видатись затяжним і складним. Варто звернути увагу на те, що п’ятикласники стоять на межі зміни провідної діяльності: від учбової (у молодшому шкільному віці) до спілкування з ровесниками (підлітковий вік). Підлітковий вік – це один з найважливіших етапів життя людини, нестабільний та ранимий.

Підлітки особливо чутливі до того, як ставляться до них однолітки. Сама підліткова криза не має симптомів хвороби, але може у гострій стадії сприяти виникненню акцентуацій, неврозів. Ефективність процесу шкільної адаптації значною мірою визначає успішність навчальної діяльності, збереження фізичного і психічного здоров’я дитини.

 

Ігнорування ускладнень процесу адаптації може призвести до дезадаптації школяра, проявами якої є:

  • зниження рівня успішності;

  • підвищена тривожність, збудженість, роздратованість, рухливість;

  • низька концентрація уваги;

  • проблеми з поведінкою;

  • прояви агресії щодо дорослих та ровесників

Рекомендації для батьків:

  • Допомагайте школяреві у навчанні, особливо у виконанні домашніх завдань.

  • Розвивайте пізнавальну сферу дитини (увагу, мислення, пам’ять), грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості, розв’язуйте кросворди, шаради головоломки.

  • Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня. Використовуйте гумор, але не сарказм та насмішки.

  • Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, особливо якщо вона в чомусь є менш успішною, ніж інші діти.

  • Підвищуйте самооцінку дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.

  • Не ставте до дитини завищених вимог, намагайтеся робити їй якнайменше зауважень, використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

  • Використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

  • Будьте для дитини прикладом для наслідування.

  • Підтримуйте адекватну самооцінку, формуйте реальні уявлення про свої здібності та можливості.

 



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare