Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів – комунальна установа Житомирської міської ради, яка забезпечує реалізацію завдань з проведення заходів, спрямованих на коригування порушень розвитку у дітей-інвалідів з фізичними та (або) розумовими вадами, навчання їх основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей, профорієнтацію, проведення медичного супроводу дітей-інвалідів та створення умов для їх максимальної інтеграції в суспільство без відриву дитини від сім'ї.
Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Житомирської міської ради знаходиться за адресою: м. Житомир, вул. 1-го Травня, 23. Контактний телефон: 55-60-45, адреса електронної скриньки: centrreab@ukr.net
Реабілітаційні послуги у Центрі надаються дітям віком з 2 до 18 років, які отримали статус дитини-інваліда та мають наступні нозології: дитячий церебральний параліч, розумова відсталість, синдром Дауна, розлади спектру аутизму.
Основними структурними підрозділами Центру є:
-
відділення соціальної та психолого-педагогічної реабілітації;
-
відділення медичного супроводу.
Усі діти, які відвідують Центр, отримують корекційні послуги з урахуванням індивідуальних психофізичних можливостей за наступними напрямками:
• Психолого-педагогічна реабілітація: діагностика та консультування, психолого-педагогічна, дефектологічна та логопедична корекція;
• Психологічна корекція: казкотерапія, ігрова, пісочна терапія, психогімнастика, психом'язева релаксація, музико-, снюзлентерапія, арт-терапія, сімейне консультування. Поглиблюючи та вдосконалюючи застосування засобів сенсорної реабілітації у Центрі здійснюється сенсорна стимуляція дітей-інвалідів, їх психологічна корекція, диференційований вплив на окремі органи чуття (зору, слуху, тактильні, вестибулярні, пропріоцептивні). Окрім того, перебування в сенсорній кімнаті сприяє покращенню емоційного стану, зниженню неспокою та агресивності, зняттю нервового збудження і тривожності, нормалізації сну, активізації мозкової діяльності, прискоренню відновних процесів після захворювань.
Заняття зі снюзлентерапії мають широкий спектр позитивного впливу на психічну, емоційну сферу дитини та загальний перебіг її реабілітації. В ході відповідної роботи у дітей відбувається розвиток елементів логічного мислення; формування умінь аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
• Соціальна та побутова реабілітація: формування основних побутових навичок, працетерапія.
• Послуги з масажу, лікувальної фізкультури, інформаційно-хвильової терапії, фото- та оксисен-терапії.
Незалежно від характеру та причин інвалідності, діти мають можливість брати активну участь у соціальному житті шляхом оволодіння певним обсягом знань, умінь та навичок, розвитку особистості в умовах спеціально організованого середовища.