Історична довідка
про управління охорони здоров’я
Житомирської міської ради
Житомирський міський відділ охорони здоров’я відновив свою роботу після звільнення м. Житомира від окупантів у січні 1944 року.
Міський відділ охорони здоров’я здійснював методичне та адміністративне керівництво лікувально-профілактичними і дитячими закладами міста.
У сфері діяльності міського відділу охорони здоров’я знаходилось 22 лікувально-профілактичних та дитячих заклади: перша, друга та дитяча лікарні, станція швидкої допомоги, міська санітарно-епідемічна станція, міська дезінфекційна станція, дім дитини, 15 дитячих ясел з перебуванням дітей до 3-х річного віку.
Цими закладами забезпечувалася лікувально-профілактична допомога населенню із застосуванням новітніх досягнень медичної науки, спостерігання за санітарним станом міста та його закладами, протиепідемічні заходи, виховання близько 1500 дітей молодшого дошкільного віку. Міським відділом охорони здоров’я видавалися направлення для влаштування дітей в дитячі ясла та дім дитини.
З 1960 року у міському відділі охорони здоров’я ведуться регулярні протоколи медичних рад, складаються плани роботи відділу та є в наявності плани робіт всіх лікувально-профілактичних закладів.
Річні та інші статистичні звіти складаються міським організаційно-методичним кабінетом.
Експертиза цінності документальних матеріалів проводилась у 1954, 1967, 1971 p.p. Матеріали впорядковані і опис затверджений по 1971 рік включно.
Матеріали та описи з 1971 по 1979 р. р. систематизовані і відображають всі протоколи засідань медичної ради міського відділу охорони здоров’я, річні плани та звіти підпорядкованих відділу закладів. В наявності довідки про стан акушерсько-гінекологічної допомоги, накази, річні плани роботи, штатні розклади міського відділу охорони здоров’я та лікувальних закладів.
З метою покращення роботи щодо надання медичної допомоги населенню міста, посиленню контролю за фінансово-господарською діяльністю установ охорони здоров’я та відповідно до рішення Житомирської міської ради від 29 вересня 1998р. №32 «Про реорганізацію відділу охорони здоров’я міськвиконкому в управління охорони здоров’я» міський відділ охорони здоров’я реорганізований в управління охорони здоров’я Житомирської міської ради (далі - управління).
Штатним розписом управління охорони здоров’я міської ради передбачено сім штатних посад.
У даний час у підпорядкуванні управління охорони здоров’я Житомирської міської ради перебувають:
- комунальна установа Центральна міська лікарня №1;
- комунальна установа Центральна міська лікарня №2;
- комунальна установа Центральна дитяча міська лікарня;
- комунальна установа Житомирська міська станція швидкої і невідкладної медичної допомоги;
- комунальна установа Житомирська міська стоматологічна поліклініка №1;
- комунальна установа Житомирська міська стоматологічна поліклініка №2;
- комунальна установа Житомирська міська дитяча стоматологічна поліклініка;
- комунальна установа Міський центр здоров’я Житомирської міської ради;
- комунальне підприємство Житомирська госпрозрахункова стоматологічна поліклініка;
- комунальне стоматологічне підприємство «Стоммакс»;
- комунальне підприємство «Здоров’я»;
- комунальне підприємство «Профілактика»;
- комунальне підприємство «Фармація»;
- комунальне підприємство «Аптека №127».
Управління охорони здоров’я міської ради підзвітне міській раді, яка його утворила та підпорядковане її виконавчому комітету. В своїй діяльності управління керується законами та постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, Кабінету Міністрів, рішеннями міської ради і її виконавчого комітету, наказами і інструкціями вищестоящих органів охорони здоров’я в рамках її компетенції.
Положення про управління охорони здоров’я міської ради затверджено рішенням сесії Житомирської міської ради від 1 серпня 2007р. №300.
Управління організовує лікувально-профілактичну допомогу населенню, розробляє і проводить заходи по удосконаленню і наближенню до населення кваліфікованої медичної допомоги, а також розробляє заходи щодо охорони материнства і дитинства, надає виконавчому комітету інформацію про стан здоров’я населення міста та пропозиції щодо розвитку галузі.