Звіт
про результати відстеження регуляторного акта
17.06.2011 р. м. Житомир
Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення Житомирської міської ради від 30.11.06 № 127 “Про затвердження Типового договору оренди нерухомого майна комунальної власності міста Житомира”.
Назва виконавця заходів з відстеження: комунальне підприємство “Агентство з управління майном” Житомирської міської ради.
Цілі прийняття рішення міської ради
Ø Врегулювання орендних відносин.
Ø Врахування інтересів орендаря, орендодавця та балансоутримувача.
Ø Врахування змін діючого законодавства у сфері оренди.
Ø Забезпечення інтересів комунальної громади міста.
Строк виконання заходів з відстеження: 13-17 червня 2011 року
Тип відстеження: періодичне.
Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних
Враховуючи цілі регулювання, для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:
- сума надходжень орендної плати до міського бюджету та на рахунки бюджетних установ та комунальних підприємств;
- кількість договорів оренди укладених з суб’єктами підприємницької діяльності;
- загальна площа об'єктів оренди
Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності використовувалась обробка та аналіз офіційної інформації, що надавалась підприємствами, установами та організаціями міської комунальної власності. Спосіб одержання інформації: усний; щомісячно по телефону.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Показники результативності по роках |
2009 |
2010 |
5 місяців 2011 року |
Надходження до міського бюджету плати за оренду майна млн. грн. |
11,65 |
11,11 |
3,9 |
Загальна площа тис кв.м. |
72,68 |
62,4 |
52,1 |
Кількість діючих договорів |
468 |
424 |
390 |
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
В результаті проведеного відстеження результативності регуляторного акта встановлено, що у Типовому договорі чітко прописано, що проведення оцінки майна, яке передається в оренду є незалежним, а також конкретизується призначення авансового платежу, який сплачується орендарем в день підписання договору оренди.
Стягнення з орендаря заборгованості по орендній платі передбачається проводити в безспірному порядку не лише на підставі виконавчого напису нотаріуса, а й відповідного рішення господарського суду. Крім того, визначено, що поліпшення об’єкта оренди, здійснені за рахунок амортизаційних відрахувань є комунальною власністю територіальної громади міста Житомира.
Розмежовано повноваження орендодавця і власника в частині надання погодження та дозволу на проведення реконструкції, технічного переобладнання та поліпшення об’єкту оренди.
Також встановлена вимога до орендаря щодо укладання протягом 5-ти днів з моменту підписання договору оренди, у разі необхідності відповідного договору з балансоутримувачем на сплату експлуатаційних витрат за комунальні послуги, включаючи електроенергію, опалення, газ, воду, каналізацію, вивезення сміття тощо та забезпечення безперешкодного доступу представників інженерних служб, балансоутримувача до орендованих приміщень і надання на першу вимогу всієї необхідної інформації і документів відповідним особам щодо об’єкта оренди з метою контролю за використанням об’єкта оренди за цільовим призначенням. Наведене вище зобов’язує орендаря своєчасно та у повному обсязі сплачувати експлуатаційні та інші витрати балансоутримувачу, підвищує контроль за використанням об’єкту та забезпечує безперебійну роботу та відновлення технічних мереж (обладнання) житлових будинків та інших об’єктів, що знаходяться поряд з об’єктом оренди.
Крім того регуляторним актом передбачено, що орендодавець діє не лише на основі Положення про оренду, методику розрахунку та порядку використання плати за оренду майна комунальної власності м. Житомира, а й власного статуту, що має значно підвищити його відповідальність, а також зобов’язати ознайомлювати на вимогу орендарів із зазначеним статутом.
Висновок: Регуляторний акт має достатній ступінь досягнення визначених цілей, реалізація його положень є ефективною. Регуляторний акт в зв’язку із змінами в чинному законодавстві потребує внесення змін та доповнень.
Директор КП «Агентство
з управління майном»
Житомирської міської ради В.Ф. Загурський