УКРАЇНА
БОГУНСЬКА РАЙОННА РАДА м. ЖИТОМИРА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 18.05.11 № 59
Про звіт про роботу сектору державних
соціальних інспекторів управління праці
та соціального захисту населення районної ради
Заслухавши та обговоривши інформацію завідувача сектору- головного державного соціального інспектора управління праці та соціального захисту населення районної ради Капітонової Л.Б. про звіт про роботу сектору державних соціальних інспекторів управління праці та соціального захисту населення виконавчий комітет районної ради відмічає, що працівниками сектору проводиться відповідна робота щодо перевірки та контролю за призначенням всіх видів соціальної допомоги.
Робота сектору державних соціальних інспекторів спрямована на реалізацію адресного підходу для надання всіх видів соціальної допомоги, визначення нужденності сім’ї, перевірку достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан, проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи та інформування населення щодо надання різних видів соціальної допомоги.
Протягом 2010 року та за три місяці поточного року управлінням призначено житлову субсидію 3705 сім’ям, державну соціальну допомогу -282, державну соціальну допомогу сім’ям з дітьми- 7469, серед яких 2165 сімей отримали допомогу при народженні дитини. На підставі актів обстеження матеріально-побутових умов, складених державними соціальними інспекторами за вищевказаний період, за рішенням комісії виконавчого комітету районної ради призначено соціальні допомоги 643 сім’ям району.
З метою визначення права для призначення соціальних допомог державними соціальними інспекторами проведено 1370 обстежень матеріально-побутових умов проживання громадян, 8388 перевірок достовірності інформації про доходи та майновий стан отримувачів допомог. Підготовлено запити до Державної податкової інспекції на 1583 особи та 81- підприємствам, установам та організаціям різних форм власності для отримання додаткової інформації щодо достовірності даних, отриманих від осіб, які входять до складу сім’ї, що звертається за призначенням соціальної допомоги.
В ході перевірок виявлено 106 випадків неповної або недостовірної інформації про доходи та майновий стан. Проведено 60 розрахунків для повернення надміру нарахованих коштів на загальну суму 36 147,61 грн., з них повернуто 26 452,56 грн, що складає 73 відсотка. По інших випадках допомога вчасно припинена або не призначена. Дві справи на загальну суму 642, 34 грн., передано юрисконсульту управління для підготовки розгляду в суді, у зв’язку з відмовою заявників повертати надміру нараховані кошти у добровільному порядку.
Здійснюється вибіркова перевірка цільового використання коштів виплаченої допомоги при народженні дитини, проведено обстеження 287 сімей, які отримують зазначену допомогу. В результаті проведених обстежень взято на особистий контроль державними соціальними інспекторами управління 9 сімей, направлено лист службі у справах дітей, управлінню у справах сім’ї, молоді та спорту та Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді міської ради щодо здійснення соціального супроводу сім’ї одинокої матері Кравець К.М. Двом особам виплата допомоги зупинена у зв’язку з тимчасовим влаштуванням дітей до дитячого закладу.
Враховуючи вищезазначене, з метою подальшого вдосконалення роботи сектору державних соціальних інспекторів управління праці та соціального захисту населення, відповідно до статей 52,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет районної ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію завідувача сектору-головного державного соціального інспектора управління праці та соціального захисту населення районної ради Капітонової Л.Б. про звіт про роботу сектору державних соціальних інспекторів управління взяти до відома .
2. Завідувачу сектору-головному державному соціальному інспектору управління праці та соціального захисту населення районної ради Капітоновій Л.Б:
2.1. Посилити контроль щодо забезпечення перевірки достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан громадян, що звертаються за призначенням соціальної допомоги.
2.2. Збільшити кількість перевірок цільового використання коштів виплаченої допомоги при народженні дитини та створення належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей.
2.3. Продовжити активну роботу з питань визначення нужденності сімей шляхом обстеження матеріально-побутових умов їх проживання та адресності надання різних видів соціальних допомог.
3. Начальнику управління праці та соціального захисту населення Якиміву М.І., заступнику начальника управління-начальнику відділу соціальних допомог Малаховій С.О :
3.1. Активізувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед отримувачів всіх видів соціальних допомог щодо відповідальності за надання недостовірної інформації про доходи та майновий стан сім’ї.
3.2. Здійснювати моніторинг призначення та виплати державної соціальної допомоги та проводити аналіз причин порушення законодавства з цього питання.
3.3. Продовжувати роботу з питання своєчасного погашення надміру виплаченої соціальної допомоги внаслідок подання недостовірної інформації про доходи та майновий стан сім’ї.
3.4. Продовжити співпрацю з органами місцевого самоврядування, державної податкової служби, державними органами нагляду за охороною праці та іншими організаціями у вирішенні питання соціального захисту населення.
4. Фінансовому відділу районної ради (Каганович С.П.) посилити контроль за правильністю призначення та виплати коштів для надання всіх видів соціальної допомоги.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу Кравецького Р.В.
Голова ради Л.П. Янушевич
Довідка
про роботу сектору державних соціальних інспекторів протягом 2010 року
та за І квартал 2011 року
Відповідно до Положення про головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001р. № 1091( із змінами, внесеними згідно з постановами КМУ) сектором державних соціальних інспекторів проводилась робота по контролю за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної допомоги сім’ям з дітьми, щомісячної грошової допомоги малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарсько-консультативної комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним, субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, контроль за цільовим використанням допомоги при народженні дитини (постанова КМУ від 21.04.2005р. №315).
Робота проводилась за такими основними напрямками:
1. Визначення нужденності сім’ї в ході обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника.
2. Перевірка достовірності поданої сім’єю інформації, що включає перевірку правильності оформлення відповідних документів та їх достовірність, яка встановлюється шляхом перевірки за місцем роботи зі складанням відповідного акту перевірки та подання письмових запитів до підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також до органів Державної податкової адміністрації, Пенсійного фонду, бюро технічної інвентаризації, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
3. Вибіркова перевірка справ з числа тих видів соціальної допомоги, при визначенні права на які законодавством передбачено здійснення перевірок соціальними інспекторами. Справи перевіряються щодо правильності поданої заявником інформації про доходи, правильності оформлення поданих документів, правильності розрахунку сукупного доходу тощо.
4. Контроль за цільовим використанням допомоги при народженні дитини для забезпечення належних умов для утримання та виховання дітей.
5. Інформаційно-роз’яснювальна робота. При спілкуванні з громадянами, надається консультація з питань надання соціальної допомоги та з інших питань роботи УПСЗН.
6. Інша додаткова робота: в Приймальні громадян, обробці листів з заявами на отримання субсидії та інші окремі доручення керівництва.
Протягом 2010 року державними соціальними інспекторами по основним напрямкам діяльності проведено 1043 обстеження сімей з метою підтвердження їх права на призначення соціальної допомоги, а саме:
- для призначення ДСД - 168
- для призначення субсидії, як виняток - 564
- по догляду за інвалідами, престарілими - 28
- цільове використання коштів допомоги при
народженні дитини - 238
- інші акти (по листах та скаргах) - 45
Проведено 6710 перевірок достовірності інформації про доходи та майновий стан отримувачів допомоги, зокрема:
- шляхом запиту (письмово та усно ) - 53
- перевірка особових справ - 2310
- перевірка інформації з ДПІ - 974
- перевірка списків отримувачів виплат від Фонду соціального
страхування від нещасних випадків - 536
- перевірка списків померлих громадян - 2391
- перевірка інформації із ДАІ - 438
- зустрічні перевірки доходів на підприємстві - 8
В ході цих перевірок виявлено ряд порушень: так шляхом запитів була виявлена недостовірна інформація про доходи та майновий стан у 33 заявників, що складає 62,26 % від загальної кількості зроблених запитів.
При перевірці доходів за місцем роботи було складено 8 актів зустрічної перевірки на підприємствах. У 4 випадках доходи у довідках не відповідали дійсності. Доходи бухгалтером було занижено чи завищено (занижено доходи на загальну суму – 1056,69 грн, завищено доходи - на 442,00 грн.). За результатами перевірки були зроблені перерахунки виплат соціальних допомог та повернуто кошти до державного бюджету.
При перевірці особових справ отримувачів допомог було виявлено 63 різні зауваження , що складає 3% від загальної кількості перевірених справ.
По інформації з Державної податкової інспекції не вірно вказали свої доходи 47 осіб, що складає 5 % від загальної кількості зроблених запитів.
Не вказали наявність земельної ділянки, паю, житлового будинку при декларації свого майнового стану – 5 осіб.
При перевірці списків померлих громадян, наданих відділом Житомирського РАЦС, вчасно були зупинені 86 різних видів соціальних допомог.
Відповідно до постанови КМУ від 21.04.05р. № 315 ведеться вибірковий контроль за цільовим використанням допомоги при народженні дитини. За 2010 рік було проведено 238 обстеженнь сімей, що отримали даний вид допомоги, складено відповідні акти. Шість сімей взято державними соціальними інспекторами на контроль, сім’я Кравець К.М. за листом управління взята на соціальний супровід службою у справах дітей міської ради, по двом справам виплата допомоги зупинена у зв’язку з тимчасовим влаштуванням дитини до дитячого закладу.
Протягом 2010 року було проведено 34 розрахунки для повернення переплаченої суми всіх видів соціальних допомог на загальну суму 29 636,61 грн.
За І квартал 2011 року сектором соціальних інспекторів проведено 327 обстежень матеріально-побутових умов проживання громадян, а також 1678 перевірок достовірності інформації про доходи та майновий стан отримувачів допомог. Зроблено 2 запити до Державної податкової інспекції на 609 осіб, 28 запитів до різних установ та організацій для отримання необхідної інформації, що стосується отримувачів соціальних допомог. Проведено 5 перевірок інформації про доходи безпосередньо на підприємствах зі складанням відповідного акту.
В ході цих перевірок виявлено 73 випадки неповної або недостовірної інформації про доходи та майновий стан. Проведено 26 розрахунків для повернення надміру нарахованих коштів соціальних допомог на загальну суму 6 511,00 грн.
Продовжується контроль за цільовим використанням коштів, наданих у вигляді одноразової допомоги при народженні дитини. За І квартал поточного року проведено 49 обстежень сімей, що звернулися для одержання даного виду допомоги, з них 3 сім’ї взято на контроль державними соціальними інспекторами.
Завідувач сектору – головний державний соціальний інспектор Л.Б. Капітонова