УКРАЇНА
КОРОЛЬОВСЬКА РАЙОННА РАДА
м. ЖИТОМИРА
Проект
РІШЕННЯ
(Восьма сесія VІІ скликання)
Від _________________№___________
Про внесення змін до додатку №2 до
рішення Корольовської районної ради
від 27.12.13 №129 «Про утворення
сектору юридичного забезпечення і з питань
запобігання та виявлення корупції
Корольовської районної ради та зміни у
структурі виконкому районної ради»
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про запобігання корупції» районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до додатку №2 рішення Корольовської районної ради
від 27.12.13 №129 «Про утворення сектору юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції Корольовської районної ради та зміни у структурі виконкому районної ради», а саме:
1.1. Внести зміни в Положення про сектор юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції Корольовської районної ради та затвердити Положення про сектор юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції Корольовської районної ради в новій редакції.
2. Вважати таким, що втратив чинність додаток №2 до рішення Корольовської районної ради від 27.12.13 №129 «Про утворення сектору юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції Корольовської районної ради та зміни у структурі виконкому районної ради».
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Шевчук Ю.М. та на постійну комісію районної ради з питань законності та правопорядку (голова – Янович О.О.).
Голова ради О.В. Соя
Додаток 2
до рішення районної ради
від ____________ № ______
ПОЛОЖЕННЯ
про сектор юридичного забезпечення і з питань запобігання
та виявлення корупції Корольовської районної ради
1. Сектор юридичного забезпечення і з питань запобігання та виявлення корупції Корольовської районної ради (далі - Сектор) є виконавчим органом Корольовської районної ради м. Житомира, підзвітний та підконтрольний раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові ради.
2. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Сектор утворюється районною радою, яка затверджує структуру, чисельність працівників та витрати на його утримання.
3. Сектор у своїй діяльності керується: Конституцією України, законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Житомирської обласної ради, розпорядженнями голови Житомирської обласної державної адміністрації, рішеннями Житомирської міської ради, рішеннями районної ради, її виконкому, розпорядженнями голови районної ради іншими нормативно-правовими актами, що регулюють організацію та методику ведення правової роботи та роботи з питань запобігання та виявлення корупції в апараті виконкому районної ради, порядок підготовки та внесення проектів законодавчих та нормативних актів, державну політику з напрямку запобігання корупції, порядок укладання та оформлення договорів та угод, порядок ведення правової документації з використанням сучасних інформаційних технологій.
4. Основними завданнями Сектору є:
4.1. Організація правової роботи, спрямованої на забезпечення законності в діяльності районної ради та виконкому, правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів працівниками апарату ради та виконкому, виконавчих органів районної ради.
4.2. Представлення інтересів виконкому та районної ради в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
4.3. Підготовка, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції в апараті ради та виконкому, його структурних підрозділів.
4.4. Надання методичної та консультаційної допомоги з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства.
4.5. Участь в інформаційному та науково-дослідному забезпеченні здійснення заходів щодо запобігання корупції, а також міжнародному співробітництві в зазначеній сфері.
4.6. Проведення організаційної та роз’яснювальної роботи із запобігання корупції.
4.7. Надання правової допомоги щодо правил заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій посадовими особами апарату ради та виконкому.
4.8. Здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.
5. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
5.1. Бере участь у підготовці та перевіряє на відповідність вимогам чинного законодавства проекти розпоряджень голови районної ради, рішень та інших документів правового характеру, які вносяться на розгляд районної ради та її виконавчого комітету.
5.2. Координує роботу і бере безпосередню участь у підготовці проектів документів правового характеру, що регулюють питання діяльності виконавчих органів районної ради.
5.3. Проводить з відповідальними працівниками виконавчих органів районної ради роботу з перегляду нормативних актів з метою приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства, підготовки пропозицій щодо внесення змін та доповнень або визнання такими, що втратили чинність.
5.4. Надає юридичну допомогу (або безпосередньо бере участь в роботі, в разі покладання обов’язків) постійним комісіям районної ради та робочим групам, комітетам, комісіям, радам, створеним при райвиконкомі, а також депутатам районної ради і організаціям самоврядування населення району.
5.5. Бере участь у здійсненні організаційно-практичних заходів щодо зміцнення фінансової та трудової дисципліни, збереження державної та комунальної власності, соціального захисту працівників апарату ради та виконкому, виконавчих органів ради, а також притягнення їх, у разі необхідності, до дисциплінарної та матеріальної відповідальності.
5.6. За дорученням голови ради представляє в установленому порядку інтереси районної ради, виконавчого комітету та голови районної ради в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів у межах наданих йому повноважень.
5.7. Готує позовні заяви та інші матеріали з питань застосування законодавства і вирішення спорів в суді, відповідних інстанціях.
5.8. Готує або бере участь у підготовці, укладанні та контролі за виконанням договорів (контрактів), дає правову оцінку їх проектам.
5.9. Аналізує наслідки розгляду претензій, позовів і судових рішень, практику укладання та виконання договорів (контрактів); вносить керівництву пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення діяльності виконавчих органів ради.
5.10. Готує в установлені строки документи, проекти рішень виконкому та районної ради за поданнями прокуратури, окремими ухвалами, постановами, рішеннями суду, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів.
5.11. Організовує і проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня правових знань працівників апарату ради та виконкому, її виконавчих органів, інформує про законодавство, роз’яснює існуючу практику його застосування; дає консультації з правових питань.
5.12. Надає допомогу (або безпосередньо бере участь, в разі покладання обов’язків) в забезпеченні діяльності адміністративної комісії райвиконкому та Корольовської районної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення.
5.13. Розробляє та проводить заходи щодо запобігання корупційним правопорушенням в апараті ради та виконкому, а також здійснює контроль за їх проведенням.
5.14. Надає виконавчим органам районної ради та їх працівникам роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства.
5.15. Вживає заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяє його усуненню, контролює дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявляє сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових осіб апарату ради та виконкому, вносить пропозиції голові районної ради щодо усунення таких ризиків.
5.16. Надає правову допомогу щодо правил заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проводить перевірку фактів своєчасності подання декларацій посадовими особами апарату ради та виконкому.
5.17. У разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами апарату ради та виконкому, виконавчих органів районної ради, а також ознак правопорушення за результатами перевірок, неподання чи несвоєчасного подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, невідкладно письмово повідомляє про такі факти голову районної ради, а також Національне агентство з питань запобігання корупції у визначеному ним порядку.
5.18. Веде облік працівників апарату ради та виконкому, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.
5.19. Взаємодіє з підрозділами з питань запобігання корупції державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері запобігання корупції.
5.20. Розглядає в межах повноважень повідомлення щодо причетності працівників апарату ради та виконкому, виконавчих органів районної ради до вчинення корупційних правопорушень.
6. Втручання у діяльність Сектору під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на Сектор обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняється.
7. Сектор має право:
7.1. Надавати пропозиції правового характеру щодо додержання законності в апараті районної ради та виконкому, виконавчих органах ради.
7.2. Вносити пропозиції голові районної ради про притягнення до відповідальності працівників, з вини яких заподіяно шкоду.
7.3. Використовувати отримані у встановленому порядку від посадових осіб апарату виконкому районної ради та її виконавчих органів документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання службових обов’язків.
7.4. Брати участь у засіданнях, нарадах, семінарах виконавчого комітету та районної ради у разі розгляду на них питань практики застосування нормативно-правових актів та інших ділянок правової роботи та роботи з питань запобігання корупції.
7.5. Залучати, за згодою голови районної ради, заступників голови ради, керуючого справами виконкому, працівників для підготовки проектів нормативних документів та інших документів, що виконуються Сектором у відповідності з покладеними на нього обов’язками.
7.6. Отримувати від посадових осіб апарату виконкому районної ради та її виконавчих органів усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час проведення службових розслідувань (перевірок). Вносити керівництву ради та виконкому пропозиції з питань удосконалення кадрової роботи, підвищення ефективності служби в органах місцевого самоврядування.
7.7. Ініціювати перед головою районної ради питання щодо надсилання запитів до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Сектор завдань.
8. Працівники Сектору беруть участь у проведенні в установленому порядку службового розслідування (перевірки) в апараті районної ради та виконкому, виконавчих органах ради з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного правопорушення або невиконання вимог антикорупційного законодавства.
Працівники Сектору під час проведення службових розслідувань (перевірок) мають право з урахуванням обмежень, установлених законодавством, на безперешкодний доступ до приміщень і територій апарату районної ради та виконкому, виконавчих органів ради, документів та матеріалів, що стосуються предмета службового розслідування (перевірки).
9. Працівники Сектору можуть залучатися до проведення:
9.1. Експертизи проектів актів, організаційно-розпорядчих документів, що видаються районною радою, виконавчим комітетом та головою ради з метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень;
9.2. Внутрішнього аудиту апарату районної ради та виконкому, виконавчих органів ради в частині дотримання вимог антикорупційного законодавства.
10. Призначення посадових осіб місцевого самоврядування Сектору здійснюється на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України, розпорядженням голови районної ради.
Припинення служби в органах місцевого самоврядування посадових осіб Сектору здійснюється відповідно до чинного законодавства України про працю та Законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції».
11. На посаду керівника Сектору призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом у державній службі не менше 3 років або стажем роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах не менше 5 років.
12. Керівник Сектору:
12.1. Забезпечує виконання завдань, покладених на Сектор.
12.2. Перевіряє на відповідність вимогам чинного законодавства проекти розпоряджень голови районної ради, рішень та інших документів правового характеру, які вносяться на розгляд районної ради та її виконавчого комітету, а також візує їх. В разі невідповідності чинному законодавству проектів документів, рішень районної ради, виконавчого комітету та розпоряджень голови районної ради має право не візувати їх, при цьому подавати разом з ними відповідні пропозиції про законний порядок вирішення питань, що розглядаються.
12.3. У встановленому порядку подає пропозиції голові районної ради щодо призначення, переведення, звільнення працівників Сектору, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством, погоджує терміни надання їм відпустки.
12.4. Виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та цим положенням.
Заступник голови ради Ю.М.Шевчук