Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики
9180/0/2-10 від 13.07.10
Голові Житомирської обласної державної адміністрації
С. М. РИЖУКУ
9180/0/2-10 від 13.07.10
Голові Житомирської обласної державної адміністрації
С. М. РИЖУКУ
Щодо недопущення корупційних правопорушень при здійсненні державних закупівель
Шановний Сергію Миколайовичу!
Відповідно до положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» який прийнято Верховною Радою України 1 червня 2010 р. та набрав чинності з 30 червня 2010 р., визначено новий порядок, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Зокрема, цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.
Забороняється укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів, та/або оплата замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Основними принципами здійснення закупівель є:
Шановний Сергію Миколайовичу!
Відповідно до положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» який прийнято Верховною Радою України 1 червня 2010 р. та набрав чинності з 30 червня 2010 р., визначено новий порядок, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Зокрема, цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.
Забороняється укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів, та/або оплата замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
Основними принципами здійснення закупівель є:
добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників;
об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Слід звернути увагу, що терміни «корупційне правопорушення» та «злочин» вживаються в цьому Законі у значеннях, визначених відповідно в Законі України «Про засади запобігання та протидії корупції» та Кримінальному кодексі України.
Законом визначено вимоги щодо повноважень комітетів з конкурсних торгів. Так, комітет утворюється замовником для організації та проведення процедур закупівель і діє на засадах колегіальності та неупередженості його членів.
Членство в комітеті з конкурсних торгів не має створювати протиріччя між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі.
До складу комітету з конкурсних торгів не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати місцевих рад.
Також Законом визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику приймати участь у торгах та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника, зокрема, у разі якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник або учасник попередньої кваліфікації пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму па роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) учасника або учасника попередньої кваліфікації було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення;
3) виявлено факт участі учасника або учасника попередньої кваліфікації у змові;
4) фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
5) службова (посадова) особа учасника або учасника попередньої кваліфікації, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі.
З метою недопущення корупційних правопорушень та зниження корупційних ризиків під час здійснення процедур державних закупівель, відповідно до пункту 4 Положення про Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2009 р. № 410, пропоную:
забезпечити всебічне вивчення посадовими особами положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» та провести необхідну роз'яснювальну роботу;
встановити належний контроль за витрачанням державних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт і послуг;
включити до складу комітету з конкурсних торгів представника підрозділу з питань запобігання та протидії корупції, утвореного в структурі очолюваного Вами органу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 р. №1422.
З повагою
Заступник Міністра Кабінету Міністрів України - Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики А.Богдан
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників;
об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Слід звернути увагу, що терміни «корупційне правопорушення» та «злочин» вживаються в цьому Законі у значеннях, визначених відповідно в Законі України «Про засади запобігання та протидії корупції» та Кримінальному кодексі України.
Законом визначено вимоги щодо повноважень комітетів з конкурсних торгів. Так, комітет утворюється замовником для організації та проведення процедур закупівель і діє на засадах колегіальності та неупередженості його членів.
Членство в комітеті з конкурсних торгів не має створювати протиріччя між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі.
До складу комітету з конкурсних торгів не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати місцевих рад.
Також Законом визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику приймати участь у торгах та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника, зокрема, у разі якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник або учасник попередньої кваліфікації пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму па роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) учасника або учасника попередньої кваліфікації було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення;
3) виявлено факт участі учасника або учасника попередньої кваліфікації у змові;
4) фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
5) службова (посадова) особа учасника або учасника попередньої кваліфікації, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі.
З метою недопущення корупційних правопорушень та зниження корупційних ризиків під час здійснення процедур державних закупівель, відповідно до пункту 4 Положення про Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2009 р. № 410, пропоную:
забезпечити всебічне вивчення посадовими особами положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» та провести необхідну роз'яснювальну роботу;
встановити належний контроль за витрачанням державних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт і послуг;
включити до складу комітету з конкурсних торгів представника підрозділу з питань запобігання та протидії корупції, утвореного в структурі очолюваного Вами органу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 р. №1422.
З повагою
Заступник Міністра Кабінету Міністрів України - Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики А.Богдан