Зважаючи на коментарі окремих політиків напередодні виборів щодо демонтажу передвиборної агітаційної реклами виключно відповідними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, інформуємо наступне:
Відповідно до п.11 ст. 68 Закону України «Про вибори народних депутатів» місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування не пізніше, як за вісімдесят днів до дня голосування обладнують стенди, дошки оголошень у відведених місцях для розміщення матеріалів передвиборчої агітації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані у загальнодержавному окрузі, та кандидатів у депутати в одномандатному окрузі з додержанням принципу різних умов.
Також пунктом 8 ст. 69 зазначеного закону визначено, що місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування не пізніше як за сто днів до дня виборів відводять місця у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації.
На виконання вказаних положень законодавства виконавчим комітетом Житомирської міської ради було прийнято рішення від 01.08.12 №312 «Про відведення місць у людних місцях та обладнання стендів, дощок оголошень для розміщення матеріалів передвиборчої агітації під час виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року». Даним рішенням визначені місця для розміщення агітації та її зняття відповідно до строків, визначених законодавством України.
За 24 години до дня голосування агітаційні матеріали, розміщені на місцях, визначених рішенням виконавчого комітету міської ради, були зняті силами комунальних служб міста.
Розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами (сіті-лайтах, бігбордах) регулюється Правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими рішенням виконкому від 11.03.12 №168, на підставі типових правил, затверджених постановою Кабінету Міністрів України. Ці правила не поширюються на розміщення виборчої агітації та не регулюють виборчі відносини.
Спеціальні конструкції не є комунальною власністю і розміщення на них рекламної продукції, в тому числі політичної реклами, здійснюється на підставі договорів, укладених між суб’єктами виборчого процесу та власниками конструкцій.
Зазначеними договорами також визначаються порядок, строки розміщення, а також порядок демонтажу реклами, що розміщується на спеціальних конструкціях, та перебувають у приватній власності.