Положення
про управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища
Житомирської міської ради
1. Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середови-ща Житомирської міської ради (далі – Управління) є самостійним виконавчим ор-ганом міської ради, підзвітним і підконтрольним міській раді, яка його утворила та підпорядкованим її виконавчому комітету, міському голові. Координацію ро-боти управління здійснює заступник міського голови з питань діяльності вико-навчих органів ради.
2. У своїй роботі Управління керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Пре-зидента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами Державного Комітету України з будівництва та архітектури, рішеннями обласної і міської рад та їх виконавчих органів, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Управління є:
3.1. реалізація державної політики у сфері містобудування та архітектури;
3.2. аналіз стану містобудування на території міста, організація розроблен-ня експертизи і подання на затвердження в установленому порядку генерального плану міста, іншої містобудівної документації та правил забудови міста;
3.3. координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку території міста, поліпшення його архітектурного вигляду;
3.4. забезпечення дотримання містобудівного законодавства, державних стандартів, норм і правил, правил забудови міста, а також затвердженої містобу-дівної документації та проектів конкретних об’єктів, раціонального використання територіальних ресурсів, збереження історичного середовища міста.
4. Управління, відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. готує пропозиції та сприяє органам місцевого самоврядування у вирі-шенні питань соціально-економічного, містобудівного розвитку;
4.2. готує пропозиції по розміщенню нових, реконструкції з розширенням існуючих об’єктів архітектури на землях міської ради;
4.3. погоджує проекти будівництва інженерних мереж, шляхового будів-ництва, транспортних підприємств, реконструкцію існуючих промислових та складських об’єктів в місті;
4.4. організовує з участю замовників та міським управлінням земельних ре-сурсів і управлінням регулювання земельних відносин міської ради розробку об-ґрунтувань визначення території, вибору, вилучення та надання земель для місто-будівних потреб, а також бере участь у вирішенні приватизації і викупу земельних ділянок в межах міста;
4.5. бере участь у роботі по регулюванню земельних відносин та здійснює, відповідно до законодавства, контроль за використанням земель, передбачених затвердженою документацією для містобудівних потреб, а також бере участь у вирішенні питань щодо розміщення об’єктів, пов’язаних з життєзабезпеченням міста за його межами (у приміській зоні);
4.6. виготовляє і видає замовникам, за дорученням міської ради або її вико-навчого комітету, архітектурно-планувальні завдання на проектування нового бу-дівництва, розширення, реконструкцію, капітальний ремонт, реставрацію та кон-сервацію будинків і споруд цивільного та промислового призначення, об’єктів інженерного забезпечення, пам’яток історії, культури та архітектури, комплекс-ний благоустрій території з розташуванням малих архітектурних форм;
4.7. надає дозволи на виконання робіт в галузі будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будинків і споруд та благоустрою території;
4.8. здійснює, у встановленому порядку, державний архітектурно-бу-дівельний контроль та контроль за рекламно-художньою діяльністю в місті;
4.9. надає дозволи на виконання топографо-геодезичних робіт, інженерно-
геологічних та інших видів розвідування, організовує роботи по охороні, ремонту,
відновленню геодезичних знаків, реєстрації, зберіганню і систематизації топогра-фо-геодезичних та інженерно-геологічних матеріалів;
4.10. розробляє пропозиції та готує виконкому міської ради висновки (реко-мендації) щодо розміщення нового будівництва та проведення розширення, реко-нструкції, реставрації і капітального ремонту об’єктів житлово-громадського, ви-робничого та інженерно-транспортного призначення, а також готує та надає замо-вникам висновки щодо їх можливого затвердження;
4.11. сприяє впровадженню в проектуванні і будівництві прогресивних пла-нувальних рішень, спрямованих на підвищення якості життєвого середовища, со-ціально-побутового та комунального обслуговування населення, а також науково-технічних досягнень, прогресивних видів і систем індивідуального будівництва, нових конструкцій та будівельних матеріалів;
4.12. забезпечує ведення містобудівного кадастру, створює архів містобуді-вної документації, документів державного архітектурно-будівельного контролю, веде черговий план міста;
4.13. погоджує проекти забудови і благоустрою земельних ділянок та забез-печує контроль за використанням території і їх забудовою, а також здійснення на них запланованої містобудівної діяльності;
4.14. координує виконання науково-дослідних і проектно-розвідувальних робіт, що здійснюються на території міста;
4.15. організовує роботу державних комісій з прийняття в експлуатацію за-кінчених будівництвом об’єктів промислового та цивільного призначення та бере участь в роботі цих комісій;
4.16. забезпечує, в межах повноважень, охорону пам’яток архітектури та мі-стобудування;
4.17. забезпечує дотримання встановленого порядку ліцензування спе-ціальних видів робіт у проектуванні та будівництві, проведення комплексної дер-жавної експертизи проектів на об’єкти архітектури;
4.18. приймає рішення про стадійність проектування, доцільність роз-роблення ескізних проектів, застосування індивідуальних та повторного застосу-вання проектів будинків і споруд, їх поверховість, необхідність та обсяги внесен-ня змін до цих проектів;
4.19. сприяє впровадженню в проектування і будівництво прогресивних пла-нувальних і технічних рішень, організовує і проводить архітектурні конкурси на розробку кращих архітектурних проектів (пропозицій) важливих містобудівних об’єктів;
4.20. розглядає звернення та пропозиції громадян, інших суб’єктів містобу-дування з питань, що належать до його компетенції, приймає відповідні рішення, виконує інші доручення міської ради та її виконкому;
4.21. інформує через засоби інформації населення міста про містобудівні програми, розміщення важливих об’єктів та проведення заходів, пов’язаних з їх спорудженням;
4.22. сприяє діяльності місцевих організацій творчих спілок у справі роз-витку містобудування та архітектури;
4.23. здійснює регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої рек-лами;
4.24. займається іншою діяльністю, що належить до компетенції управління у сфері містобудування та архітектури і не забороняється законом.
5. Для виконання покладених завдань та функцій Управління має право:
5.1. отримувати в установленому законом порядку безкоштовно від управ-лінь та відділів міської ради, районних у місті рад та їх органів, підприємств, установ і організацій міста матеріали з питань, що входять до компетенції Управ-ління;
5.2. приймати в необхідних випадках рішення про стадійність проектування, доцільність розробки ескізних проектів, застосування індивідуальних, типових проектів будівель і споруд, їх поверховість та внесення до цих проектів змін;
5.3. скликати у встановленому порядку наради, містобудівні та художні ра-ди та залучати спеціалістів інших підрозділів міської ради, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для роз-гляду питань, що належать до компетенції Управління;
5.4. здійснювати контроль за проведенням топографо-геодезичних та інже-нерно-геологічних робіт. В разі необхідності, зупиняти проведення цих робіт, які виконуються з порушенням державних стандартів, норм і правил;
5.5. ставити питання про позбавлення юридичних і фізичних осіб ліцензій на право виконання спеціальних видів робіт по проектуванню і будівництву, якщо вони виконуються з порушенням законодавства у сфері містобудування;
5.6. здійснювати, в межах міста, державний контроль у сфері містобудуван-ня відповідно до Положення про державний архітектурно-будівельний контроль;
5.7. звертатись до державних органів з метою притягнення у встановленому законодавством порядку до відповідальності осіб, винних у порушенні законодав-ства у сфері містобудування.
6. Взаємодія з міської радою, її відділами та управліннями:
6.1. Управління в своїй діяльності тісно взаємодіє з постійними комісіями, депутатами міської ради, надає необхідний інформаційний матеріал, своєчасно реагує на депутатські запити та звернення;
6.2. для розгляду містобудівної та проектно-кошторисної документації, під-готовки рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення містобудівної діяльності та вирішення інших питань, при Управлінні можуть створюватись науково-технічна, архітектурно-містобудівна, художня ради і комісії з включенням до їх складу ква-ліфікованих спеціалістів відповідних органів і організацій (за погодженням з ни-ми). Склад комісій, рад затверджується виконкомом міської ради за поданням на-чальника Управління;
6.3. для вирішення питань, що належать до компетенції Управління, може
утворюватись колегія у складі начальника Управління (голова колегії), заступни-ків начальника Управління, а також інших працівників. До складу колегії можуть входити керівники інших відділів і управлінь міської ради. Склад колегії затвер-джується виконкомом міської ради за поданням начальника Управління. Рішення колегії провадяться в життя наказами начальника Управління.
7. Управління очолює начальник Управління, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою, на основі конкурсного відбору, або за іншою процедурою, передбаченою законодавством. В конкурсі можуть брати участь особи, які мають повну вищу спеціальну освіту та стаж організаційної і професійної роботи за фахом у сфері містобудування та архітектури не менше 5 років. Конкурси на заміщення посади головного архітектора, можуть проводитись за участю місцевих організацій Національної спілки архітекторів України.
8. Начальник Управління:
8.1. здійснює загальне керівництво та координує діяльність працівників Управління, начальника міської інспекції ДАБК, керівників та працівників архіте-ктурно-планувального бюро, несе персональну відповідальність за виконання по-кладених на Управління завдань, визначає функціональну відповідальність засту-пників начальника Управління, затверджує Положення про відділи управління мі-стобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради;
8.2. забезпечує підготовку матеріалів щодо організаційної роботи міської ради та виконкому, які відносяться до компетенції Управління, та представляє їх на розгляд міської ради і виконкому;
8.3. видає, в межах своєї компетенції, накази та розпорядження, які є обов’язковими для виконання посадовими особами Управління, архітектурно-планувального бюро;
8.4. розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управлінь міської ради, а саме: управління містобудування, архітекту-ри та дизайну міського середовища в установленому законом порядку;
8.5. візує проекти розпоряджень, рішень міської ради та виконкому, згідно з встановленим порядком підготовки документів, бере участь у засіданнях міської ради та виконкому;
8.6. очолює архітектурно-містобудівну раду;
8.7. виконує інші функції, передбачені законодавством.
9. Структура та організація роботи Управління:
9.1. організаційна структура та штатний розпис Управління затверджується міським головою;
9.2. діяльність Управління здійснюється на основі планів роботи, затвер-джених заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ра-ди;
9.3. методичне керівництво та нормативне забезпечення діяльності Управ-ління здійснюється Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, головним управлінням будівництва та архі-тектури обласної державної адміністрації. Управління в процесі виконання покла-дених на нього завдань взаємодіє з іншими підрозділами міської ради, виконко-мом міської ради, представницькими органами, підприємствами, установами, ор-ганізаціями, фізичними та юридичними особами, об’єднаннями громадян;
9.4. для забезпечення виконання функцій, визначених цим Положенням, в складі Управління діє:
міська інспекція державного архітектурно-будівельного контролю (далі ін-спекція ДАБК);
відділ планування та забудови;
відділ регулювання малоповерхової та садибної забудови;
відділ дизайну міського середовища.
Дані підрозділи керуються у своїй діяльності відповідно, Положенням про державний архітектурно-будівельний контроль та Положеннями про відділи, які затверджені начальником Управління, іншими законодавчими актами України, даним Положенням.
9.5. для виконання функцій даного Положення у повному обсязі, підготовки необхідних документів, міська рада може утворювати комунальні підприємства;
9.6. при Управлінні діє архітектурно-планувальне бюро, що у своїй діяль-ності керується Положенням про архітектурно-планувальне бюро, іншими зако-нодавчими актами України, даним Положенням.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, розра-хунковий та інші рахунки в установах банків, круглу печатку із зображенням Державного герба України із своїм найменуванням, штампи із своїм найменуван-ням, а також фірмові бланки.
Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету. Управління є головним розпорядником коштів передбачених в бюджеті для розвитку містобу-дування та землевпорядкування.
Граничну чисельність, штатний розпис, фонд оплати праці та видатки на утримання Управління затверджуються міським головою в установленому зако-ном порядку.
Управління, в межах компетенції міської ради та виконкому міської ради, забезпечує проведення в місті єдиної державної політики у сфері містобудування та архітектури і здійснює керівництво у сфері містобудування та архітектури на території міста.