18 лютого у школах Житомира відбулися заходи у рамках співпраці міста з проектом українсько-німецького міжнародного співробітництва GIZ «Енергоефективність у громадах».
На базі ЗОШ №21 відбулася презентація освітнього проекту з енергозбереження у школах. У заході взяли участь заступник міського голови Матвій Хренов, координатор освітнього напрямку проекту «Енергоефективність у громадах», що виконується GIZ, Світлана Чеботарьова, експерт освітніх заходів з енергозбереження Йорг Акерманн, експерт з енергоменеджменту Дмитро Марусич, освітяни міста.
Присутній на зустрічі заступник міського голови Матвій Хренов наголосив на важливості впровадження заходів з енергоефективності у всіх галузях міста.
«Питання енергоефективності має стати стратегічним у розвитку нашої держави. Дуже важливо, щоб початок цього діти брали ще зі школи. Саме від того, як наші діти навчаються енергоефективності сьогодні, залежить на скільки успішною буде наша держава у майбутньому», - сказав Матвій Хренов.
У свою чергу, координатор проекту GIZ «Енергоефективність у громадах» Світлана Чоботарьова розповіла про німецько-українську співпрацю.
«В Україні ми працюємо з громадами, об’єднаними у так звані «консорціуми», і серед п’яти наших партнерських консорціумів є Житомирський, до складу якого входять чотири міста: Житомир, Коростень, Новоград-Волинський та Бердичів. Ми працюємо у різних напрямках: впровадження енергоменеджменту в містах, створення планів сталого розвитку, але нині мета нашого приїзду - це освітній проект з енергоефективності, спрямований на залучення молодого покоління до вирішення питань, пов’язаних з використанням енергії», - сказала Світлана Чеботарьова.
Про те, що можливо зробити в межах навчальних закладів для того, щоб скоротити споживання енергоресурсів розповів експерт GIZ Йорг Акерманн. Свою презентацію освітніх проектів з енергоефективності, які впроваджуються у школах Німеччини він розпочав із девізу «Мислити глобально, діяти на місцях». Експерт поінформував про те, що глобально замислюватися про екологічні проблеми у Німеччині почали у 70-тих роках минулого століття, а друга складова девізу – «діяти на місцях» була втілена у школах в 90-тих роках.
«У Німеччині я вже понад 15 років працюю з енергетичними проектами у школах. Робота з екологічними питаннями передбачає залучення різних спеціалістів, це завжди командна робота. Туди залучаються педагоги, фахівці з технічних та екологічних питань. Для того, щоб проект був справді успішним необхідно консолідувати зусилля усіх цих спеціалістів. По тим проектам, які вже проводяться у Житомирі, я побачив, що ви можете бути прикладом для інших закладів», - наголосив Йорг Акерманн.
Він підкреслив важливість практичного закріплення знань школярами, а саме необхідності використання під час уроків спеціального вимірювального обладнання. Гості міста передали закладам освіти Житомира люксметри для вимірювання інтенсивності освітлення, електролічильники, за допомогою яких можна визначити скільки струму витрачається різними електроприладами у режимі очікування, термометри оснащені зовнішнім датчиком для вимірювання температури в приміщенні, а також пірометри, які вимірюють температуру на поверхнях.
Дмитро Марусич, експерт проекту GIZ «Енергоефективність у громадах» продемонстрував, яким чином проводиться тепловізійна зйомка приміщень та розповів, що таким чином не можна на 100% визначити причини тепловтрат будівлі. Він наголосив, що для цього необхідний комплекс дій: тепловізійна зйомка та енергоаудит.
«За допомогою тепловізійної зйомки не можна на 100% визначити тепловтрати будівлі. Тепловізором можна визначити місця тепловтрат, але не їх рівень. Для цього необхідний комплексний енергоаудит. За результатами таких обстежень можна визначити, які підходи необхідні для термореновації», - повідомив Дмитро Марусич.
Експерт також поінформував, що найближчим часом фахівцями з енергоаудиту з метою перевірки якості робіт буде проведено перевірку бюджетних будівель міста Житомира, на яких в останні роки були впроваджені заходи з енергозбереження. Серед цих об’єктів і ДНЗ №63.
«Під час обстеження буде визначено на скільки змінилися характеристики цих будівель після реновації. Дуже цікаво буде подивитися на скільки відрізняються характеристики будівель модернізованих у різні роки, оскільки площина утеплювача та параметри вікон були інші. До прикладу, під час утеплення садочка №63 застосовувалися фактично стандарти Європейського Союзу»,- зазначив Дмитро Марусич.
Учасники заходу мали можливість прийняти участь у важливих демонстраційних заходах проекту, які організував Йорг Акерманн. У школі №12 задимлювали класну кімнату. Під час експерименту присутні отримали наочні результати щодо правильного провітрювання кімнат. Доведено, що потрібно використовувати лише «шокове провітрювання» (навстіж відкриті всі вікна та двері), приблизно на 5-6 хвилин, що дає відмінні результати обміну повітря та мінімальні втрати теплової енергії.
Управління по зв’язках з громадськістю міської ради