12 листопада 2014 року на території залізничної станції «Житомир» було проведено аудит щодо пристосованості станції до надання послуг маломобільним пасажирам. Перевірка за участі заступника директора департаменту безпеки Міністерства інфраструктури України В’ячеслава Дідковського, заступника голови – керівника апарату облдержадміністрації В’ячеслава Поліщука, заступника міського голови Олександра Бочковського та представників громадських організацій проводилася відповідно до спеціальної анкети, що використовується для аудиту об’єктів транспортної інфраструктури.
За словами керівництва міста та області, основним завданням аудиту було визначити комплекс недоліків, які треба усунути, щоб забезпечити доступність вокзалу для всіх верств населення.
На початку спільного виїзного засідання обласного та міського комітету доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури голова обласної громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я» Неля Ковалюк наголосила: «Сьогоднішній шлях аудиту доступності станції Житомир розпочнемо з самого початку - як людина з інвалідністю потрапляє на вокзал. У ході перевірки будемо заповнювати анкету, підготовлену Національною асамблеєю інвалідів України, в якій ми зможемо разом відзначати по пунктах важливі аспекти доступності для маломобільних груп населення залізничного вокзалу станції Житомир. Пройдемо цей шлях спільно».
Представники громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я» також зазначили, що для маломобільних груп населення, до яких відносяться не лише інваліди на візках, але й люди похилого віку з палицями, люди з поганим зором, на милицях, на таких соціальних об’єктах важливо все: покриття підлоги, маркування, контрастність стін та підлоги, ширина та кількість дверей, висота довідкового віконечка, позначки про розташування медпункту, туалету.
Під час аудиту перевірили доступність залізничної станції щодо надання послуг людям з особливими потребами на різних етапах. Перевіряючі виявили проблеми з навігацією, а також підготовленістю зупинки громадського транспорту та автомобільної парковки.
Також зауважено на ряді позитивних моментів, серед яких покриття підлоги, зручні двері, а також розташування вікон каси та інформаційних табло, зручний туалет, пристосований для людей з особливими потребами.
Неля Ковалюк подякувала начальнику вокзалу «Станція Житомир» Олегу Журбі за кроки, що здійснюються для поліпшення надання послуг для маломобільних груп населення. За словами голови обласної громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я» недоліки виявлені під час перевірки в робочому процесі в робочому процесі можна виправити та усунути.
«У більшості пунктів нашої анкети можна поставити плюси, адже ті недоліки, які ми виявили, не потрібно переробляти, їх потрібно доопрацювати. Ми готові допомагати та радити керівництву вокзалу, як зробити його доступнішим», - зауважив член обласної громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я» Володимир Башинський.
У свою чергу начальник станції Житомир наголосив, що працюватиме над усуненням недоліків, скориставшись отриманими порадами.