Відповідно до рішення міської ради №660 на капітальний ремонт житлового фонду при умові створення ОСББ виділено 3 млн. грн. Для можливості отримання бюджетних коштів на капремонт будинку, потрібно прийняти рішення про створення в ньому ОСББ, зареєструвати об’єднання в органах державної реєстрації та визначити пріоритетність ремонту конкретних мереж або елементів будинку.
Наразі представниками управління муніципального розвитку та заступником міського голови з питань ЖКГ з мешканцями міста проводиться інформаційна робота щодо переваг ОСББ. Позитивним є те, що співвласники багатоквартирного будинку мають можливість контролювати рух кожної копійки, яку вони віддають на його утримання.
«ОСББ – це юридична особа, яка має свій розрахунковий рахунок. Власники всіх квартир та нежитлових приміщень сплачують кошти саме на цей рахунок. Дані кошти використовуються лише на той будинок, в якому створено ОСББ. Однією з найбільших переваг ОСББ є те, що розмір внеску на утримання будинку та прибудинкової території визначається виключно загальними зборами власниками приміщень цього будинку. Кошти за оренду допоміжних приміщень в будинку спрямовуються на ремонт та утримання будинку. Тобто, всі інтернет-провайдери також сплачують кошти за користування будинком», – зазначив Артем Ражев.
Також начальник управління муніципального розвитку поінформував, декілька ОСББ мають право створити асоціацію. Це зручно в плані зменшення витрат на утримання адмінперсоналу або захисту своїх прав. Окрім того, ОСББ не є платником ПДВ у розмірі 20% на відміну від ВЖРЕП, що допомагає заощадити кошти.
Заступник міського голови з питань ЖКГ Едуард Кругляк наголошує, що створення ОСББ є одним з пріоритетних напрямків у реформі ЖКГ.
«Житомирська область на даний момент, на жаль, займає одне з останніх місць, з кількості створених ОСББ по Україні. Проблема у тому, що житомиряни побоюються приймати будинки у тому стані, в якому вони є. Саме для підтримки створення цих об’єднань в місті впроваджена програма, згідно якої, за умови створення ОСББ, воно має право першочергово отримати кошти на капітальний ремонт тих частин будинку, які того потребують. Готується дефектний акт, який визначає потреби у ремонті та його орієнтовну вартість. Після чого виділяються кошти. Впровадження даної програми – це позитивний крок для житлового господарства міста. Ми даємо м’яч на поле мешканців для того, щоб можна було цивілізовано працювати та вирішувати проблеми будинку», – наголосив Едуард Кругляк.
Окрім того, за словами заступника міського голови, загалом по Україні оплата комунальних послуг, без урахування сплати послуг з електро- та газопостачання, в 2013 році склала 80% (32,7 млрд. грн.).
«Це дуже хороший показник. Ми маємо низько вклонитися громадянам за те, що вони сплачують ці послуги. Але житлово-комунальне господарство, в цілому – це ласий шматок для багатьох. Відповідно, такі особи чи цілі організації категорично проти ОСББ. Адже впровадження такої форми правління будинком дає владу над коштами громадян самим громадянам», – підкреслив Едуард Кругляк.
Першим будинком, що отримає кошти в рамках пілотного проекту з фінансування капітального ремонту житлових будинків за умови створення ОСББ, є п’ятиповерхівка за адресою Щорса, 18.
«Вже розроблена проектно-кошторисна документація на ремонт покрівлі та інженерних мереж на 518 тис. грн. Зараз цей проект проходить експертизу. Ми сподіваємося на те, що не буде проблем із казначейством, і ОСББ Щорса, 18 буде першим позитивним прикладом проекту зі створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків», – повідомила заступник начальника управління житлового господарства Ірина Ярош.
За консультацією та допомогою по створенню ОСББ у будинку варто звернутися до управління муніципального розвитку (каб.№264 в приміщенні Житомирської міської ради), довідки за телефоном (0412) 48-12-00. Детальніше про об'єднання співвласників багатоквартирних будинків в розділі "ОСББ" на офіційному сайті Житомирської міської ради.