Житомирський Аеропорт на порозі свого відродження. Вже до кінця року власник авіакомпанії YANAIR Олексій Янчук планує, що саме з Житомира можна буде здійснювати польоти всередині країни, а наступного року також і міжнародні рейси. Про це розповів голова правління авіакомпанії під час спільної прес-конференції з першим заступником міського голови Сергієм Сухомлиним. Зустріч з журналістами пройшла безпосередньо на території аеропорту.
Олексій Янчук провів екскурсію, розповів про перспективи та про те, наскільки добре спрацювала міська влада.
«Все залежить від влади, Сергій Іванович зі свого боку зробив все можливе і неможливе. Ми йому вдячні, тому що нарешті питання виділення землі зрушилось з мертвої точки, місто виділило землю, на сьогодні ведуться кінцеві оформлення. Але є ще земля деяких прилеглих районних сіл, а саме: Глибочиці, Вересів, тут поки питання стоїть на місті. Поки компанія не має землю в оренді чи у власності –навіть неможливо замовити проект. Якщо б район та область спрацювали так само як місто, ми могли б говорити про якусь більш конкретну перспективу», - зауважив Олексій Янчук.
Загалом пропускна спроможність аеропорту буде наступною: паралельно вилетіти зможуть два аеробуси, кожен місткістю 180 пасажирських місць. З початку реєстрації і до самого вильоту пасажиру знадобиться близько 1,5 години. Отже, за добу аеропорт зможе обслуговувати декілька тисяч людей.
"Але на сьогодні головна проблема в тому, – продовжує Олексій Янчук, – що в державі покупна спроможність населення низька. Тому найголовніше сьогодні – це надати робочі місця. 160 людей вже працює, загалом буде створено 450 робочих місць. Звичайно, це проект не одного року, конкретну картину можна буде побачити вже за 3-4 роки".
Сам аеропорт, як говорить його власник, свій зовнішній вигляд змінить вже за місяць-півтора. Обличчя аеропорту буде виглядати достойно. Відповідно, висітиме напис, що це Житомирський аеропорт.
Сергій Сухомлин наголосив на тому, що саме робота з компанією YANAIR є класичним прикладом того, як місто має працювати з інвестором.
«Фактично в квітні місяці до нас звернулись з проханням, щоб депутати на сесії дали дозвіл на розробку проектно-технічної документації, перша ж сесія прийняла таке рішення, а наступна вже виділила землю в оренду. За 3 місяці ми дали можливість подолати той шлях, який, зазвичай, підприємець проходить роками. Також, це значні кошти для бюджету міста. Від реєстрації одного літака лише у поточному році міський бюджет отримав понад 400 тисяч гривень», – констатує Сергій Сухомлин.
Окрім того, перший заступник зазначає, що від наявності аеропорту місто отримає низку переваг.
«Навколо аеропорту є земельні ділянки, з них: 25 га комунальна власність міста, близько 100 га землі Міністерства оборони. Зараз вже ведемо переговори для передачі цих земель в комунальну власність. Для чого? Наявність такого транспортного хаба дає можливість на цій землі розмістити індустріальний парк. А це абсолютно інший підхід для заходу інвестора. Ми вже маємо розроблену концепцію, яка надає певні податкові пільги інвестору, яка спрощує узгодження технічної документації і т.д. Після того, як її зареєструють в Міністерстві економіки, ми отримаємо в Житомирі індустріальний парк і якраз наявність аеропорту надасть цьому парку суттєві переваги», - зауважив Сергій Сухомлин.
На звершення прес-конференції, окрім питань, що дають суттєву вигоду будівництва такого аеропорту в Житомирі як інвестору, так і місту, власник авіакомпанії розповів про переваги для простого споживача. А саме те, що аеропорт в Житомирі дозволить суттєво знизити ціни для пасажира. На приклад, вилетіти в Анталію з Борисполя коштує приблизно 300 доларів, з Житомира буде на 100 дешевше, і загалом можна буде знизити ціни в будь-якому напрямку на 30% за рахунок того, що Житомирський аеропорт приватний.