«Після переговорів з Міністерством транспорту, Житомир включили до держпрограми по впровадженню електронної системи обліку на підприємствах громадського транспорту. Зараз ми розробляємо концепцію реформи транспортної системи міста, завдяки якій ТТУ отримає реальну можливість заробляти гроші самостійно».
Про це розповів під час щотижневого брифінгу перший заступник міського голови Сергій Сухомлин.
З міського бюджету вже виділено 6 млн. грн. на закупівлю тролейбусів для Житомирського ТТУ. Крім того, проведено переговори з Талліннським керівництвом про передачу місту п'яти трамваїв вартістю 1 тис. євро за кожен. Ще 15 млн. грн. міська влада планувала отримати від області. Проте, на останній бюджетній комісії облради, присутні вирішили питання з виділенням коштів ТТУ перенести на наступну сесію обласної ради, яка відбудеться в червні.
«Я розумію, що для обласної ради півтора місяці – строк не великий, та для трамвайно-тролейбусного управління – це збитки майже на 1,5 млн. грн. Сподіваємось, за виділення коштів ТТУ на наступній сесії депутати все таки проголосують. Та як би там не було, отримає управління ці кошти чи ні, ми все одно будемо поступово впроваджувати дану програму. Будемо залучати кредитні кошти, збільшувати фінансування з міського бюджету, зробимо все для вирішення проблеми. На справді, ми не маємо іншого шляху, або ТТУ закінчить рік демонстраціями з приводу не виплати зарплати, або ми все ж дамо можливість трамвайно-тролейбусному управлінню самому на себе заробляти».
Щоб надати таку можливість ТТУ, до рухомого складу необхідно придбати ще 50-60 одиниць транспорту. Це саме та кількість, яка зможе ефективно замінити приватних перевізників, продовжив Сергій Сухомлин.
«На сьогодні місто Золінген (Solingen), Німеччина, пропонує Житомиру 13 тролейбусів марки MAN вартістю 18 тис.євро* за кожен, 2001-2004 року випуску. Решту необхідного рухомого складу для ТТУ ми пропонуємо поповнити пасажиромісткими автобусами тієї ж марки - MAN. Вони в хорошому технічному стані, працюють на газу, це значно дешевше ніж на дизельному паливі. Вартість такого автобуса Житомиру обійдеться приблизно в 19 650 тис. євро, це приблизно 300 тис. грн. Пропозиція вигідна місту, так як така ж сума витрачається на закупку лише запчастин для ремонту наших тролейбусів. Фактично ми отримуємо автобус, який є місткий, комфортний, безпечний. Позитив полягає і в тому, що проїзд в такому міському транспорті буде дешевшим ніж у приватного перевізника, враховуючи той факт, що вже сьогодні підприємці-власники міських маршрутів звертаються з проханням збільшити вартість за проїзд до 3 грн. 20 коп. та 3грн. 50 коп.».
Поруч з оновленням рухомого складу Житомирського «ЖТТУ» необхідно запровадити дієвий механізм контролю виручених коштів, говорить Сергій Сухомлин.
«Ми розробимо систему оплати по типу європейських країн, коли людина може придбати собі проїзний квиток за потребою, наприклад, на один день. Також існує державна програма по впровадженню електронної системи обліку на підприємствах громадського транспорту. Від початку в програму потрапило 5 міст, та на минулому тижні завдяки домовленостям з Міністерством транспорту, Житомир став шостим містом, який взяв участь в програмі. Ми сподіваємося, що за кошти державного бюджету, виділені на програму, ми повністю впровадимо дану систему обліку в громадському транспорті нашого міста".
«Якщо взяти лише економічний показник», - зазначив перший заступник міського голови. – «То ми хочемо за рахунок оновлення рухомого складу перехопити платоспроможний потік. За 2014-2015 рік ми плануємо збільшити його на 14 млн., якщо помножити цифру на вартість проїзду, то виходимо саме на ту суму, яка дозволяє ТТУ працювати беззбитково».
На завершення брифінгу Сергій Сухомлин наголосив, що це лише концепція, яка на сьогодні відкрита для обговорення та корегування. Коли вже повністю буде готова програма, тоді вона буде винесена на виконком та сесію.
*станом на 17:00 годину стало відомо, що місто Золінген (Solingen), Німеччина, робить знижку для Житомира на закупівлю тролейбусів і вартість кожного становитиме вже 14 тис.євро.