9 квітня 2014 року на базі ЦТДіМ відбувся семінар директорів ЗНЗ, НВК «Організація роботи шкільної психолого-медико-педагогічної комісії», підготовлений НМЦ управління освіти Житомирської міської ради.
На семінарі розглянуто наступні питання:організація роботи шкільної ПМПК( мета, завдання, організаційні заходи, документація , звітність);засади роботи міської ПМПК;місце ПМПК в системі інклюзивної освіти.
Психолого-медико-педагогічна комісія – це нарада педагогів, психологів, медиків, на якій обговорюють проблеми щодо розвитку, навчання і виховання, збереження фізичного та психічного здоров’я дитини, визначають методи корекційного впливу та приймають управлінські рішення.
Основною метою ПМПК є забезпечення кожного учня ЗНЗ медико-психолого-педагогічним супроводом, що забезпечить фізичну, психологічну та морально-правову безпеку дитини шкільного віку.
Комісія проводиться лише зі спеціалістами, які безпосередньо працюють з дітьми певного класу.
ПМПК проводиться з певної проблеми. Брати участь у засіданні комісії можуть лише певні спеціалісти. Це пов’язано з проблемами дитини, стратегія розвитку якої розробляється на комісії, а також залежить від кількості спеціалістів конкретного ЗНЗ.
Під час ПМПК вирішується ряд управлінських та дидактичних завдань. В основу роботи ПМПК покладено єдність чотирьох функцій:
- медична (якщо інклюзія) та психолого-педагогічна діагностика сутності виявлення проблеми;
- інформування суб’єктів освітнього простору (педагогів, психолога, батьків, логопедів) щодо проблеми та шляхів її розв’язання;
- консультування суб’єктів освітнього простору на етапі прийняття рішення та складання плану подолання проблем (складання корекційної програми);
- первинна допомога на етапі реалізації обраного плану.
Учасники семінару ознайомились із змістом роботи ПМПК; послідовністю її діяльності щодо конкретного учня, класу;етапами організації та проведення ПМПК; реалізацією рішень комісії та обговорили зміст діяльності основних учасників циклу супроводжувальної роботи.