Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 20
візитів сьогодні: 5520
візитів всього: 451176
Прогноз погоди
Житомирське трамвайно-тролейбусне управління за 2,5 роки отримало з міського бюджету 45 млн.грн.
21 серпня 2013 року 11:24

Призупинити роботу міського електротранспорту та розпочати акцію протесту 28 серпня 2013 року планують працівники КП «ЖТТУ» у випадку невиплати їм заборгованості із заробітної плати до 27 серпня. Таке рішення прийняли делегати конференції працівників ТТУ вчора, 20 серпня 2013 року. На крайній крок люди змушені йти, адже за понад 4 місяці не отримали заробітну плату. Станом на сьогодні заборгованість становить 5.6 млн.грн.

Працівники, не зважаючи на запропоновані варіанти від міської та обласної влади, налаштовані радикально: підігріті виступами «небайдужих» депутатів люди відмовляються від будь-яких гарантій стосовно виплати заробітної плати частинами по місяцях.

Житомиряни-працівники трамвайно-тролейбусного управління нарікають: цьогоріч підприємство – найбільший у місті соціальний перевізник – отримало менше субвенції на перевезення пасажирів пільгових категорій, ніж у минулому році. Профспілки вимагають перерозподілу державної субвенції в обсязі 50% від надходжень до області.

Головний бухгалтер КП «ЖТТУ» розповідає: за останні 3 роки підприємство сплатило податків на суму 54,4 млн.грн. Натомість субвенції отримало менше – 46,1 млн.грн. «Ми перетворилися у благодійну організацію, яка надає послуги державі, а фінансується по залишковому принципу», – виступає бухгалтер. Жінка підкреслює: не вплинули на виплату субвенції навіть депутати Верховної Ради, які обіцяли про допомогу.

Натомість із місцевого бюджету за останні 2,5 роки КП «ЖТТУ» отримало рекордну суму – 45,6 млн.грн., за рахунок яких повністю позбулося повішеного ще у 2006 році кредитного ярма.

«До 2009 року ми не бастували, бо красиво використовували кредит. Ви всі прекрасно знаєте 2006 рік, коли нам недодали 9 млн.грн. Підприємство взяло кредит. З цього почалися всі наші біди», – говорять на ТТУ про залучений кредит, на відсотки та штрафні санкції по якому підприємство щороку сплачувало понад 3 млн.грн.

Нагадаємо, за останні 2,5 роки на підприємстві не списано жодного тролейбусу чи трамваю (за 2006-2009 рр. списано 75 одиниць), натомість додатково придбано 5 трамваїв та безкоштовно залучено 5 тролейбусів, ще 2 тролейбуси зібрано силами колективу. За період нинішньої каденції на «шию» підприємства не покладено жодного мільйона кредиту, натомість виплачено 13.6 млн.грн. кредиту, переданого «в спадщину» від попередньої влади.

Сьогодні місто виконує перед ТТУ всі свої зобов’язання: своєчасно спрямовуються кошти за пільгове перевезення студентів та учнів, ремонт рухомого складу та навіть погашення заробітної плати. Лише за 2013 рік із міського бюджету виділено майже 15 млн.грн. для ТТУ. Проте, без перегляду розміру державної субвенції або ж втілення системи монетизації пільг чи переходу підприємства на спрощену систему оподаткування міський бюджет вирішувати ситуацію, яка щороку повторюватиметься, невзмозі.

Ситуація потребує конструктивного підходу та дієвих рішень. Мер Житомира Володимир Дебой такий вихід запропонував: збільшення обсягу субвенції, спрямування коштів із міського бюджету, унормування мережі автобусних маршрутів (міських та приміських), а також продовження роботи ТТУ як автоперевізника.

Зокрема, керівник міста наголосив, що вже є розпорядження голови облдержадміністрації Сергія Рижука щодо спрямування 8,9 млн.грн. субвенції з області на ТТУ. За прогнозами, аби вирішити ситуацію із виплати заробітної плати до кінця року, необхідно 10 млн.грн. Тому спрямування ще 1,1 млн.грн. із міського бюджету Володимир Дебой ініціюватиме на сесії міської ради.

В реаліях, працівники підприємства могли б отримати всі заборговані кошти по заробітній платі частинами вже на початку вересня. Проте, зневірені люди вимагають негайного розрахунку – до 27 серпня. Виконати ці умови технічно неможливо. Адже середня затримка платежів нині становить 20-30 днів.

Участь у проблемній конференції працівників ТТУ взяли також депутати міської ради Володимир Михалець, Сергій Оніщук, Володимир Башек, Зінаїда Стрякіна, Олег Горай, Микола Савенко, Сергій Мірошніков, Володимир Тичина, Василь Кучик. Більшість із них також виступили зі своїми пропозиціями щодо вирішення надскладної ситуації в ТТУ, в основному – щодо перекриття заборгованості за кошти міського бюджету.

Міський голова Володимир Дебой сьогодні, 21 серпня 2013 року, під час засідання виконавчого комітету наголосив, що готовий іти на крок, озвучений вчора під час конференції ТТУ, щодо скликання позачергової сесії та надання підприємству позички із міського бюджету на виплату заробітної плати, що потім буде повернено за рахунок субвенції.

«Нам буде дуже складно погасити заборгованість до кінця місяця. Але ми докладемо всіх зусиль, аби люди якомога раніше отримали гроші», – сказав міський голова. Для цього сьогодні планують зібрати робочу нараду.

Володимир Дебой також звернувся до народного депутата від Житомира із закликом долучитися до вирішення питання ТТУ. Зокрема, в частині переходу комунальних підприємств на спрощену систему оподаткування (це стосується не лише ТТУ, а й КВЖРЕПів, водоканалу, теплокомуненерго), розподілу субвенції за пільгове перевезення на державному рівні та виконання державних програм щодо збільшення рухомого складу міського електротранспорту. Адже саме ці питання входять до компетенції Верховної Ради.

«Ми не зможемо кардинально змінити ситуацію на ТТУ, допоки не матимемо належної кількості і якості рухомого складу для перевезень», – акцентував мер Житомира.

Член виконавчого комітету Сергій Сухомлин наголосив, що фракція «Фронту змін» у міській раді вже розпочали збір підписів щодо скликання позачергової сесії міської ради.

Управління по зв’язках з громадськістю



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
403403 Forbidden