Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 30
візитів сьогодні: 5619
візитів всього: 582648
Прогноз погоди
25% другого кошику міського бюджету формують комунальні підприємства
6 березня 2013 року 20:37

 

Сергій Гаращук відзначив, що на даний час загальна кількість комунальних підприємств, створених міською радою, становить 66, з яких економічно активних – 42, в стадії ліквідації перебуває 23, і 1 підприємство недіюче. Головною метою будь-якого комунального підприємства є одержання прибутку. Разом з тим, низка підприємств створена для забезпечення соціальних потреб громади міста. Відповідно до Статутів комунальних підприємств органами правління є виконавчий комітет. При цьому всі комунальні підприємства мають чітку підпорядкованість профільним виконавчим органам міської ради.

Протягом останнього року упорядковано в цілому організаційну систему управління нашими комунальними підприємствами. Зокрема, прийнято рішення про затвердження Примірного статуту комунального підприємства і на даний час завершується практична робота з приведення статутів усіх комунальних підприємств до Примірного. Крім того, розпорядження міського голови затверджено типову форму контракту, а також Положення про укладання контракту з усіма керівниками комунальних підприємств. Контрактом передбачено єдину для всіх керівників комунальних підприємств систему оплати праці. Заробітна плата керівника складається з посадового окладу, премії та надбавки. Максимальний розмір премії може бути – 50%, а також надбавка за високі показники у роботі до 50%. Ця система застосовується до керівників усіх без виключення, комунальних підприємств.

 Разом з тим, з метою стимулювання керівників комунальних підприємств розроблено і затверджено умови і показники преміювання. Побудова чіткої структурованої системи управління комунальними підприємствами створює умови для підвищення ефективності їх діяльності. За результатами їх роботи у 2012 році зі збитками працювали лише 19 підприємств, тоді як у 2010 році – 27. Загальний результат діяльності комунальних підприємств у 2012 році є прибуток у сумі – 1 млн. 300 тис. грн. без урахування показників ЖТТУ, Теплокомуненерго та Водоканалу.  

Як зазначив міський голова Володимир Дебой, ці великі комунальні підприємства за рахунок того, що надходить державна субвенція на різницю у тарифах є прибутковими. Сесійним рішенням зазначені кошти направлялися на їх розвиток. Це підприємства, які працюють сьогодні у соціально важливій сфері.

За результатами 2012 року підприємствами сплачено до міського бюджету понад 41,5 млн. грн. В цілому надходження від комунальних підприємств формують майже 25% другого кошику міського бюджету, який спрямовується на виконання власних повноважень ради. Крім цього до державного бюджету комунальними підприємствами сплачено 36,5 млн. грн., і в цілому до бюджетів усіх рівнів протягом 2012 року від комунальних підприємств міста надійшло майже 78 млн. грн. доходів.

Сергій Петрович зауважив, що є також питання, над якими необхідно в найближчий час попрацювати спільно. За 2012 рік погіршили результати роботи всі 12 КВЖРЕПів , а половина з них спрацювала зі збитками. Основною причиною є незмінний останнім часом тариф, який переглядався востаннє у 2010 році. Лише мінімальна заробітна плата за цей період зросла на 30%.  А у структурі тарифу на комунальні послуги заробітна плата займає понад 70%. Тому вже назріла ситуація перегляду тарифів на послуги КВЖРЕПів. Так, у 2010 році тільки 1 КВЖРЕП спрацював прибутково, в 2011 році всі без винятку КВЖРЕПи мали прибуток майже на суму – 3 млн. грн., А в 2012 році половина їх мала збитковість. Це пояснюється тим, що витрати зростають, а прибуткова частина обмежена і результативні показники погіршуються. Прибутковість КВЖРЕПів скоротилася на 2,8 млн. грн.

Для покращення цієї ситуації і недопущення збитковості підприємств необхідно вжити заходів щодо поетапного перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги. Практично всі економічно активні комунальні підприємства мають гарні стартові позиції до ефективної діяльності у 2013-2014 роках. Це є наслідком виваженої тарифної політики, а також зняття кредитних обтяжень. Кредитне ярмо за 2 роки зведено з 16 млн. грн. до нуля. На сьогодні жодне з комунальних підприємств не має кредитних зобов’язань.

Як форму управління комунальним майном виконавчий комітет міської ради складає та затверджує фінансові плани комунальних підприємств і сьогодні розпочалася робота по їх затвердженню.

 

 

Управління по звязках з громадськістю

 



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare