Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 46
візитів сьогодні: 5746
візитів всього: 781763
Прогноз погоди
Питання виплати заробітної плати на ТТУ вирішуватиме влада всіх рівнів
15 лютого 2013 року 15:34

Конференція працівників КП «ЖТТУ» відбулася сьогодні, 15 лютого 2013 року за участю Житомирського міського голови Володимира Дебоя, першого заступника голови облдержадміністрації Миколи Олещенка, заступника голови облдержадміністрації Віктора Куницького, народного депутата України Геннадія Зубка. Основне питання, з приводу якого зібралися представники чи не усіх рівнів влади – стан із заборгованістю з виплати заробітної плати працівникам підприємства.

Нині працівники ТТУ не отримали заробітну плату – 10% - за листопад та повністю за грудень-січень на загальну суму 4,4 млн.грн. Ще 1,4 млн.грн. підприємство має заборгованості за податки та збори. Люди в розпачі: належно виконуючи свої обов’язки, вони місяцями не отримують заробітну плату і не знають, коли зможуть отримати зароблене. Основна причина – недостатність державної субвенції, адже компенсовані державою кошти не повністю перекривають втрати підприємства за перевезення пільгових категорій громадян.

За попередній рік КП «ЖТТУ» сплатило 21,5 млн.грн. податків і зборів. Натомість компенсацію за пільговий проїзд із державного бюджету отримало менше – 19,4 млн.грн. «Я впевнена, що всі перевізники в області разом не сплатили до бюджету таку суму, як наше підприємство одне», – говорить начальник фінансово-економічного відділу ТТУ Валентина Таможська.

Працівники підприємства скаржаться на недостатній розподіл державної субвенції порівняно з іншими містами. Їх не задовольняє і те, що на 2013 рік передбачено ще менше – 15,6 млн.грн. компенсації за пільгове перевезення громадян – це на десятки мільйонів перевезень. Адже якщо у 2012 році перевезено 49 млн. пасажирів, то більшу частину із них – 28 млн. – становлять пасажири пільгових категорій. «На 1 мільйон перевезених у міському електротранспорті пасажирів припадає 390 тис.грн. субвенції, тоді як на 1 мільйон перевезень пасажирів маршрутними автобусами (які перевозять пасажирів пільгових категорій лише 1 день у тиждень) – 714 тис.грн.», – інформувала Валентина Таможська.

Для виходу із ситуації величезного недофінансування ТТУ Житомирський міський голова Володимир Дебой надав декілька пропозицій народним депутатам, впровадження яких у компетенції Верховної Ради України. Міський голова наполягає на збільшенні субвенції за пільгове перевезення громадян до рівня 100-відсоткового відшкодування таких перевезень у 2013 році. Для повного вирішення ситуації керівник Житомира пропонує ще один вихід – монетизацію пільг. Громадяни пільгових категорій повинні отримувати фінансову допомогу від держави, у тому числі на проїзд в електротранспорті. Таким чином кожен зможе особисто вирішувати, куди спрямувати кошти: чи на проїзд, чи на інші власні потреби. Це буде чесно і відносно ТТУ, і відносно людини, яка має пільги, – упевнений міський голова.

Таку позицію підтримує і народний депутат Геннадій Зубко. Під час конференції він заявив, що займеться розробкою законопроекту щодо монетизації пільг.

Заборгованість із виплати заробітної плати, зменшення робочого часу, дублювання руху автотранспорту приватними перевізниками, нерозчищені зупинки, паркування автомобілів на обочинах доріг – далеко не повний перелік проблем, із якими працівники ТТУ стикаються мало не щодня. В ТТУ пропонують прибрати із центральних вулиць приміські маршрутні автобуси та міський приватний автотранспорт, які фактично повторюють графік руху електротранспорту. Однак, для цього сьогодні треба збільшити наявну рухому кількість електротранспорту. Нагадаємо, станом на 2009 рік КП «ЖТТУ» мало близько 200 тролейбусів. До 2009 року їх залишилося 124 (за документами) і фактично працюючими 60. Лише за 2008-2010 рр. списано 65 тролейбусів і трамваїв. З 2011 року процес знищення рухомого складу припинено – не списано жодного тролейбусу та трамваю. Силами підприємства відремонтовано 38 одиниць, додатково на лінії виведено 2 зібраних із запчастин тролейбуси та 5 тролейбусів, отриманих із Києва.

Важливий фактор, який стримував розвиток ТТУ, – багаторічний і багатомільйонний кредит, узятий на виплату заробітної плати працівникам ТТУ у 2006-2008 рр. Станом на 2006 рік ТТУ мало 8,5 млн.грн. кредиту. До 2010 року ця сума збільшилася до 13.6 млн.грн. Відсотки, які довелося сплатити підприємству та міському бюджету, на 3 мільйони перевищили суму кредиту – у період з 2006 року місто стратило 15,6 млн.грн. лише на сплату відсотків за користування 13-мільйонним кредитом. За ініціативи міського голови та підтримки депутатського корпусу за 2 роки кредитне ярмо знято – погашено 13,6 млн.грн. кредиту;

«Нас змусили взяти кредит. У 2007 році нам зменшили державну субвенцію на 7 млн.грн. У 2009 році на перевезення студентів та учнів нам із міського бюджету не додали 9 млн.грн.», – розповідає головний бухгалтер підприємства.

Водій, голова незалежної профспілки Сергій Невмержицький дякує міському голові Володимиру Дебою за зняття кредитного зашморгу із підприємства, а також вимагає кримінальної відповідальності за повішений на підприємство у 2006 році кредит, через який ТТУ втратило близько 30 млн.грн. «Проблеми у нас почалися із 2006 року. Не ми брали той кредит. Це була корупційна схема знищення ТТУ. Ту владу, яка брала кредит, необхідно притягнути до кримінальної відповідальності», – у розпачі говорить водій.

Із міського бюджету вже на початку 2013 року на КП «ЖТТУ» спрямовано 8,6 млн.грн., із яких 7,6 млн.грн. пішло на повне погашення кредиту попередніх років та 1 млн.грн. на виплату заробітної плати. У повному обсязі упродовж останніх двох років відшкодовується підприємству пільгове перевезення пасажирів.

Міський голова Володимир Дебой запевнив, що на цьому підтримка підприємства не закінчиться. Після сесії обласної ради та спрямування державної субвенції за пільгове перевезення громадян на сесії міської ради планується підняття питання щодо виділення коштів на розвиток рухомого складу ТТУ.

  

 

Управління по зв’язках з громадськістю



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare