Модернізація мережі водопостачання Житомира потребує значних фінансових ресурсів. На сьогодні лише спільно з державою Житомир може провести капітальний ремонт водогонів міста, які вже випрацювали свій ресурс та мають біля 60 років експлуатації.
Але про яку модернізацію може йти мова, коли комунальне підприємство «Житомирводоканал» ледь зводить кінці з кінцями в силу невідповідності тарифу на воду. Підприємство працює в збиток, тому що тариф не відповідає реальній собівартості води у Житомирі. Змінювати його має право держава, в особі НКРЕ.
Така невідповідність становить близько 40% від собівартості води. Тобто у бюджеті комунального підприємства автоматично виникає «дірка». Наявні кошти підприємство спрямовує на виплату заробітної плати працівникам, в іншому випадку закон передбачає кримінальну відповідальність директора підприємства, на закупівлю реагентів для очистки води та часткову виплату за використану електроенергію.
Відповідно до чинного законодавства України різницю у тарифах має виплатити Уряд у вигляді субвенцій, але це, на жаль, відбувається вкрай рідко. Саме через не виконання державою своїх зобов’язань і виникає проблема по сплаті за електроенергію.
«Вирішити цю проблему може лише держава – виконавши свої зобов’язання перед громадою. Але якби держава надавала кошти на погашення різниці у тарифах щомісяця, як, наприклад, відбувається із пільгами та субсидіями, то боргів водоканалу перед енергетичними кампаніями не було», - переконаний начальник управління комунального господарства Олександр Марцун.
В свою чергу енергетична компанія відключає водоканал від енергопостачання через несплату боргів, незважаючи на те, що саме держава не виконує свої зобов’язання.
Ця проблема «тягнеться» ще з 2010 року, коли право формувати тариф передали державі, але заручниками цієї ситуації стають житомиряни, які, до речі, справно платять за використану воду.
Шукати правди та справедливості до стін облдержадміністрації та ПАТ «Житомиробленерго» сьогодні вийшло понад 300 житомирян, адже після останнього відключення КП «Житомирводоканал» без води залишилось понад 30 тис. громадян. Люди категорично проти таких методів вирішення проблем заборгованості.
«Я розумію людей, які сьогодні вийшли на вулицю захищати свої права, адже вони платять за воду, а їм її відключають», - наголосив Олександр Марцун.
«Я пенсіонерка, і мені важко ходити за водою до сусіднього будинку, коли в нас її відключають. За комунальні послуги плачу регулярно і ніколи у мене не було заборгованості. Чому я маю терпіти ці незручності через те, що держава не дає їм грошей?», - запитує житомирянка пані Оксана, яка вийшла на акцію протесту.
Відповідь на це питання може дати керівництво приватної енергопостачальної компанії, яка позбавляє частини житомирян можливості користуватись водопостачанням.
Міська влада спільно із керівництвом області неодноразово піднімала це питання перед Урядом України і в кінці 2012 року держава надала кошти на сплату різниці у тарифах. Міська рада, КП «Житомирводоканал» зробили все необхідне, щоб заборгованості перед ПАТ «Житомиробленерго» не було, але приватна компанія не пішла на зустріч місту і заборгованість не погасили.
Вирішення проблем водоканалу можливе лише за об’єднання зусиль міської влади, держави та громадськості.
Управління по зв’язках з громадськістю