КП «Житомиртеплокомуненерго» зайняло третє місце в Україні серед міських теплопостачальних підприємств-учасників всеукраїнського конкурсу «Краще підприємство комунальної теплоенергетики України».
Про результати йдеться у Постанові № 48/П-30 організаторів щорічного конкурсу – Міжгалузевої асоціації з розвитку систем теплопостачання «Укртеплокомуненерго» та ЦК профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України.
За останні три роки підприємство покращило свої позиції у десятки разів: якщо у 2009-2010 роках Житомиртеплокомуненерго займало 24-25 місця в загальноукраїнському рейтингу, то у 2012 році – піднялося до рівня провідних теплоенергетичних підприємств, посівши третє місце разом із концерном «Міські теплові мережі» м. Запоріжжя. Попереду – лише теплопідприємтва м. Хмельницького та Харкова.
Серед показників, які враховано для виведення рейтингів, – виробництво теплової енергії на одиницю встановленої потужності, питома витрата умовного палива на відпуск одиниці теплової енергії, економія ПЕР, відпуск теплової енергії на одиницю трудових ресурсів, товарність теплоенергетичного балансу, собівартість одиниці теплової енергії, співвідношення тарифу до собівартості, співвідношення дебіторської та кредиторської заборгованостей, заробітна плата на підприємстві, заборгованість по заробітній платі, стан соціального захисту працюючих, стабільне забезпечення споживачів тепловою енергією.
Коментує вражаючу динаміку результатів роботи підприємства директор КП «Житомиртеплокомуненерго» Дмитро Рогожин.
— На скільки об’єктивними та значимими для підприємства є результати?
— Упродовж багатьох років Асоціація теплоенергетиків здійснює роботу з пропаганди централізованого опалення, розвитку системного підходу, введення новітніх технологій у систему теплопостачання. Щороку Асоціація проводить конкурс, за яким оцінює роботу підприємств. Зокрема, його кадрово-соціальну політику, технічне забезпечення, роботу з міністерствами, участь у державних програмах, рівень розвитку підприємства, тобто позиції, на яких воно перебувало на початку опалювального сезону і на яких позиціях воно входить у наступний опалювальний період – безліч параметрів, які дають можливість об’єктивно оцінити технічних стан та перспективи розвитку підприємства.
— Піднятися за три роки з 24 позиції до 3 місця в загальнодержавному рейтингу міських теплопідприємств потребувало великих зусиль та нововведень?
— Саме динаміка розвитку Житомиртеплокомуненерго дозволила нам піднятися з 24-25 місць до 6 у минулому році та зайняти 3 місце цьогоріч. Завдяки своєчасній розробці та впровадженню Програми розвиту підприємства ми маємо такий результат. Програма активно втілюється за рахунок власних ресурсів, ресурсів міського бюджету та залучених зовнішніх ресурсів – коштів НЕФКО, ЄБРР. Цьогоріч ми вперше закупили нову техніку. За рахунок власних коштів та ресурсу міського бюджету виведено старі аварійні котельні, технічно переоснащено найбільш проблемні котельні. Це плановий підхід, завдяки якому відбувається економія електроенергії, енергоресурсів. Плюс – введення ноу-хау, впровадження новітніх енергоефективних технологій – це тисячі складників, які в комплексі виводять підприємство на новий рівень.
— Житомир оцінили на рівні із Запоріжжям. Це високий показник?
— Харків, Запоріжжя – це «монстри» теплоенергетики, у які впродовж багатьох років вкладали кошти. Це підприємства, які мають свої ТЕЦи, а відтак – набагато кращу економіку, побічне тепло, їм набагато легше виживати. У нас ТЕЦ немає, ми виробляємо тільки пряме тепло. Тому приходиться працювати лише за рахунок теплозабезпечення. Для прикладу – Хмельницьктеплокомуненерго вже давно працює від автономного подання електроенергії. Підприємство має когенераційну установку. Те, що вони почали 12 років тому, ми запроваджуємо лише упродовж останніх двох років.
— Залучений у 2012 році підприємством кредит та грант ЄБРР/Е5Р допоможе підвищити чи хоча б зберегти рейтинг Житомиртеплокомуненерго у наступному році?
— Не знаю, адже які саме параметри будуть оцінюватися – не відомо. Єдине, що вже зараз можу гарантувати – це забезпечення більшої стабільності роботи підприємства, безпеки та вищої якості надання послуг населенню. Основне досягнення сьогодні – це те, що нині підприємство динамічно розвивається.
Високі рейтингові показники підприємства підкріплюються і думкою населення, кількість звернень від якого підтверджує покращення надання послуг з опалення житомирянам. Адже якщо колись до підприємства надходило до 800 скарг щодня з приводу неналежного теплопостачання, то сьогодні – 2-3.
Управління по зв’язках з громадськістю