Міський голова Володимир Дебой, керівництво і працівники комунального підприємства «Житомирводоканал» майже тиждень проводять роботу щодо відновлення подачі електроенергії на підприємство та забезпечення усіх мешканців Житомира водою.
Як зазначив міський голова, в результаті оперативних нарад з керівниками «Житомирводоканалу» впродовж останніх днів, включення всіх технічних можливостей підприємства кількість жителів міста, які залишилися без води зменшилася».
Ситуація із заборгованістю. Заборгованість комунального підприємства «Житомирводоканал» накопичується щомісячно через цілу низку причин. Перш за все через тариф на воду, який не змінювався з 2009 року, коли право його регулювати перейшло до держави. За цей час зросла заробітна плата, паливно-мастильні матеріали, реагенти, плата за електроенергію і на сьогоднішній день тариф по воді складає 61% собівартості. Різницю у тарифах обіцяє відшкодувати держава. Її борг перед підприємством – близько 29 млн. грн. проти 11.690 тис. грн. боргу підприємства за електроенергію.
Проведена робота. Підприємство для врегулювання ситуації, забезпечення безперебійної роботи підприємства та водопостачання жителів міста в умовах зношеності систем, відсутності коштів на розвиток і модернізацію продовжує його діяльність, оперативно усуває аварійність, змінює підходи до економічних розрахунків для забезпечення плавного проходження обов’язкових платежів у визначені контрольні терміни.
У нинішній ситуації для зменшення негативних наслідків і забезпечення водою жителів міста зроблено реверс води з подачею на максимально можливий рівень поверхів. Таким чином, зменшено кількість мешканців, що залишаються без води з 30 до 10 тис.
Під керівництвом міського голови В.Дебоя проведено оперативні наради за участю представників усіх відповідних структурних підрозділів, засідання комісії з техніко-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та вжито низку заходів:
- направлено телеграму Першому заступнику Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України, Аліпову О.М.; лист Голові правління ПАТ «ЕК»Житомир-обленерго», Левицькому А.В.;
- направлено звернення Голові обласної державної адміністрації, Рижуку С.М., Першому віце-президенту компанії «ВС Енерджі Інтернешнл Україна», Лавренку М.М.; прокурору міста Житомира, раднику юстиції, Татарчуку І.Г.
В результаті домовленостей міського голови В.Дебоя з керівниками профільного міністерства Житомир одержав унікальну можливість повністю погасити заборгованість комунального підприємства до кінця року. Одержано лист від першого заступника міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Аліпова О.М., яким держава дає гарантію, «про погашення в повному обсязі заборгованості КП «Житомирводоканал» за спожиту електроенергію перед ПАТ «ЕК «Житомиробленерго» шляхом збільшення видатків субвенції на погашення заборгованості з різниці в тарифах на послуги централізованого водопостачання та водовідведення в повному обсязі».
Вирішення питання. Знаючи про надані гарантії держави, про створення небезпечної критичної ситуації у місті, про незручності для тисяч житомирян, приватна енергетична компанія ПАТ «Житомиробленерго» підключати електроенергію для комунального підприємства не поспішає.
Сьогодні висловлюються думки про необхідність покласти багатоміліонний борг КП «Житомирводоканал» на міський бюджет і звинуватити міську владу в бездіяльності. За рахунок яких програм і яких категорій населення? Якою ціною?
Найбільші стратегічні комунальні підприємства поставлені у залежність від державних дотацій. Вирішення міською владою питань щодо виконання державою власних зобов’язань перед ними – це дуже складний, але реально можливий шлях, який влаштовує не всіх. В учасників цього процесу існують свої аргументи, в яких переважає інша доцільність – можливо корпоративна, політична, особиста. Має бути також і відповідальність, перш за все перед житомирянами.
Управління по зв’язках з громадськістю