Днями на деяких білбордах нашого міста почали з'являтись цікаві написи: "До уваги потенційних рекламодавців! Власники даної конструкції систематично не слідкують за її естетичним виглядом!"
Як з'ясувалось, таким чином КП «Реклама» намагається привернути увагу рекламодавців до недобросовісних власників рекламних конструкцій, які нехтують своїми обов*язками.
Директор КП «Реклама» Володимир Шуст так коментує це нововведення:
- Наше підприємство не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення конструкцій зовнішньої реклами. Відповідно, жодного власного рекламоносія КП «Реклама» не має і не може мати, що, до речі, негативно впливає і на розміщення соціальної реклами на території міста, бо в переважній більшості власники рекламних конструкцій не охоче погоджуються на безоплатне розміщення останньої.
Більше того, відповідно до діючого законодавства, втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
Більше того, відповідно до діючого законодавства, втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень виключно:
- спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами;
- Антимонопольний комітет України - щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції;
- Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності;
- Міністерство фінансів України - щодо реклами державних цінних паперів;
- Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку - щодо реклами на фондовому ринку;
Цей перелік є вичерпним. Повноваження органам місцевого самоврядування чи комунальним підприємствам у сфері контролю за дотриманням законодавства про рекламу НЕ НАДАНО.
"Ми лише фіксуємо, наприклад, не задовільний естетичний стан того чи іншого рекламо носія і передаємо інформацію до інспекції у справах захисту справ споживачів і лише вони мають право впливати ( у вигляді штрафів) на те, чи інше порушення. Однак, зважаючи на те, що зазначена інспекція вже майже рік перебуває у стадії реформування, наші подання не завжди розглядаються вчасно. Ось і виходить, що у червні місяці на білбордах можна побачити привітання тих чи інших політичних сил з Великоднем чи 8 Березня. Звичайно ж, ми телефонуємо власникам конструкцій, іноді це буває по декілька разів на день, з проханням про заміну того чи іншого сюжету чи приведення конструкції у нормальний естетичний вигляд, однак, зважаючи на відсутність можливості застосування якихось штрафних санкцій з нашого боку, нас не завжди «чують», - зазначив В.Шуст.
Керівник КП "Реклама" сподівається, що хоча б через таке нововведення, у власників тих чи інших рекламних конструкцій прокинеться совість.