Незвичний ретро-трамвайчик сьогодні, 24 травня, можна було побачити на міських трамвайних коліях. Старовинний транспорт, всередині повністю дерев’яний, прокатав житомирських школярів по вулицях міста.
Ретро-трамвай випущений на вулиці міста з нагоди свята для житомирського ТТУ – 50-річчя від дня пуску першого тролейбусу у м. Житомирі.
У рамках відзначення 50-річчя курсування тролейбусів вулицями міста відбулася і конференція «Стабілізація роботи підприємств міського електротранспорту» за участю керівництва міста, представників Мінінфраструктури, працівників ЖТТУ.
У ході робочої зустрічі учасники конференції обговорили проблемні питання функціонування міського електротранспорту, шляхи їх вирішення, подальший розвиток ТТУ.
Сьогодні весь електротранспорт України знаходиться у складних умовах. Адже це єдиний вид соціального транспорту, який 100-відсотково перевозить усі пільгові категорії пасажирів.
Житомирський міський голова Володимир Дебой під час конференції вкотре наголосив: ТТУ має стати конкурентноспроможним гравцем на транспортному ринку. Міський електротранспорт має жити та ефективно працювати. І для цього міською владою робиться все можливе.
«Ми поствизначили курс на збереження ТТУ. Отримавши у 2012 році 13,6 млн.грн. боргу із закладеним під заставу майном, за півтора роки роботи ми не збільшили борг, а скоротили його майже вдвічі: до 7,6 млн.грн. З міського бюджету ми повністю покриваємо пільгове перевезення студентів та учнів, відсотки і тіло кредиту, поповнюємо статутний фонд. Але цього не достатньо, щоб повністю беззбитково підтримувати підприємство, яке має велике недофінансування з державного бюджету. Наша мета – повністю погасити кредит ТТУ і вивести з-під застави майно», – наголосив міський голова Володимир Дебой.
Крім величезного боргу по ТТУ, у 2010 місто отримало і мільйонні кредити по комунальних підприємствах. Станом на сьогодні усі вони погашені, і люди вчасно отримують заробітну плату.
Одним із пріоритетних завдань, додав керівник міста, залишається монетизація пільг, яка б дозволила громадянам пільгових категорій безпосередньо отримувати допомогу із держави, у тому числі на проїзд, і на власний розсуд використовувати її. «Має бути соціальна справедливість як для людей, які живуть у місті і щоденно мають змогу користуватися електротранспортом безкоштовно, так і для людей, які проживають у селах, селищах, малих містах, де немає електротранспорту», – мовив міський голова.
Також керівник міста подякував вінницьким колегам за ефективну співпрацю, внаслідок якої минулоріч Житомир отримав 5 трамваїв. Крім поповнення технікою, у 2011 році власними силами підприємства було відремонтовано і запущено на лінії ще 27 одиниць транспорту, що дозволило скоротити збитки ТТУ. Питання ж щодо купівлі київських тролейбусів вирішуватиметься після Євро-2012, – зазначив Володимир Дебой, а також додав, що нині є пропозиція щодо придбання тролейбусів із закордону з гарантійним терміном експлуатації яких не менше 10 років.
Стан житомирського ТТУ постійно знаходиться на контролі у міського голови. «Ми й надалі підніматимемо питання ТТУ на державному рівні, аби в цьому році не допустити збою електротранспорту та не доводити до відчаю людей, які чесно і добросовісно виконують свою роботу», – мовив керівник міста.