В житлово-комунальному господарстві м. Житомира сфера ліфтового господарства вважається досить благополучною, але і в ній накопичилось ряд проблем.
До цього часу, зокрема, залишалось актуальним питання застосування карткової системи на ліфтах, запровадженої в місті на початку 2000 років, яка безпосередньо зачіпає інтереси мешканців багатоповерхових житлових будинків. Це питання викликало в останній час багато суперечок між обслуговуючими ліфтовими організаціями та жителями багатоповерхівок.
Враховуючи соціальну значимість цієї проблеми та з метою створення сприятливих і зручних умов для мешканців будинків і посилення їх впливу на умови свого проживання та якість обслуговування ліфтів, а також удосконалення роботи ліфтового господарства, вирішення зазначеного питання міським головою було взято під особистий контроль та видано ним розпорядження про створення робочої групи з вивчення питань, пов’язаних з роботою ліфтового господарства, до складу якої були залучені депутати міської ради від різних фракцій, керівники спеціалізованих ліфтових організацій та КВЖРЕП, працівники міськвиконкому та інші представники.
Робочій групі було доручено опрацювати це питання та надати узгоджені пропозиції щодо визначення можливих шляхів його вирішення.
За результатами вивчення даної проблеми робочою групою було проведено 4 засідання, на яких детально проаналізовано ситуацію в ліфтовому господарстві, здійснено перевірку реального стану ліфтових підприємств, опрацьовано велику кількість наданих розрахунків та матеріалів щодо їх фінансово-господарської діяльності та функціонування карткової системи на ліфтах, заслухано зауваження і пропозиції всіх членів робочої групи та різних політичних сил.
Внаслідок проведеної роботи робочою групою були надані конкретні пропозиції, які знайшли відображення в прийнятому міськвиконком 12 травня цього року рішенні «Про внесення змін в додаток до рішення міськвиконкому від 24.10.02 №603»
В інтересах мешканців, проживаючих в багатоповерхових будинках з ліфтами, прийняте рішення міськвиконкому наділяє їх правом самостійно визначатись із схемою обслуговування ліфта в під’їзді, а саме – картковий ліфт чи безкартковий.
Рішенням визначено, що впровадження карткових апаратів або їх відміна здійснюється в окремо взятому під’їзді (будинку) за бажанням мешканців за умови згоди більше 50 відсотків квартир незалежно від поверху шляхом відкритого голосування та оформлення протоколу (одна квартира – один голос) на підставі письмового звернення житлово-експлуатаційного підприємства до ліфтової організації. З моменту звернення громадян до балансоутримувача щодо зміни схеми обслуговування ліфта до завершення процедури переведення, встановлено термін – 3 місяці.
На ліфтах можуть застосовуватись карткові апарати, що виготовляються вітчизняними товаровиробниками.
Робота ліфтів в будинках повинна забезпечуватись цілодобово згідно з укладеними договорами з обслуговуючими організаціями.
Ліфти можуть бути відключені тільки в разі виникнення небезпеки для пасажирів і мешканців будинку, згідно з розпорядженням Держгірпромнагляду України чи його територіального відділення та осіб, що відповідають за належний стан і безпечну експлуатацію ліфтів.
Виконком міської ради сподівається на розуміння і підтримку громадян міста.
Управління житлового господарства міської ради