Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
візитів всього: 62933
Прогноз погоди
У Житомирі відкрили унікальну обсерваторію, якій немає аналогів в Україні
14 лютого 2017 року 15:04

Унікальну обсерваторію з обертальним куполом відкрили житомирській ЗОШ №8. Аналогів такої обсерваторії немає в Україні.

Обсерваторія стане центром для різноманітних навчальних занять учнів різних шкіл, педагогів та науковців міста Житомира.

Житомирський міський голова Сергій Сухомлин зауважив, що завдяки такій обсерваторії у місті з’являться нові Сергії Павловичі Корольови.

«Ми можемо утеплювати школи, міняти вікна, покращувати матеріальну базу, але у першу чергу ми маємо давати дітям знання. І основна задача таких об’єктів зацікавити дітей і привити їм любов до науки, - каже мер. Було багато скептиків, які говорили, що місту це не потрібно і у нас нічого не вийде. Тепер коли діти навчаються і працюють в обсерваторії, вирішують різні задачі  - це надихає і тепер ми розуміємо, що все було зроблено правильно».

В обсерваторії вже розпочалися заняття факультативу та астрономічного гуртка для учнів.

З березня цього року запроваджується  проведення  міжшкільного факультативу, відкритих уроків та занять, виконання практичних робіт в рамках пошуково-дослідницької роботи  Малої академії наук, підготовлені екскурсоводи для здійснення  екскурсій.

«Завдяки таким крокам Житомир став лідером у шкільній астрономії. Це традиції нашого міста. Для наших дітей зорі стали трохи ближчими», - наголосив Сергій Сухомлин.

Загальноосвітня школа № 8 співпрацює  з Житомирським державним університетом             ім. І.Франка, Житомирським військовим інститутом імені С.Корольова, музеєм космонавтики                 ім. С.П. Корольова, Андрушівською обсерваторією, міським центром науково – технічної творчості учнівської молоді, закладами освіти.

ЗОШ № 8 міста Житомира побудована в 1937 році. Особливістю будівлі є башта на даху, яка довгий час використовувалась для пожежного спостереження. З 1956 року у башті розташований гравіметричний пункт, де відбувалися вимірювання сили земного тяжіння для створення координатної сітки міста.

Тривалий час башта не використовувалася. У 2014 році директор школи Арендарчук В.В.   запропонував облаштувати обсерваторію.  Ідею  підтримав міський голова  Сухомлин С.І.  та депутати Житомирської міської ради. Реконструкцію башти на замовлення управління капітального будівництва проводила фірма «Гарант - С».  Під час реконструкції об’єкта освоєно 1 млн. 350 тис. гривень.

У 2016 році Житомирська міська рада з бюджету розвитку виділила 250 тис. грн. на придбання технічного оснащення обсерваторії:

• телескоп СелестронEdgeHD800CG - 5 (самонавідний, вбудований GPS-модуль, програма дистанційного управління телескопом NexRemote и кабель телескоп-компьютер,  обладнаний фотокамерою, для спостереження за об’єктами далекого космосу). Встановлений стаціонарно під куполом, включений в мережу з комп’ютерами обсерваторії та комп’ютерним класом школи;
  • телескоп учнівський ArsenalLand&Sky 707AZ2W (аматорський телескоп-рефрактор для спостереження поверхні Місяця, фаз Меркурія, полярних шапок Марса, кільця Сатурна та його супутників);
  • переносний телескоп (виноситься на балкон башти за необхідності візуальних спостережень);
  • планетарій VixenSpase 800Mдля спостереження проекції зірок небесної сфери, сузірь,  обертається (повний оберт за 3 хвилини);
  • додаткове обладнання : ССD камера, набор окулярів та фільтрів Celestron 1.25;
  • навчально комп’ютерний комплекс: 6 учнівських та 1 учительський – 6 ПК;
  • мультимедійна дошка, проектор.

Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове