Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 136
візитів сьогодні: 5589
візитів всього: 492586
Прогноз погоди
Положення про міський науково-методичний центр управління освіти Житомирської міської ради та його структурні підрозділи

 

Положення про міський науково-методичний центр управління освіти Житомирської міської ради та його структурні підрозділи

 

1. Загальні положення

1.1. Міський науково-методичний центр (НМЦ) - є структурним підрозділом управління освіти Житомирської міської ради, який здійснює навчально-методичне забезпечення дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти дітей, підлітків і молоді, організацію вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних та керівних працівників навчальних закладів міста.

1.2. У своїй діяльності НМЦ керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Положенням про районний (міський) методичний кабінет» затвердженим наказом Міністерства освіти України від 18.03.1997 р. № 72 та цим Положенням.

1.3. Засновником міського науково-методичного центру є місцеві органи виконавчої влади. Управління освіти, як уповноважений засновником орган, здійснює загальне керівництво, фінансування, матеріально-технічне забезпечення та господарське обслуговування НМЦ.

 

2. Головні завдання та напрямки діяльності

2.1. Виявлення рівня забезпечення психолого-педагогічних умов ефективної організації навчально-виховного процесу в дошкільних, середніх загальноосвітніх та позашкільних закладах освіти та здійснення заходів щодо їх покращення; організація психологічної та логопедичної допомоги дітям та консультування педагогів і батьків.

2.2. Вивчення стану викладання предметів та рівня знань, умінь і практичних навичок учнів навчальних закладів відповідно до державних стандартів та нормативів.

2.3. Розробка, апробація та впровадження освітніх технологій та систем, перспективного педагогічного досвіду та досягнень науки в дошкільних, середніх загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах, поліпшення на цій основі управління ними і організації методичної роботи.

2.4. Вивчення стану методичної роботи в навчальних закладах, науково-методичне консультування та координація діяльності методичних кабінетів дошкільних, середніх загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти.

2.5. Організація діяльності наукових товариств учнів та їх осередків в навчальних закладах; підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, різноманітних учнівських конференцій, турнірів та свят.

2.6. Вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу, здійснення заходів та створення організаційних умов для безперервного фахового удосконалення педагогічних і керівних працівників освіти, підвищення їх кваліфікації.

2.7. Організація та координація роботи міських методичних об'єднань, творчих та робочих груп, шкіл педагогічної майстерності тощо.

2.8. Організація і проведення представницьких педагогічних заходів: педагогічних виставок, творчих звітів, професійних конкурсів, науково-практичних конференцій, педагогічних читань тощо.

2.9. Координація методичної діяльності з Житомирським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів, вищими педагогічними навчальними закладами, науково-дослідними установами.

2.10. Здійснення інформаційно-методичного та наукового забезпечення діяльності закладів освіти; створення картотек, банків педагогічної інформації; випуск інформаційно-методичних вісників та навчально-методичних збірок.

 

3. Структура та органи управління

3.1. Структуру НМЦ затверджує управління освіти Житомирської міської ради. Основними структурними підрозділами НМЦ є

  1. відділ практичної психології та соціальної роботи (основні завдання: 2.1., 2.З.);
  2. відділ освітнього менеджменту (основні завдання: 2.1., 2.З.);
  3. інформаційно-видавничий відділ (основні завдання: 2.10.);
  4. відділ методичної роботи (основні завдання: 2.2. - 2.9.); в своєму складі має:
  • сектор дошкільної освіти;

  • сектор початкової освіти та логопедичної допомоги;

  • сектор середньої освіти;

  • сектор позашкільної освіти.

В структурі НМЦ можуть бути і інші структурні підрозділи.

Для вирішення актуальних проблем методичного забезпечення освітньої системи міста при НМЦ створюються творчі групи, які здійснюють розробку та реалізацію цільових проектів та програм. До складу таких груп входять методисти, педагогічні працівники, науковці, представники громадськості.

3.2. Свою діяльність структурні підрозділи НМЦ здійснюють у відповідності до цього Положення та визначених ним головних завдань і напрямків.

 

     3.2.1. Головними завданнями відділу практичної психології та соціальної роботи є:

  • надання науково-методичної та практичної допомоги вчителям, класним керівникам, вихователям, адміністрації навчальних закладів та іншим учасникам навчально-виховного процесу з питань соціально-педагогічної та психологічної діагностики;

  • створення постійно діючої системи діагностики і моніторингу педагогічного процесу в навчальних закладах міста;

  • координація та контроль за діяльністю практичних психологів, соціальних педагогів навчальних закладів міста;

  • організація роботи методичних об'єднань практичних психологів, соціальних педагогів, підготовка і проведення семінарів, круглих столів та консультацій для учасників навчально-виховного процесу;

  • створення інформаційного банку результатів соціально-педагогічної та психологічної діагностики і моніторингу.

У відповідності до головних завдань відділ практичної психології та соціальної роботи проводить свою роботу за такими напрямками:

  • діагностичний - організація та проведення діагностики в навчальних закладах міста;

  • консультативно-методичний - надання консультацій та методичної допомоги учасникам навчально-виховного процесу;

  • інформаційний - створення соціально-педагогічного та психологічного інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу;

  • координаційний - координація діяльності вчителів, вихователів, практичних психологів, соціальних педагогів з питань діагностування в освітніх закладах міста;

  • профілактичний - попередження негативних тенденцій в розвитку психолого - педагогічного процесу в навчальних закладах міста;

  • просвітницький - підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу; роз'яснення завдань і переваг організації педагогічного процесу на діагностичній основі з урахуванням індивідуальних запитів та особливостей всіх його учасників.

                  3.2.2. ?Головними завданнями відділу освітнього менеджменту є:

  • моніторинг якості освіти міста - збирання, обробка, аналіз та систематизація інформації про функціонування педагогічної системи міста, що забезпечує неперервне відслідковування стану, своєчасне коригування та прогнозування розвитку;

  • створення інформаційного банку результатів діагностики і моніторингу, визначення причин досягнення саме таких результатів, врахування результатів у процесі реалізації системи методичної ро­боти і пов’язаної з цим подальшої корекційної роботи.

  • надання необхідної допомоги педагогічним працівникам у професій­ному розвитку;

  • активне впровадження й ви­користання досягнень i рекомендацій психолого-педагогічної на­уки;

  • вивчення, впровадження й використання досягнень педа­гoгiв-новаторів, експериментатopiв у практиці роботи педагогів міста;

  • надання допомоги у впровадженні інноваційних технологій у навчально-виховний про­цес, в оволодінні методичними прийомами навчання, виховання й розвитку дітей;

  • залучення вчителів до твор­чого педагогічного пошуку в процесі реалізації науково-методичної проблеми міста, навчального закладу.

У відповідності до головних завдань відділ проводить свою роботу за такими напрямками:

  • діагностичний - організація та проведення діагностики в навчальних закладах міста;

  • консультативно-методичний - надання консультацій та методичної допомоги учасникам навчально-виховного процесу, навчання керівних кадрів та резерву загальноосвітніх навчальних закладів;

  • інформаційний - створення науково-методичного інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу;

  • координаційний - координація діяльності та взаємодії всіх підрозділів НМЦ

  • прогностичний - визначення основних тенденцій розвитку педагогічного процесу в навчальних закладах та проектування очікуваних в ньому змін;

  • профілактичний - попередження негативних тенденцій в розвитку педагогічного процесу в навчальних закладах міста;

  • просвітницький - підвищення педагогічної та методичної культури учасників навчально-виховного процесу; роз'яснення завдань і переваг організації педагогічного процесу на діагностичній основі з урахуванням індивідуальних запитів та особливостей всіх його учасників, робота по створенню позитивного іміджу освіти міста.

?                 3.2.3. Основними завданнями інформаційно-видавничого відділу є:

- створення умов для ефективного використання навчальними закладами міста навчальних, методичних та інформаційних матеріалів, існуючих в різних формах на різноманітних фізичних носіях інформації;

- нормативне та методичне забезпечення освітньої діяльності навчальних закладів міста (накази, листи управління освіти, рішення колегії управління освіти і методичні рекомендації та ін.);

- довідково-бібліографічне забезпечення навчально-виховного процесу та консультування педагогічних і керівних працівників закладів освіти міста;

- організація довідково-інформаційного обслуговування навчальних закладів шляхом надання їм можливостей перегляду чи прослуховування матеріалів фонду НМЦ;

- формування фонду наукової, методичної і навчальної літератури та періодичних педагогічних видань бібліотеки НМЦ;

- методичне забезпечення діяльності шкільних бібліотек та координація їх роботи по забезпеченню закладів освіти підручниками, навчально-методичною літературою, навчальними програмами;

- пропаганда передового педагогічного досвіду, сучасних освітніх технологій та досягнень науки;

- участь у формуванні міжшкільного інформаційного простору шляхом взаємодії з ЗМІ (створення та передача їм інформаційних матеріалів про події в освітянській системі освіти);

- освоєння інформаційних технологій, які використовуються в освітянській сфері, та допомога навчальним закладам з метою їх практичного використання в навчальному процесі.

У відповідності до основних завдань інформаційно-видавничий відділ:

- організовує випуск та розповсюдження інформаційно-методичного вісника ”МАН. Методика. Аналіз. Новини”;

- формує замовлення на підручники, навчально-методичні посібники та іншу навчально-методичну літературу, навчальні програми та забезпечує ними заклади освіти міста;

- створює банк даних підписних періодичних видань ЗНЗ міста;

- здійснює інформаційне забезпечення міських педагогічних конференцій, семінарів, нарад керівників ЗНЗ міста.

 

                 3.2.4. Головні завдання та напрямки діяльності відділу методичної роботи:

  • Вивчення стану викладання предметів та рівня знань, умінь і практичних навичок учнів навчальних закладів відповідно до державних стандартів та нормативів.

  • Розробка, апробація та впровадження освітніх технологій та систем, ППД та досягнень науки в дошкільних, середніх загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах, поліпшення на цій основі управління ними і організації методичної роботи.

  • Вивчення стану методичної роботи в закладах освіти, науково-методичне консультування та координація діяльності методичних кабінетів дошкільних, середніх загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

  • Організація діяльності наукових товариств учнів та їх осередків в закладах освіти, підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, різноманітних учнівських конференцій, турнірів та свят.

  • Вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу, здійснення заходів та створення організаційних умов для безперервного фахового удосконалення педагогічних і керівних працівників освіти, підвищення їх кваліфікації.

  • Організація та координація роботи міських методичних об'єднань, творчих груп, шкіл педагогічної майстерності тощо.

  • Організація і проведення представницьких педагогічних заходів: педагогічних виставок, творчих звітів, професійних конкурсів, науково-практичних конференцій, педагогічних читань тощо.

  • Координація методичної діяльності з Житомирським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів, вищими педагогічними навчальними закладами, науково-дослідними установами.

?         3.3. Штатна структура НМЦ складається із завідуючого кабінетом, методистів та обслуговуючого персоналу.

3.4. Штатна чисельність персоналу НМЦ визначається управлінням освіти Житомирської міської ради.

3.5. Керівництво діяльністю НМЦ здійснює завідуючий, якого призначає управління освіти Житомирської міської ради, із відповідною педагогічною освітою, яким за результатами атестації встановлена перша або вища категорія.

Завідуючий НМЦ:

  • організовує роботу науково-методичного центру, здійснює загальне керівництво діяльністю працівників і несе персональну відповідальність за результати роботи;

  • звітує перед управлінням освіти та обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів;

  • готує та подає на затвердження в управління освіти структуру методичної роботи в місті та плани роботи НМЦ;

  • подає рекомендації і пропозиції щодо відбору методистів НМЦ;

  • визначає функціональні обов'язки і ступінь відповідальності працівників НМЦ за їх виконання;

  • видає накази та розпорядження відповідно до своїх повноважень, організовує контроль за їх виконанням.

3.6. Методисти НМЦ призначаються завідуючим НМЦ за погодженням із управлінням освіти з педагогічних працівників із відповідною фаховою освітою.

3.7. Колегіальним органом управління НМЦ є науково-методична рада НМЦ. Основними функціями ради є:

  • визначення перспектив розвитку методичної роботи в місті та оцінка її результатів;

  • експертиза педагогічного досвіду та навчально-методичних матеріалів, розроблених педагогами та працівниками НМЦ.

3.8. Головою ради є завідуючий НМЦ. До складу ради входять керівники міських методичних об'єднань, працівники НМЦ, педагогічні працівники та керівники закладів освіти, працівники управління освіти районної державної адміністрації, представники наукової та педагогічної громадськості. Склад ради затверджує засновник.

3.9. Основною формою роботи ради є засідання. Свої рішення рада приймає простою більшістю голосів присутніх членів ради.

Засідання ради є правомірним, якщо в його роботі беруть участь більше половини членів ради.

Обов'язково ведуться протоколи засідань.

 

4. Фінансово-господарська діяльність

4.1. Фінансування НМЦ здійснюється за рахунок бюджетних коштів, виділених для цієї мети та додаткових джерел фінансування, з яких формуються позабюджетні кошти.

4.2. Виділення бюджетних коштів проводиться на підставі кошторису, затвердженого управлінням освіти Житомирської міської ради.

4.3. Позабюджетні кошти, одержані від додаткових джерел фінансування, зберігаються у відділеннях банків, перебувають у розпорядженні трудового колективу НМЦ і використовуються ними за призначенням.

 

5. Матеріально-технічна база

5.1. Матеріально-технічна база НМЦ включає приміщення, будівлі, споруди, землі, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності, які він отримав від засновника.

5.2. Майно НМЦ належить йому на правах, визначених чинним законодавством.

 

6. Припинення діяльності та ліквідація

6.1. Припинення діяльності та ліквідація НМЦ здійснюється на підставі рішення засновника у відповідності до чинного законодавства.

 

 

 



Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове
301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare