Україна, 10014, м. Житомир, майдан ім. С. П. Корольова, 4/2,
тел.: (0412)48-12-12, тел./факс: (0412)-48-11-85,
e-mail: mvk@zt-rada.gov.ua
Головне меню
Пошук по сайту
 
Статистика
зараз на сайті: 1
переглядів: 78
візитів сьогодні: 5535
візитів всього: 463862
Прогноз погоди
Пенсійний Фонд інформує
ЛЕГАЛІЗАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ ТА ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ – СОЦІАЛЬНА ЗАХИЩЕНІСТЬ КОЖНОГО
 
В Україні в нинішніх кризових умовах гостро постала проблема легалізації заробітної плати та зайнятості населення. Значна частина роботодавців усвідомлюють важливість цієї проблеми і працюють у законодавчому полі. Але є й такі, які намагаються отримати якомога більший прибуток, ухиляються від сплати податків, використовуючи працю громадян без належного оформлення трудових відносин.
 
Громадяни, які погоджуються працювати без оформлення трудових правовідносин та отримувати заробітну плату в «конвертах», не лише сприяють розвитку «тіньових» схем ухиляння від оподаткування, а й позбавляють себе соціальної захищеності, адже вони матимуть пенсію тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати з якої щомісяця повинні бути сплачені страхові внески в сумі не менше, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду (а з 01.01.2011 року – єдиний соціальний внесок відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), то такий місяць повністю зараховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується при обчисленні пенсії. Під загрозою стає не тільки гідне пенсійне забезпечення в майбутньому, але й інші соціальні виплати. Отримуючи неофіційну заробітну плату, працівник повністю беззахисний перед роботодавцем.
 
Вирішити проблему із легалізацією заробітної плати і найманих працівників можна лише спільними зусиллями.
 
Так, з метою детінізації та покращення ситуації на ринку праці в м. Житомирі та Житомирському районі створено та працюють робочі групи з питань  контролю за дотриманням трудового законодавства. До складу робочих груп входять представники: Житомирського об’єднаного управління Пенсійного фонду України, державної фіскальної служби, управління соціального захисту населення, центру зайнятості, правоохоронних органів.
 
Основними завданнями робочих груп є сприяння діяльності органів виконавчої влади щодо забезпечення легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Перевірки проводяться  безпосередньо  в організаціях та установах, у суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб, а їх результати щомісячно обговорюються на засіданнях комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.
 
Мета цих перевірок - контроль за дотриманням вимог податкового та трудового законодавства в частині використання найманої праці.
Під час перевірок обов'язково  проводиться інформаційно- роз'яснювальна робота, щодо упередження випадків та виявлення фізичних осіб, праця яких використовується без укладання трудових угод. З підприємцями проводяться бесіди та складаються відповідні протоколи з питання визначення фактичної чисельності працівників, нарахування, виплати заробітної плати та перерахування податків.
 
Також для захисту конституційних прав найманих працівників на соціальний захист внесені зміни в законодавстві. Зокрема, доповнено частину п’яту статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в редакції Закону України від 28.12.2014 №77-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”, абзацом такого змісту: «У разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника». Тобто, навіть якщо найманий працівник буде оформлений на неповну ставку із заробітною платою менше мінімального розміру, роботодавець повинен сплатити внески з мінімальної заробітної плати, відповідно, страховий стаж такому працівнику зарахується в повному обсязі.
 
Одночасно, з метою легалізації фонду оплати праці збільшено штрафи за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), так, відповідно до ч. 2 оновленої редакції ст. 265 Кодексу законів про працю України юридичним особам і фізичним особам - підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного такого працівника, тобто у 2016 році: з травня – 43 500 грн., а в грудні – 48 000 грн.
 
Відповідно до ч.3 ст.41 Кодексу Законів України про адміністративні правопорушення, фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне за собою накладення адміністративного штрафу на посадових осіб підприємств, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, від 500 до 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 8 500 до 17 000 грн).
 
Повторне протягом року вчинення такого порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, загрожує штрафом у розмірі від 1 000 до 2 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 17 000 до 34 000 грн).
 
Тому звертаємося до всіх роботодавців, які використовують найману працю, з проханням усвідомити свою відповідальність перед працівниками та легалізувати трудові відносини у відповідності до чинного законодавства.


Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Житомирській міській раді та її виконавчому комітету і охороняються законом України. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове